40.000 kilo illegaal vuurwerk onderschept net over de grens bij Nijmegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja inderdaad, die importeurs verdienen hier dik aan. Verder zijn er genoeg pyrotechnici die hier tussen zitten en zo ook wat extra's verdienen.

Bedrijven als Katan riepen hier op het forum dat ze geen idee hadden hoe hun blokken op de markt komen, ondertussen zijn de spullen al een paar jaar in omloop :bonk:

En zo kan ik hier een heel boek gaan schrijven over importeurs die de grenzen opzoeken. Overigens wel positief nieuws uit Polen dat een een webshop al heeft aangegeven minder grote knallers te gaan verkopen ivm de vernielingen, dus er veranderd wel iets.

Uhm en hoeveel afnemers heeft een beetje importeur denk je? Juist die afnemer kan t weer op de markt brengen

Zonde van die blokken en shells, Maarja het is wel goed dat die c8 enzo nu niet meer naar Nederland komen. Vroeger was de hardste knaller die we hadden een simpele vlinder uit belgië met 8 gram er in ofzo, het verbod daarop wat in belgië toen kwam heeft de weg vrijgemaakt voor de opmars van die idioot harde knallers met 100+ gram er in. Die groundsalutes die nu overal zo makkelijk te krijgen zijn gaan onze traditie verpesten..

(Nederlandse) Filmpjes op youtube met illegaal vuurwerk hebben vaak vééééééél meer views als filmpjes met alleen legaal.. Is blijkbaar toch meer in trek. Dat viel mij persoonlijk op iig..

Ook al verkoopt die ene winkel in polen minder zware knallers.. Er zullen altijd mensen zijn die van 2 knallers 1 maken en je bent terug bij af.. Het zal hooguit duurder worden denk ik.

Waarom wordt katanvuurwerk in deze tread genoemd?
Wij zijn een importeur van consument en professioneel vuurwerk,wij leveren uitsluitend aan bedrijven met een vergunning en erkende opslagruimte,dat geldt voor alle landen.
Wij melden alle leveringen in het flitssysteem van de Nederlandse overheid(is niet verplicht).
Wanneer onze afnemers zich niet aan de regels houden,zetten ze zelf hun bedrijf op het spel.

Blijft jammer dat een enkele het vergalt voor duizenden al miljoenen mensen, hoelang gaat het nog duren voordat we definitief afscheid moeten nemen van onze mooie hobby :sad::mad:

zie net dat zelfs een ouwe gek als van vollenhoven zich mengt in de discusie. triest dat zelfs een aardig slim iemand. zich er zo dom in mengt.

Waarom wordt katanvuurwerk in deze tread genoemd?
Wij zijn een importeur van consument en professioneel vuurwerk,wij leveren uitsluitend aan bedrijven met een vergunning en erkende opslagruimte,dat geldt voor alle landen.
Wij melden alle leveringen in het flitssysteem van de Nederlandse overheid(is niet verplicht).
Wanneer onze afnemers zich niet aan de regels houden,zetten ze zelf hun bedrijf op het spel.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat de eerste lijns distributie dik in orde is. Helaas hebben vaak de afnemers ook een achterdeur, of valt en wat van de vrachtauto. Om maar voorbeelden te noemen.

On topic:
Mooie vangst, erger me er wel nog altijd aan dat er termen als mortierbommen gebruikt worden.

Ik ben blij dat de cobra's van de markt zijn, ik heb hier totaal niets mee. Geef mij maar mooi siervuurwerk, vandaar dat ik de inbeslagname van de flowerbeds wel zonde vindt.

Ik lees ook in diverse posten in dit topic dat er een vinger gewezen wordt naar importeurs die illegaal prof vuurwerk op de markt zouden brengen, ik vindt persoonlijk dat niet kunnen. Er is niets bewezen dat deze importeurs dat ook daadwerkelijk doet. Ik denk eerder dat hun afnemers hieraan schuldig zijn. En dat heb je als importeur niet in de hand.

Zou graag dan er ook op willen wijzen dat die discussie niet bij dit artikel thuishoort. Zoals elk rechtbank ook redeneert: je bent pas schuldig als het ook daadwerkelijk bewezen is
.

Dus graag een discussie over de inbeslagname van dit topic.

