22 Maanden geeist voor illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
22 Maanden geeist voor illegaal vuurwerk

De officier van justitie in Utrecht heeft donderdag tegen de 45-jarige vuurwerkhandelaar Gerrit B. uit Veenendaal 22 maanden gevangenisstraf geëist waarvan vier maanden voorwaardelijk wegens het invoeren van en het handelen in illegaal vuurwerk. Ook wil de officier dat het bedrijf van de Veenendaler een boete van 45.000 euro betaalt en drie maanden wordt stilgelegd.

De aanklager achtte bewezen dat B. samen met een 55-jarige man uit Enschede en een 53-jarige Luxemburger een criminele organisatie vormde. Het bedrijf van B. was een dekmantel voor de veel grotere illegale handel in verboden vuurwerk, betoogde de aanklager.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5370175/__Cel_wegens_illegaal_vuurwerk__.html

Sjongejonge, dat is niet mis. Dat zitten al niet, maar het 3 maanden stilleggen van een vuurwerkimporteur is ook zeker niet fijn. Wel goed dat dit illegale invoergedrag van 'legale' consu.importeurs eens wordt aangepakt. Wellicht dat dit het topje van een ijsberg blijkt te zijn, die langzaam gaat smelten?

Het verbaast mij dat het hier tóch gaat over Gerrit B. oftewel Gert van GBV en niet de Kruiterij waar iedereen het over heeft gehad de laatste weken/maanden...

Verschrikkelijk nieuws, 18 maanden zitten is vreselijk, daar wegen die boete en 3 maanden sluiting van het bedrijf echt niet tegenop.

Ben benieuwd wanneer ze moeten sluiten.

"Gerrit B."
Tsja, wat zal de achternaam nou toch zijn? :rolleyes:
Inderdaad frappant dat het zelfs voor ons niet duidelijk was of het om GBV of BKV ging. Drie maanden sluiting...oei, dat is pittig. Zou de rechter kunnen zeggen "ingaande op 1 december", of zouden ze genoeg sympathie hebben om dat niet te doen? Ik bedoel: GBV zal het denk ik wel overleven als ze in bv. febr t/m april moeten sluiten. Maar als het dec t/m febr wordt, of okt t/m dec...dan kan je wel inpakken.
Vervelend voor Gert, maar ik ben bang dat hij het er zelf wel naar gemaakt zal hebben.

Er is inmiddels meer informatie in het betreffende artikel verschenen;
----------------------------------
UTRECHT - De officier van justitie in Utrecht heeft donderdag tegen de 45-jarige vuurwerkhandelaar Gerrit B. uit Veenendaal 22 maanden gevangenisstraf geëist waarvan vier maanden voorwaardelijk wegens het invoeren van en het handelen in illegaal vuurwerk. Ook wil de officier dat het bedrijf van de Veenendaler een boete van 45.000 euro betaalt en drie maanden wordt stilgelegd.

De aanklager achtte bewezen dat B. samen met een 55-jarige man uit Enschede en een 53-jarige Luxemburger een criminele organisatie vormde. Het bedrijf van B. was een dekmantel voor de veel grotere illegale handel in verboden vuurwerk, betoogde de aanklager.

B. importeerde met valse facturen verboden vuurwerk uit China. Hij sloeg dat samen met zijn medeverdachten op in bunkers in Duitsland. Daarna voerden zij het vuurwerk weer in om het aan particulieren te verkopen. In de woning van B. en in zijn bedrijf zijn duizenden kilo's illegaal vuurwerk gevonden. Het leek of de andere twee verdachten zelfstandig opereerden, maar dat was schijn, stelde de officier. Zij zag B. als de oprichter en leider van de organisatie.

De Enschedeër hoorde anderhalf jaar cel tegen zich eisen, waarvan drie maanden voorwaardelijk. De officier eiste ook een boete van 25.000 euro waarvan 10.000 voorwaardelijk tegen het bedrijf van de Enschedeër. „Zeker iemand uit Enschede moet weten hoe gevaarlijk het is wanneer illegaal vuurwerk wordt opgeslagen op onveilige plaatsen”, stelde de aanklager.

Volgens de verdediging bestond de criminele organisatie vooral in de creatieve geest van de officier. De raadslieden vroegen om werkstraffen. De uitspraak is waarschijnlijk over drie weken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5370175/__Cel_wegens_illegaal_vuurwerk__.html

Zozo dat is niet mis ! Snap niet dat een legale importeur zich met deze illigale praktijken bezighoud ... je zou zeggen dat met de legalehandel ook voor hem een hoop te verdienen vald..

Vind dit toch echt assosiaal hoge straffen hoor. :shocked:

je kunt in dit land nog beter een kind verkrachten of iemand vermoorden dan kom je er beter vanaf. :angry:

word steeds gekker in dit land.:bonk::frusty:

Let wel, dit is de eis van de officier van justitie.
Er is nog geen uitspraak gedaan en de straffen vallen bijna altijd (veel) lager uit.

Zit alsnog een voorwaardelijke straf aan dus Gert Breeschoten moet flink op de blaren zitten straks, eigen schuld, maar dit is wel ongelovelijk zwaar.

