250 kilo zwaar vuurwerk in woning gevonden (limburg)

DW2000

VWC lid
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag in een woning aan de Rijtakker in Meijel zo'n 100 kilo zwaar vuurwerk gevonden. Dat maakte de politie zondag bekend. Op last van de Explosieve Opruimingsdienst (EOD) zijn drie woningen geëvacueerd.

ANP
Het vuurwerk is in de vroege zondagochtend nog uit de woning weggehaald en vernietigd. De bewoners van de ontruimde huizen konden hierna weer terug naar hun woningen. De eigenaar van het vuurwerk is aangehouden.

bilde

bron

Grote hoeveelheid (illegaal) vuurwerk in beslaggenomen

Meijel - Zaterdagavond en nacht heeft de politie in een woning in Meijel een grote hoeveelheid vuurwerk aangetroffen. Al het vuurwerk, in totaal ongeveer 250 kg, is in beslag genomen en de 33-jarige bewoner is aangehouden. De verdachte zit nog vast voor nader onderzoek. Het vuurwerk is in beslag genomen en zal worden vernietigd.

Een anonieme tip bracht de politie zaterdagavond op het spoor van een grote hoeveelheid vuurwerk in een woning in Meijel. In de woning aan de Rijtakker in Meijel trof de politie ongeveer 250 kg vuurwerk aan. Het grootste gedeelte was zwaar vuurwerk. In verband met explosiegevaar werden drie naastliggende woningen ontruimd. De bewoners zijn ondergebracht bij familie.

Al het vuurwerk is in beslag genomen en de verdachte, de 33-jarige bewoner, is naar het politiebureau gebracht. Bij de grote hoeveelheid zwaar vuurwerk dat werd aangetroffen zaten ook 400 illegale exemplaren. Onder het vuurwerk dat werd aangetroffen onder andere: 75mm Shell zonder uitstoot, ruim 100 gloeipillen (electronische ontstekers), connectors met vertragers, vlinders, lont, kruitstaven en ratelbanden van 10.000 shots. De explosieven opruimings dienst (EOD) was bij de ontruiming aanwezig.

bron

Laatst bewerkt:
Terig meen je, is dat wat een onderdeel van wat ze gevonden hadden... gaat werkelijk nergens meer over.

idd wel lekker zwaar vuurwerk. MAar als het merendeel van 250 tegenwoordig 100 kilo zwaar vuurwerk is dan raak ik de weg even kwijt hoor.
Los van het feit dat ik vind dat deze spullen niet echt in de handen van een particulier moeten zijn, vind ik het wel weer een krom bericht.
greetzz

edit: hij wist anders wel wat hij moest doen aangezien hij wel de juiste spullen in huis had.

zoo dan.. dat is een flinke cilinder, volgens mij 200mm.. Deze meneer of mevrouw was duidelijk liefhebber van het betere Italiaanse siervuurwerk :shocked:

Grote foto van dat bommetje:

bilde

Ik had het toch niet zo erg gevonden als dit uit het huis van mijn buurman was gekomen!
Dit kaliber is wel erg ruim voor de consument!
wat een monster

Dit vindt ik wel goed werk, als ik de shell op de foto zie vindt ik dit geen vuurwerk voor consumenten. Als mensen shells willen schieten vind ik max 4".

Heh bah, dit is maar een paar kilometer van me af. Zag in het filmpje trouwens ook een tears of heaven langs komen, Zonde. Maar zo'n shell hoort niet in een huis.

Tsja, hoewel dit het vuurwerk is waar de meeste freaks alleen maar van kunnen dromen. Moet hier keihard tegen op worden getreden. Tis niet anders, ze maken onze hobby kapot.:wink:

Dit soort vuurwerk moet je ook niet in Nederland hebben. Zeker niet rond deze tijden. Midden in de zomer op een weiland en dan weg schieten. Zo kort mogelijk in huis hebben dit soort shells

Back
Bovenaan