25KG regeling

Ik kan mij voorstellen dat een gemiddelde consument hiervan niet op de hoogte is. Zou je bij, laten we zeggen 40 kilo, je hierachter kunnen verschuilen? Er zijn excuses genoeg lijkt me:

- Verkooppunt heeft mij dit niet verteld (bij meerdere verkooppunten
- Er staat op "2 kilo kruit". Ik dacht dat het daar om ging.
- Het is toch gewoon legaal vuurwerk?

Ik ben vorig jaar namelijk best angstig in de auto gestapt na het laatste adres, en wist niet zo goed wat ik zou zeggen als ik aangehouden zou worden.

Overigens ga ik het dit jaar dan ook anders doen, koop alles in de buurt en ga na elke winkel thuis even uitladen. Ook ga ik mijn vuurwerk verspreiden over meerdere adressen om geen enkel risico te lopen.

Persoonlijk acht ik die kans niet zo heel groot er zijn mensen die 50 jaar zonder rijbewijs rijden en nog nooit aangehouden zijn. Maar moet toegeven dat het nooit zo'n lekker gevoel geeft om met een hele katebak vol vuurwerk te rijden.

Vorig jaar stopte een politie auto terwijl ik met een doos van 29kg liep, gelukkig ging het om een andere auto die fout geparkeerd stond. Wat als die agent had gewezen op de 29kg wat duidelijk op de doos stond? De winkel geeft het zo mee

Ik kan mij voorstellen dat een gemiddelde consument hiervan niet op de hoogte is. Zou je bij, laten we zeggen 40 kilo, je hierachter kunnen verschuilen? Er zijn excuses genoeg lijkt me:

- Verkooppunt heeft mij dit niet verteld (bij meerdere verkooppunten
- Er staat op "2 kilo kruit". Ik dacht dat het daar om ging.
- Het is toch gewoon legaal vuurwerk?

Ik ben vorig jaar namelijk best angstig in de auto gestapt na het laatste adres, en wist niet zo goed wat ik zou zeggen als ik aangehouden zou worden.

Overigens ga ik het dit jaar dan ook anders doen, koop alles in de buurt en ga na elke winkel thuis even uitladen. Ook ga ik mijn vuurwerk verspreiden over meerdere adressen om geen enkel risico te lopen.

Boeit ze geen snars.

Boeit ze geen snars.

Zou je wat specifieker kunnen zijn? Wie boeit het geen 'snars'? En waarop baseer je deze opmerking; eigen ervaring? etc.?

Kan mij namelijk genoeg voorbeelden herinneren waarin mensen wel een proces-verbaal hebben gekregen en het vuurwerk moesten inleveren.

Die gasten stonden ze zelfs op te wachten thuis. Zal wel een tip geweest zijn. Maar eerlijk is eerlijk, ze vielen met name over de profblokken die ertussen zaten. Ik meen dat het er maar twee waren, maar dan ben je wel echt de sjaak. het ging mij meer op NL's consu.

Denk ook niet dat een paar kilo teveel echt problemen oplevert, maar als jij bijvoorbeeld al 150 kilo hebt en in zodanige hoeveelheid dat je buren zich zorgen maken en ren tip geven aan de politie dan weet je dat je wel teveel hebt :p

Menig gebruiker hier zal zich vanwege de grote collecties zich wel een beetje zorgen maken denk ik :p

Hebben ze dan eigenlijk een bevel nodig om bij jou naar binnen te gaan of ..... ?

In dit geval denk ik het niet, maar heel zeker weet ik dat niet. Ze stonden, zoals ik toen begreep uit het verhaal en de foto's, geparkeerd in de straat, en zodra de (bizar gevulde) bestelbus de deuren open deed was het "goedenmiddaaag". Die bus is natuurlijk aanleiding om iemand staande te houden, en als daar dan twee profblokken uit komen is een arrestatie ook geoorloofd.

Waarom nemen jullie geen meerdere mensen mee dan? En mocht je staande gehouden worden, kun je dat uitleggen dat niet alles van jou is, maar ook van de personen die bij jou in de auto zitten, bewijs maar dat het anders zit:wink:
Als we naar Duitsland gaan doen we precies het zelfde. ik ben in mijn geval bij de grotere bestellingen altijd inclusief mezelf met 3 man.

Waarom nemen jullie geen meerdere mensen mee dan? En mocht je staande gehouden worden, kun je dat uitleggen dat niet alles van jou is, maar ook van de personen die bij jou in de auto zitten, bewijs maar dat het anders zit

Ook dan ben je in overtreding want je mag maar 25 kg per auto vervoeren, hetzelfde geld als je 100 kilo thuis hebt liggen en er 4 mensen 25 kilo gaan afsteken. het is 25 kilo per huishouden/auto, ongeacht het aantal aanwezige personen.

deze 25 kilo regel komt niet meer overeen met het huidig aanbod en wetgeving , dit zouden ze moeten aanpassen

Ook dan ben je in overtreding want je mag maar 25 kg per auto vervoeren, hetzelfde geld als je 100 kilo thuis hebt liggen en er 4 mensen 25 kilo gaan afsteken. het is 25 kilo per huishouden/auto, ongeacht het aantal aanwezige personen.

Oke, dat wist ik niet, maar das toch krom eigelijk, ik heb voor een paar week geleden een bestelling gedaan en onderaan het bonnetje stond " geliefde deze bestelling met 3 personen ophalen " en als ik zo jou uitleg lees mag ik sws al me bestelling niet nemen, mits ik het over 3 auto's verdeel en over 3 huizen:bonk: dus eigelijk is zeker de helft van het forum in overtreding als je sommige collectie foto's ziet:p

Het is ook wel krom. Alleen is de regel natuurlijk vooral een stok om mee te kunnen slaan. Ze zullen niet zo snel ingrijpen.

Ik zou me niet zo druk maken en gewoon je spulletjes bestellen net zoals heel Nederland doet. De winkeliers moeten het gewoon vermelden zodat zij gedekt zijn, verder wordt je nooit gepakt. Met een uitzondering daargelaten natuurlijk.

Als je je al druk moet maken om wat te veel legaal consumenten vuurwerk, dan kan je net zo goed helemaal stoppen met deze hobby.

Back
Bovenaan