Denk dat menigeen in het vuurwerk wereldje bij of via deze man zijn vuurwerk heeft gehaald.
We kunnen dan met ze allen stoer doen over dat we blij zijn dat die gepakt is etc vanwege het feit hij cobra's handelde, maar je kan mij niet wijs maken dat je zelf nooit de drang ooit heb gehad om een cobra 6 af te steken of mee te maken.
Toen de cobra 6 net uit kwam tot nu toe is het een pracht stukje vuurwerk. Helaas voor Nederland, kunnen onze inwoners er niet normaal mee omgaan en gaan we dingen slopen. De kracht van een cobra 6 is enorm. Hoe meer aandacht het in de media krijgt hoe meer men het wil hebben. En zeg nu eerlijk de cobra 6 bestaat dusdanig lang, wie heeft er anno nu nog interesse in?
Hoe dan ook het is nog steeds een bestseller.
Dat er een cobra 8 op de markt is baart me wel zorgen, want waar houdt het op?
Afgelopen jaar had ik zelf ook een 100 gram knaller en schrok van de kracht. Gelukkig had ik er maar 1 :)
Al met al handelaren zullen altijd profiteren van dit soort debiele knallen die in feite niets meer met vuurwerk te maken hebben.
De flowerbeds mogen van mij zo goedgekeurd worden, de shells daarentegen niet.
Natuurlijk steek en stak ik ook shells af, maar dat is op een plaats waar niemand er last van heeft.
En daar gaat het vaak mis met dit soort prachtspul. Het komt in verkeerde handen terecht, we gaan alles slopen en er gaan dingen mis. Hoe meer Nederland gaat verbieden hoe meer men steeds de extremere knallen zal willen.
Volgend jaar cobra 74?

Ik vind het alleen maar mooi dat dit vuurwerk niet op de straat terecht komt.
Met name de knallers en shells hoeven van mij niet. Dit worden vaak verkeerd gebruikt.
flowerbeds zou ik minder probleem mee hebben. Die worden niet zo snel verkeerd gebruikt;-) om ff 400 euro op de kop neer te leggen omdat het leuk is gaat toch wat minder snel.
Ik zou best wat knallers willen hebben die wat harder gaan. Maar ik zou al tevreden zijn als de oude kanonslagen terug komen met hun knal.
greetzzz

Nee ik denk er niet aan om die harde knallers af te steken. Heb er helemaal niks mee. Snap niet waarom sommigen hier dat niet kunnen accepteren en niet willen geloven. Ik hou van siervuurwerk en het knal vuurwerk doet me niks. Ik ben ook blij dat dit is onderschept en ook ik vind dat flowerbeds wel kunnen. Dat ik blij ben dat dit onderschept is komt echt door de mensen die hier niet mee om kunnen gaan en omdat ik bang ben dat onze traditie verloren gaat. Als je er normaal mee omgaat wie ben ik dan om te zeggen dat je het niet moet doen. Dus heb dan ook niks tegen de genen die het wel normaal gebruiken en daar van kunnen genieten.

Ik roep al jaren dat het nog een paar jaar duurt en dan is het hele feest over, dan is het afsteken van vuurwerk aan banden gelegd mede door dit soort handel.
mensen die hier roepen dat we hypocriet zijn moeten maar eens goed naar zichzelf kijken.
Het in stand houden van deze handel zorg er vanzelf voor dat het hele vuurwerk gebeuren aan banden wordt gelegd.
Zwarte piet is al weg, vuurwerk wordt ook flink aan gerommeld, en straks de kerstboom en de maand december is niks anders dan een wintermaand.

Door deze idioten is onze dag vannhet jaar straks verdwenen.De harde knallers en het stoken buiten 31 december doet ons de das om.Vroeger was alles anders maar die tijd is verldentijd...Stook verstandig zonder overlast en ongelukken te veroorzaken dan kunnen we nog wat jaren van onze traditie genieten

Dus omdat we hutje mutje wonen blazen mensen dingen op? Denk dat het meer te maken heeft met opvoeding . Ik speelde vroeger ook met beton strijkers maar ik blaaste er niks mee op .

