31.05.08 Emmerich im Lichterglanz

Heb er erg veel zin aan!
Ben heel erg benieuwd wat er vanavond voor show gaat geschoten worden!

Ik bekijk het nu nog positief, mocht het weer niets worden dan geef ik echt de hoop op voor hayo.

Ik heb helaas geen vervoer kunnen regelen.
Ik ben benieuwd of Hayo een beetje een leuke show neer gaat zetten en of het weer mee zit.
Veel plezier voor degene die gaan!:wink:

Groeten,
Pyro-rola

Hopende dat het rond die tijd een beetje droog is. Ik ga rond 8 uur richting emmerich. Gelukkig maar een half uurtje karren.
Wordt weer gezellig.
Totdan!

Ik kon helaas geen vervoer regelen, dus ik ben er niet bij:cry:

Maargoed voor de mensen die gaan ik hoop dat jullie een dikke show gaan zien, en voor Hayo hoop ik dat het hem dit keer wel lukt.

Ik ben echt benieuwd naar beeldmateriaal, voor de mensen die het filmen graag zo snel als mogelijk online zetten:cool:

Optimist is net 1 min begonnen haha :bonk:

Die bui die nu overtrekt is niet zo erg bevordelijk dikke rode stippen / onweer :frusty:

Laatst bewerkt:
Net terug.. Ik had er meer van verwacht eigenlijk... Maar een slechte show was het niet. De regen was echt ongelovelijk hard.. Het ging echt hard tekeer..!!!

Om precies 23.00 was het kurkdroog in EMmerich, en toen begon de show ook net.. Duurde ongeveer een kleine 20 minuten.. Afsluiter een 12" , en dat was te merken ook, gigantisch!

Al met al een goede show, beter dan vorig jaar. :)

Ik vond die 12 inch wel wat errug laag bij de grond!

Ik heb geen ervaring qua zien van shows, maar toch zie ik aardig wat punten wat beter zou kunnen. Paar dooie momenten en relays die niet mooi synchroon lopen. Een mega flowerpot. Maarja das een kwestie van kwaliteit van het vuurwerk zelf.

Overall gezien wel mooi vuurwerk.

Laatst bewerkt:
Ik ben net terug, na ongeveer weer een uur terug rijden. Wat was het een bizarre avond. 1 en al regen, op gegeven moment zelf hagel. 10 voor 11 ging het nog snoei hard, en om 11 uur kats droog. Show was bijna afgelopen en het begon weer te regenen. There is a God!
Anyways, de show vond ik absoluut niet tegenvallen. Om maar even in Hayo's niveau te blijven, vond ik het waardige show. Zo nu en dan paar ***lige singleshots, maar over het algemeen een lekkere gevulde en soms op muziek geschoten show! Heerlijke grote kaliber weer gezien. Vond het de moeite waard, ondanks de regen heb ik weer lekker gelachen! :p

Omdat het dus nog wel beetje miezerde, heb ik nog redelijke foto's kunnen maken!
Enkele hiervan:

Emmerich_met_Gerine_31_mei_031-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_035-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_112-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_101-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_073-border.jpg

Prachtig toch?
Emmerich_met_Gerine_31_mei_068-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_058-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_046-border.jpg

Emmerich_met_Gerine_31_mei_040-border.jpg

grote crackling salvo's:
Emmerich_met_Gerine_31_mei_037-border.jpg

stukje uit de finale:
Emmerich_met_Gerine_31_mei_116-border.jpg

Dit waren de foto's die ikzelf het mooiste vond.
Voor meer foto's kan je in m'n album terecht, en die kan je *HIER* vinden.

Mooie foto's :)

Gezien het weer was het opbouwen en afbreken zeker geen lolletje voor het team van hayo. Desondanks zetten ze toch een goede show weg. Ik was er zelf helaas niet bij omdat we in Brno (Tjechië) zitten op dit moment.

Gelukkig was het tijdens het vuurwerk gewoon droog en dat is best geluk hebben als het de hele dag enorm hard heeft geregent.

Het heeft een flinke tijd bizar hard geregend inderdaad, als ik in mijn jas kneep kwam er een flinke hoeveelheid water uit en de regen druppelde soms door de paraplu heen. heerlijk dus:p

Het ponton heeft een flinke tijd in de stromende regen gelegen, maar ondanks dat vond ik het over het algemeen gewoon een goede show. Zo hier en daar wat stille momentjes en wat single shots die ontbraken maar dat zou eventueel met de regen te maken gehad kunnen hebben (regende echt bizar hard).

Er zaten mooie bommen bij waar onder 2 grote calibers die lekker laag klapte, vooral de laatste op zo'n 30/40 meter boven het ponton. Verder vond ik de crackling bommen en de paarse vallende sterren met crackling erg goed. ook de grote gouden willows met groene popping flowers waren appart.

Zo hier en daar was de show perfect op de muziek met single shots en mines, had ik eerlijk gezecht niet verwacht.

Al met al het wachten en het natte pak zeker waard, 3 maal scheepsrecht?

(mooie fotos trouwens Peter, ik heb mijn camera lekker in mijn tas laten zitten hehe)

Ben ook benieuwd of er iemand heeft gefilmt ondanks het prachtige weer:D

De hele dag was het zo goed al droog gebleven alleen 's avonds rond een uurtje of 9? begon de hel los te barsten. Lekker onder een verande gezeten en zo werd het toch nog gezellig in de stromende regen :p Precies om 23:00 was het droog en 23:20 begon het weer als een gek te regenen. Er was al sprake dat de show officieel afgelast zou worden, maar gelukkig is het toch nog gewoon geschoten.
Show zelf vond ik een héél stuk beter als vorig jaar. Het vuurwerk werd redelijk goed op de muziek geschoten. Die pauzes waren inderdaad wat jammer net als sommige single shots, maargoed dat zijn dan weer verbeter punten voor volgend jaar. De 10'' en 12'' ers waren weer super. Die laatste kwam wat laag, maargoed dat zal geheid aan het weer gelegen hebben. Ondanks het weer heeft Hayo er deze keer toch best een top show neer gezet.

Voor herhaling vatbaar lijkt me. Tevens weer wat leuke (camping) gasten ontmoet en wat mensen van vwc :D

Tot de volgende show :bye:

Laatst bewerkt:
Ik heb de film net bekeken en ik moet zeggen, het ziet er echt stukken beter uit zeg, echt een verademing tegenover die andere shows. Shells bijna altijd per 2 geschoten waarvan de kwaliteit wel zeer goed te noemen van is.

Zaten echt zeer mooie effecten tussen die ik nl ook wel eens wil zien :p

- die paarse en blauwe waterfalls van knetterende sterren
- multicolour falling leaves
- zeer mooie dragon eggs
- mooie grote willow met shell of shells
- zeer mooie en grote crackling crossette shell
- lampion shells

Back
Bovenaan