25KG regeling

Probleem zit hem in het moment van bestellen, ik zie maar weinig handelaren die er de bruto gewichten vermelden. Bijna allemaal vermelden alleen de SAS gewichten, uit commercieel oogpunt snap ik het maar niet uit het oogpunt van beschermen van je klanten. We rijden immers allemaal met 100 kilo of meer tijdens de 3 dolle dagen.

Brutogewicht staat op de omdozen. Maar bij verkooppunten wordt er per item verkocht. Bruto gewicht is geen vereiste daarop.

Verkooppunt heeft ook geen verplichting om hierop te handhaven.
Is aan de koper zelf.

Maar laten we eerlijk zijn. De hele regel is een slecht verzonnen grap van een stelletje bureaucraten die nooit in de buitenlucht komen.

Je haalt allemaal wetten door elkaar gap. Verkeer, WWM, WED, Opium... Elke wet heeft weer andere bevoegdheden. Als ze je rijbewijs en autopapieren vorderen dan hebben ze de verkeerspet op. Dan heeft de politie de pet op van toezichthouder en dus niet van een boa, strafrecht/vordering.

Vuurwerk valt onder de Wet Economische Delicten. In deze wet krijgt de opsporingsambtenaar volgens mij de bevoegdheid om een voertuig te mogen onderzoeken als dat nodig is voor de vervulling van hun taak. Dat valt altijd goed te praten volgens mij.. dus ze mogen zeker wel in je voertuig en zeker als ze dan nog eens vuurwerk gevonden hebben. Dan valt het sowieso recht te praten dat hij ging neuzen.

Een doorzoeking kan je ook niet weigeren. Als ze de bevoegdheid hebben dan zullen ze die gebruiken.. als ze de bevoegdheid niet kunnen gebruiken kan het zijn dat ze het vragen maar dan heb je ook meteen te maken met een agent die de wet niet juist weet toe te passen.
Volgens mij schreef ik hetzelfde maar in andere bewoordingen 😉

Als ze een kooi vergeten hang je
Beetje late reactie, ik zag hem echter nu pas, maar nee, de kooi is geen onderdeel van het gewicht wat de politie mee mag nemen bij het wegen. De kooi zal dus voor het wegen verwijderd moeten worden (door jezelf verwacht ik), daar dit de transport/ADR verpakking is. Artikel 1.1.1 lid 2b van het Vuurwerkbesluit.

Ik denk niet dat je daar gelegenheid voor krijgt. Das gewoon dozen je auto of huis uit sjouwen en bruto gewicht van de doos opschrijven en door. Die hebben geen geduld om te wachten tot jij ff de boel uit gaat pakken.

Vraag me af of er mensen zijn die gewoon meer als 25 kilo inladen en het risico nemen.hoe groot is nou de kans dat je word aangehouden als je niet in de buurt van de Duitse grens komt... ik moet 4 keer heen en weer voor 1 bestelling naar joure😅dik een uur rijden,halelujah😅 goed voor het milieu ook...

Vraag me af of er mensen zijn die gewoon meer als 25 kilo inladen en het risico nemen.hoe groot is nou de kans dat je word aangehouden als je niet in de buurt van de Duitse grens komt... ik moet 4 keer heen en weer voor 1 bestelling naar joure😅dik een uur rijden,halelujah😅 goed voor het milieu ook...
IMG_3186.jpeg

We laden gewoon alles vol! Als ik 4x moet rijden naar elke winkel kom ik dagen tekort..

Meenje dit?? Laden die handel en rijden man! 4x een uur is gekke werk hahah

Back
Bovenaan