Het is een welvaartsprobleem. De millennials zijn opgevoed door ouders die leven/leefden in het Gouden Tijdperk van groei en groei en groei. Die kinderen zijn gewend om alles te kunnen krijgen, constant gevulde schappen en alle keus ter wereld. Die hebben geen benul van hoe het is om een samenleving te moeten opbouwen en onderhouden.
Effect is dat je niet meer om elkaar hoeft te denken, maar een egogerichte maatschappij krijgt. Kwam ook weer zo goed tot uiting in een loonpyramide laatst: kapitalistische graaiers bovenaan als grootverdieners, essentiële beroepen als onderwijs en zorg bungelden onderaan.
Je krijgt zo Party X (of hoe heette dat) praktijken: keten en vernielen om de lol. Hoezo, volgende dag staat er weer een nieuw verkeersbord en is schade weer vergoed. En als je wat flikt (treinsurfen bv waar iedereen schande van spreekt) krijg je een laf zwaaiend vingertje en gesprek met de machinist. Terwijl iemand met BE vuurwerk een tijd mag gaan brommen.

Leve de lol. YOLO. "Niet omdat het moet maar omdat het kan."

Navelstaren is de welvaartsziekte, door overmatige rijkdom. Dat tieners en twintigers überhaupt zoveel geld overhouden om honderden of duizenden de lucht in te knallen, is al een teken aan de wand. Verdeelden we alles wat rechtmatiger, hoefde men ook niet meer te klagen over economisch vluchtelingen :wink:

Edit: tel er ook nog het nationaal gemiddelde intelligentieniveau Mavo 3 bij op, en het vernielzuchtige cocktailtje is compleet.

Laatst bewerkt:
Het is een welvaartsprobleem. De millennials zijn opgevoed door ouders die leven/leefden in het Gouden Tijdperk van groei en groei en groei. Die kinderen zijn gewend om alles te kunnen krijgen, constant gevulde schappen en alle keus ter wereld. Die hebben geen benul van hoe het is om een samenleving te moeten opbouwen en onderhouden.
Effect is dat je niet meer om elkaar hoeft te denken, maar een egogerichte maatschappij krijgt. Kwam ook weer zo goed tot uiting in een loonpyramide laatst: kapitalistische graaiers bovenaan als grootverdieners, essentiële beroepen als onderwijs en zorg bungelden onderaan.
Je krijgt zo Party X (of hoe heette dat) praktijken: keten en vernielen om de lol. Hoezo, volgende dag staat er weer een nieuw verkeersbord en is schade weer vergoed. En als je wat flikt (treinsurfen bv waar iedereen schande van spreekt) krijg je een laf zwaaiend vingertje en gesprek met de machinist. Terwijl iemand met BE vuurwerk een tijd mag gaan brommen.

Leve de lol. YOLO. "Niet omdat het moet maar omdat het kan."

Navelstaren is de welvaartsziekte, door overmatige rijkdom. Dat tieners en twintigers überhaupt zoveel geld overhouden om honderden of duizenden de lucht in te knallen, is al een teken aan de wand. Verdeelden we alles wat rechtmatiger, hoefde men ook niet meer te klagen over economisch vluchtelingen :wink:

Je slaat volgens mij een beetje door Richardus of kunnen we je beter Jan marijnissen noemen, want je relaas heeft nog al een een hoog SP-gehalte. Ik zie de link namelijk niet zo tussen millenials, kapitalisten en cobra 6...😜
Mensen met een bijstandsuitkering kopen toch ook massaal vuurwerk? In een sociale huurwoning wonen, maar toch voor 500 euro in de lucht in knallen...het zijn allemaal keuzes...
Net als een opleiding/ studie doen voor een fatsoenlijk inkomen. Je hebt het allemaal zelf in de hand! Maar goed terug ontopic! Zonde van het sierspul, die cobra's ga ik niet missen!

" Je kiest alles zelf bv door ff een opleiding te doen." Kort door de bocht naïeve, wereldvreemde, theoretische bullcrap van de hoogste orde.

Er word hier over van alles gepraat das leuk het is niet voor niks een forum
maar wat ik een beetje mis is wie krigt zo,n bunker vol wie krijgt überhaupt zo,n
stapel besteld(zonder papieren)dit is niet van een Polen ganger met bestelbus.ook
knap dat je zo,n bunker geregeld krijgt.ik
ben niet uit op namen!maar zoiets regelen is niet niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan