25KG regeling

Dit is mij ook eens over komen, daar moest nog 750 euro boete achteraan. Milieu delict als je over de 25 kilo gaat.
Dubbel balen man dan en vuurwerk kwijt en nog boete ook. Was rond de 250 kilo hier gaven ze aan. Kan wel ongeveer met 9 boxen en wat kleiner spul. Tja dat er ongeveer 200 kilo aan karton, klei en weet ik wat omheen zit boeit dan weer niet. Wordt dus alleen maar dramatisch over gedaan, hele huizenblokken en blablabla

Ik neem nooit een weegschaal mee in de auto, dus weet simpelweg niet hoeveel kilos ik op dat moment vervoer. Moet je ook doen, scheelt een hoop stress.
Ben benieuwd of je daarmee weg zou komen bij een opgezette fuik.
Plausible deniability,ofwel ik was zo blij dat ik m'n hobby weer bijna mag gaan uitoefenen dat ik niet op gewichten heb gelet,ik geloof niet dat je ermee weg gaat komen. 🤔

Voor wat betreft de vraag of Pyromould,lichter is dan traditioneel gemaakt vuurwerk,moet ik het antwoord schuldig blijven.
Juist omdat het afhangt van vele factoren,waaronder wat voor effecten wil je in dat stuk vuurwerk,hoe groot moet een pyromould dan zijn om dat te kunnen hebben om niet uit elkaar te klappen,en nog vele andere dingen.
Belangrijkste was vroeger echter prijs,pyromould maken was/is schijnbaar duurder dan de traditionele papieren/kartonnen tubes en dozen.
Het zou ook veel investering vragen van de vuurwerkfabrieken en die zitten er schijnbaar niet op te wachten omdat prijs per stuk vuurwerk dan goed omhoog zou gaan.
Dit alles is me tenminste een antal jaren terug wel is verteld door een importeur,geen idee hoe dat "de hele markt" er nu in zou staan.
En of het echt zoveel in netto gewicht per stuk vuurwerk zou uitmaken dat een prijs verhoging een legaal argument zou zijn richting de kopers van vuurwerk.

Ik heb overigens nog nooit een weegschaal meegenomen,en heb tot zover ook altijd geluk gehad als ik is teveel bij me had.
Dingen zoals niet op klaarlichte dag dozen vol je huis in sleuren ,scheelt overigens in de kans dat iemand gaat zeiken/bellen bij oom agent,dat kan je beter doen in delen of sávonds.
(geen slapende honden wakker maken zeg maar :frusty:)

Je kan altijd nog domweg proberen dat ze te overtuigen dat je dacht dat het max 25 kilo kruit was. Als ik ook nog een tip mag delen, vele zullen die wel kennen maar toch: die grote shopping tassen van elke supermarkt en action. Ik heb er altijd meerdere thuis en in de auto liggen. Daar kan precies een 100 schots 30 mm box in :) Wat is er nou vreemd aan een buurman/buurvrouw die gigaveel boodschappen heeft ingeslagen vlak voor de jaarwisseling?

Je kan altijd nog domweg proberen dat ze te overtuigen dat je dacht dat het max 25 kilo kruit was. Als ik ook nog een tip mag delen, vele zullen die wel kennen maar toch: die grote shopping tassen van elke supermarkt en action. Ik heb er altijd meerdere thuis en in de auto liggen. Daar kan precies een 100 schots 30 mm box in :) Wat is er nou vreemd aan een buurman/buurvrouw die gigaveel boodschappen heeft ingeslagen vlak voor de jaarwisseling?
Tweede tip werkt inderdaad prima, albert heijn kratjes - daar een tas in werkt ook prima.

Dubbel balen man dan en vuurwerk kwijt en nog boete ook. Was rond de 250 kilo hier gaven ze aan. Kan wel ongeveer met 9 boxen en wat kleiner spul. Tja dat er ongeveer 200 kilo aan karton, klei en weet ik wat omheen zit boeit dan weer niet. Wordt dus alleen maar dramatisch over gedaan, hele huizenblokken en blablabla
Hier ging het op 180 kilo! De finale van de avond was kwijt.

Kartonnen dozen met ''1.4G'' vallen op dus gewoon een zak eromheen werken en doen alsof je terug van de gamma komt

Je zou XXL vuilniszakken op rol kunnen kopen voor weinig.
Maar de vraag is wel,zou niemand zich afvragen waarom iemand/ de buurman ineens gevulde vuilniszakken IN huis sleept ipv ERUIT 😂 ;)

Ik heb zelf een oprit dus heb dit probleem helemaal niet maar ik zou misschien niet alles in 1x doen als je bang bent voor nsburen... anders wachten op het donker of achterom!

wat een in en in trieste verhalen van mensen die hun consu kwijt waren omdat het meer dan 25 kilo was.

35 kilo en dan mee naar het buro om een preek over enschede aan te horen..wat een treurnis..:(

Ik hoop dat iedereen weer veel plezier en geen gezeik mag beleven aan oud en nieuw, zonder e.o.d voor de deur en de halve straat afgezet..

Ik begin me echt zorgen te maken over deze regeling, ik zit in principe wel veilig nu, zit net onder die regeling. Maar ik wel nog meer bestellen maar ik kan het bij niemand kwijt. Na al die verhalen die ik hier hoor over de verklinkende buren te lezen begin ik me ook zorgen te maken, het is echt iets voor mijn buren.

Ik begin me echt zorgen te maken over deze regeling, ik zit in principe wel veilig nu, zit net onder die regeling. Maar ik wel nog meer bestellen maar ik kan het bij niemand kwijt. Na al die verhalen die ik hier hoor over de verklinkende buren te lezen begin ik me ook zorgen te maken, het is echt iets voor mijn buren.

Dan niet halen.

Bij het afhaalpunt moest ik wachten tot m'n vrouw er was, tot het tweede deel vd bestelling over de toonbank mocht. Geen probleem.

Back
Bovenaan