Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Kan aan mij liggen, maar heling? Het kopen van gestolen goederen? Zie niet helemaal de relatie met dit voorval, wordt niks over gezegd
Er is 5000 kg cat1 gestolen.
Ik vraag me al geruime tijd af. Wordt altijd alles in bruto kilo's gerekend?
Want als je een compound koopt in kooi en de winkelier haalt de omdoos en kooi er af, dan heb je al een paar kilo minder, die telt dan toch niet mee voor hoeveel je mag hebben?
En wat als je bijvoorbeeld een winkelier bent met een kleine bunker van laten we zeggen 10 ton, dat is dan 10 ton bruto? Dan kan je niet zo heel veel kwijt, te bedenken dat er compounds zijn van meer dan 25 kilo bruto, kom je net aan 400 stuks. Met een beetje fatsoenlijk assortiment van 2 of 3 importeurs heb je daar toch veel te weinig aan?
Die kooi is toch nog geen kilo, of 2...?
Voor de grote hoop qua import en opslag, voor de burger zet het weinig zoden aan de dijk. Dan liever alsnog een kooi
Dat klopt, maar het draait het niet om de burger,maar om het rendament van een bedrijf,
Zo min mogelijk kosten, maximale verkoop voor de hoogst mogelijke prijs= meeste marge = een blij bedrijf.
En laten we eerlijk zijn, de reguliere burger wil gewoon zo veel mogelijk schoten voor de laagste prijs. Wat weet de doorsnee vuurwerk koper nu van kooi/ tube grote/ max. Kruitinhoud?
Het zou ook fijn zijn als de vuurwerkbranche een tegenonderhandeling zou kunnen starten met een verhoging van de 25kg regeling. Als deze gevarenklasse in Duitsland in de supermarkt zou kunnen liggen zonder enige restrictie op een maximale hoeveelheid. Waarom kunnen wij in ruil voor het verwijderen van kooien niet het maximaal gewicht van 25kg schrappen?
dat kan niet omdat wij nog altijd de negatieve gevolgen van Enschede hebben (en daar ook nooit meer vanaf komen).
25kg klinkt voor de reguliere mens als 'Heel veel'. Weten zij veel dat het dan om 20+kg karton,klei en hout gaat.
daarbij is er natuurlijk al minimaal 24 jaar zeer veel negativiteit over vuurwerk in Nl waarbij enig onderscheidend zelfdenkend kritisch vermogen achterwege blijft.
En alle goede pogingen van welke stichting, liefhebber of wie dan ook ten spijt, de anti vuurwerk strijd zal altijd meer aandacht krijgen dan de pro vuurwerk inspanningen.