Gertje heeft hier zoveel geld mee verdient,dat je echt geen medelijden hoeft te hebben.
Je weet dat dit kan gebeuren,wel zou het zonde zijn als daardoor zn bedrijf kapot gaat dat hoeft nou ook weer niet...

hehh, wij hebben namelijk, als dealer van breeschoten(kruiterij) contact gehad met hun en toen werd het verhaal bevestigd als ik mij baas moet geloven. toen werd al verteld dat het verhaal al een flinke tijd speelde enzovoorts...
nou dat komt toch aardig overeen met dit verhaal.

maargoed, in krant zullen ze de naam ook niet gaan verzinnen lijkt mij!

we komen er wel achter!

gr

hehh, wij hebben namelijk, als dealer van breeschoten(kruiterij) contact gehad met hun en toen werd het verhaal bevestigd als ik mij baas moet geloven. toen werd al verteld dat het verhaal al een flinke tijd speelde enzovoorts...
nou dat komt toch aardig overeen met dit verhaal.

maargoed, in krant zullen ze de naam ook niet gaan verzinnen lijkt mij!

we komen er wel achter!

gr

Nouw dit gaat over gbv vuurwerk en niet over breeschoten. Je baas zit dus fout :wink:

Laatst bewerkt:
Mijn reactie voegt niets toe, behalve dat ik wil uiten dat ik HEEL erg verbaasd ben over dit nieuws. Dit had ik echt niet verwacht ... :shocked:

Zozo dat is niet mis ! Snap niet dat een legale importeur zich met deze illegale praktijken bezighoud ... je zou zeggen dat met de legale handel ook voor hem een hoop te verdienen valt..

zo iets van alle tijden en gebeurd nog steeds. Je ziet hier op het forum ook zo nu en dan profblokken, en shells op duiken van BKV, Broekhoff, Royal, enz. Meestal is dat wel legaal aangekocht door een vuurwerker, en wordt dan illegaal doorverkocht.

Dat BKV nu het haasje is verbaast me dus niks. Deze zaak speelt overigens al een tijdje.

Ik heb toen in september bij Gert was rechtstreeks op de man af gevraagd wie de Veenendaalse importeur was waar het om ging. De uitspraak van Gert was: Ik ben het niet!

www.isandra.nl
Cees

yes, weer een medestander!
lijkt mij ook sterk dat breeschoten over de telefoon gaat zeggen dat zij het zijn terwijl het om gbv gaat.

nu zijn er in de loop van de tijd natuurlijk aardig wat BKV blokken voorbijgekomen...
achja, het blijft op dit moment gissen denk ik!

ik blijf gokken op BKV!:)

gr

Maakt niet verder uit wie het is lijkt mij,degene moet nu op de blaren zitten.
Lijkt me erg zat 18 maanden zitten!

Laatst bewerkt:
Sjongejonge, dat is niet mis. Dat zitten al niet, maar het 3 maanden stilleggen van een vuurwerkimporteur is ook zeker niet fijn. Wel goed dat dit illegale invoergedrag van 'legale' consu.importeurs eens wordt aangepakt. Wellicht dat dit het topje van een ijsberg blijkt te zijn, die langzaam gaat smelten?

Wel goed?
Niet goed zul je bedoelen. Ik vind het belachelijk wat voor straf ze daarvoor krijgen, zoals hier al iemand beweerde, iemand die een kind verkracht of doodmaakt krijgt veel minder straf en bovendien wordt die ook nog eens ontoerekeningsvatbaar verklaard. Dus dat is zeker weten NIET GOED. En i.t.t. een kinderverkrachter worden deze mensen die in vuurwerk handelen zeker niet ontoerekeningsvatbaar verklaard, dit bewijst maar weer eens hoe krom de Nederlandse wetgeving is.
En of dit het topje van de ijsberg is die langzaam gaat smelten, nou ik hoop het niet.
Het zou beter zijn als de hele strenge wetgeving omtrent vuurwerk hier in Nederland op de schop gaat, want in (bijna) geen enkel land in Europa is het zo belachelijk met de regelgeving zoals hier. Ook als straks de Europeze regelgeving van kracht gaat zal Nederland nog steeds die achterlijke regels houden, terwijl je in de (meeste)landen om ons heen gewoon flash knallers kunt kopen. Geen wonder dat er in Nederland zoveel illegaal vuurwerk in omloop is, zolang flash in (grond)knalvuurwerk niet wordt toegestaan blijf je dit probleem houden, ik denk dat het zelfs nog erger gaat worden met de illegale handel.
Overgens is dit weer voer voor die 2 "pipo's" van groenlinks.

Trouwens volgens de Europeze regelgeving is het maximaal kruit gewicht straks 2kilo(!) per cake en er zijn zelfs plannen tot 3 kilo, maar dan moeten er een paar fontijnen in verwerkt zijn, en maximaal 25 gram per tube. En qua knal is met gewoon flash 10 gram per grondknaller en van hoogwaardig flash (wat in de mammoth zit bijv.) maximaal 5 gram. Dus dat zijn beste knallers die volgens de Europeze regelgeving worden toegestaan!

Dit heb ik ergens gelezen.

Trouwens volgens de Europeze regelgeving is het maximaal kruit gewicht straks 2kilo(!) per cake en er zijn zelfs plannen tot 3 kilo, maar dan moeten er een paar fontijnen in verwerkt zijn, en maximaal 25 gram per tube. En qua knal is met gewoon flash 10 gram per grondknaller en van hoogwaardig flash (wat in de mammoth zit bijv.) maximaal 5 gram. Dus dat zijn beste knallers die volgens de Europeze regelgeving worden toegestaan!

Dit heb ik ergens gelezen.

Waar heb jij dit gelezen, hier ben ik (en ik denk wel meer mensen) heel erg benieuwd naar.

:bye:

Back
Bovenaan