25KG regeling

Maar dan heeft de branch er toch ook alle baat bij om te zoeken naar een lichtere manier van verpakken? En een lichter product op de markt te brengen?
Het hangt er vanaf waar je dingen lichter wil maken.
Een dunner plankje,kan.
Maar hoe stabiel is t dan nog ?
Als je een omdoos achterwege laat en een kooi,hoe goed komen je producten dan nog uit die zee container ?
Men gaat echt geen losse cakes in een container proppen zonder verdere verpakking,das veel te arbeids intensief denk ik zomaar.
Dus besparen op gewicht kan een idee zijn.
Maar hoe doe je dat zonder veiligheid en andere regels te overschrijden,en een goed kwalitatief product over te houden na een reis in een container ??

heb even een vraagje.... maken jullie je weleens druk als jullie je bestelling ophalen en boven de 25kg zitten. Ik zelf kan me daar best druk om maken.

• Like
Waarderingen: GMP
Ja ik wel want heb namelijk al eens meegemaakt toen ik van het parkeerterrein afreed en de controlerende instantie er net op kwam. Achteraf hoorde ik dat er mensen hun vuurwerk in beslag was genomen.

Het hangt er vanaf waar je dingen lichter wil maken.
Een dunner plankje,kan.
Maar hoe stabiel is t dan nog ?
Als je een omdoos achterwege laat en een kooi,hoe goed komen je producten dan nog uit die zee container ?
Men gaat echt geen losse cakes in een container proppen zonder verdere verpakking,das veel te arbeids intensief denk ik zomaar.
Dus besparen op gewicht kan een idee zijn.
Maar hoe doe je dat zonder veiligheid en andere regels te overschrijden,en een goed kwalitatief product over te houden na een reis in een container ??
Is Pyromould niet lichter dan vergelijkbare normale cakes met karton/klei? Tenminste die paar Pyromould cakes die ik heb gehad wogen vaak 3x niks

Mijn vrouw maakt zich daar (erg) druk om... levert veel gezeik op. Alsof van 25,1kg bruto vuurwerk je zolder de lucht in vliegt..

Stomme media :bonk:

Al die jaren dat ik vuurwerk ophaalde heb ik nog nooit politie of controle gezien.
Hopen dat dit ook niet gaat gebeuren, maar verdelen doen wij ook aankomend jaar weer.
Te veel bij elkaar lijkt me ook gewoon niet veilig.

Zonde man. Wat zijn de gevolgen geweest als ik vragen mag?
Nou ik moet zeggen (even afkloppen) alles meegenomen maar het was legaal en tot op de dag van vandaag , vandaar het afkloppen, nog altijd niks van gehoord verder.
Naast het balen van de Kingsmen weg, de hier gewonnen Immortal Gold weg, etc

Nou ik moet zeggen (even afkloppen) alles meegenomen maar het was legaal en tot op de dag van vandaag , vandaar het afkloppen, nog altijd niks van gehoord verder.
Naast het balen van de Kingsmen weg, de hier gewonnen Immortal Gold weg, etc
Dit is mij ook eens over komen, daar moest nog 750 euro boete achteraan. Milieu delict als je over de 25 kilo gaat.

Zelf eens een inval gehad in huis na een tip.

35kg consumenten vuurwerk dus 10kg te veel (letterlijk 4 cakes, dus 1 cake te veel). Alles in beslag, mee naar t bureau om verhoord te worden. Begonnen ze over Enschede..:no:

Uiteindelijk een boete van het OM binnen gehad van €250. Deze heb ik destijds aangevochten met de rede dat ik niet afwist van de 25kg regel, boete is toen geseponeerd

Back
Bovenaan