22 Maanden geeist voor illegaal vuurwerk

Trouwens volgens de Europeze regelgeving is het maximaal kruit gewicht straks 2kilo(!) per cake en er zijn zelfs plannen tot 3 kilo, maar dan moeten er een paar fontijnen in verwerkt zijn, en maximaal 25 gram per tube. En qua knal is met gewoon flash 10 gram per grondknaller en van hoogwaardig flash (wat in de mammoth zit bijv.) maximaal 5 gram. Dus dat zijn beste knallers die volgens de Europeze regelgeving worden toegestaan!

Dit heb ik ergens gelezen.

je gaat er gemakshalve even aan voorbij dat dit richtlijnen zijn wat maximum is toegestaan.. ieder land mag, en zal ( in geval van Nederland zeker) strengere regelgeving mogen toepassen. Voor Nederland zal er dus weinig tot niets veranderen.

Hier klopt weinig van want er is nog niet veel zeker zelfs de importeurs weten nog lang niet wat er allemaal gebeurd. Er komen soepelere regels alleen nederland kan een uitzondering indienen waardoor red baron als zei er niks of weinig veranderd. Wat al wel zeker is is dat de vuurpijlen zo goed als gaan verdwijnen en de mammoth heeft geen 10 gram maar:
Art nummer: Z150 (Op doosje en Mammoth staat AB22)
Karton inhoud: 100/10
Prijs: € 12,50
Kruit: 1,5 gram per stuk

Laatst bewerkt:
vervolg

vervolg

Tegen een vuurwerkhandelaar uit Enschede is anderhalf jaar cel geëist waarvan drie maanden voorwaardelijk wegens het invoeren en handelen in illegaal vuurwerk.

De officier eiste ook een boete van 25-duizend euro waarvan

10-duizend euro voorwaardelijk tegen het bedrijf van de Enschedeër. Bij de handel in het illegale vuurwerk zou ook een man uit Veenendaal en een Luxemburger betrokken zijn. De officier van justitie refereerde bij de strafeis tegen de Enschedeër aan de vuurwerkramp. Volgens de officier zou juist iemand uit Enschede moeten weten hoe gevaarlijk het is wanneer illegaal vuurwerk wordt opgeslagen op onveilige plaatsen. Ook de zoon van de Enschedese vuurwerkhandelaar is volgens justitie bij de handel van zijn vader betrokken. Hij hoorde vorige week al een celstraf van dertien maanden eisen waarvan drie voorwaardelijk

Het lijkt in deze berichten inderdaad om GBV te gaan, of zoud
en beide broertjes als eerste letter G hebben (doopnaam)...?

Tevens zijn het geëiste straffen, dus nog niet opgelegde straffen die nog aardig bijgesteld kunnen worden!

Ben wel benieuwd waar witte reus de CE- of Europese invulling van de richtlijnen heeft gevonden?
Naar mijn weten zijn er alleen documenten waarin gesproken wordt over deadlines voor de invulling ervan alsook de invoering...

Zoals vermeldt betreft het richtlijnen, waar in NL hoogstwaarschijnlijk ruim onder gebleven wordt!

Mocht het trouwens wel echt GBV zijn, dan mag BKV ook als een idioot snel aan de gang om zich zo legaal mogelijk te gedragen, want als er iets veel opdook op de illegale markt de afgelopen 3 jaar dan was het wel BKV 'de kruiterij'. Dan hebben we t nog niet over illegaal geïmporteerde knallers, maar over 2,5 en 3" blokken! :O

PS: Wel een beetje triest dat ze het SA-fireworks verhaal weer naar boven halen. Mag hopen dat dat niet extra bezwarend telt bij het oordeel!

Laatst bewerkt:

Nee, beide broertjes hebben een andere voornaam.

Je hebt Gert Breeschoten, die is van GBV. (Gert Breeschoten vuurwerk)
En
Je hebt Bert Breeschoten, die is van BKV. (Breeschoten Kruiterij Veenendaal of vuurwerk)

je gaat er gemakshalve even aan voorbij dat dit richtlijnen zijn wat maximum is toegestaan.. ieder land mag, en zal ( in geval van Nederland zeker) strengere regelgeving mogen toepassen. Voor Nederland zal er dus weinig tot niets veranderen.

Dat klopt, het gaat hier inderdaad om het maximum wat volgens de Europeze regelgeving is toegestaan, echter Nederland zal vrijwel zeker niet tot het maximum wat toegestaan is in Europa gaan toestaan, dat betekent (jammer genoeg) geen (grond)knallers met flash, waardoor de illegale handel zal blijven bestaan, sterker nog, ik denk dat de illegale handel hierdoor alleen maar zal toenemen.
Dus ik zeg ook niet dat er cakes tot 2 kilo kruit wordt toegestaan in Nederland, maar dat is het maximum wat volgens de Europeze regels zal worden toegestaan. Althans daar zijn ze mee bezig.

Hier klopt weinig van want er is nog niet veel zeker zelfs de importeurs weten nog lang niet wat er allemaal gebeurd. Er komen soepelere regels alleen nederland kan een uitzondering indienen waardoor red baron als zei er niks of weinig veranderd. Wat al wel zeker is is dat de vuurpijlen zo goed als gaan verdwijnen en de mammoth heeft geen 10 gram maar:
Art nummer: Z150 (Op doosje en Mammoth staat AB22)
Karton inhoud: 100/10
Prijs: € 12,50
Kruit: 1,5 gram per stuk

Ik zeg ook niet dat de mammoth 10 gram flash heeft, maar het maximum knalsas volgens de Europeze regelgeving is straks 10 gram van datzelfde hoogwaardige flash, tenminste als dat er door komt. Hoe een dergelijke knaller gaat heten weet niet, maar we zullen wel zien.

Trouwens de mammoth is goedkoper geworden, ipv E12,50 zijn ze nu E8,- per doosje van 10.

Of de straf nu te hoog is of niet,dit soort handel hoort niet thuis in NL.
Al het verboden knalwerk daar wordt mee vernield,en opgeblazen.

En als de straffen nu niet zo zwaar zouden zijn:een paar uur harken,wat denk je dan wat er gebeurd,dan gaat iederen het verboden spul maar halen in China of in Polen,met de redenering van ,ach wat is de straf,als ze mee niet pakken heb ik lekker veel geld verdiend en als er een dode mee valt ,ja nou en ik heb mijn geld binnen.

Ik ben ook van mening dat de straffen in NL veel hoger zouden moeten,een moordenaar zou naar mijn idee ook de doodstraf moeten krijgen,hij/zij heeft ook iemand anders van het leven beroofd.

Iemand enig idee wie die Enschedeër zou kunnen zijn? Moet dus wel degelijk een vuurwerkbedrijf zijn als ik die zin op de juiste manier interpreteer:

Tegen een vuurwerkhandelaar uit Enschede is anderhalf jaar cel geëist waarvan drie maanden voorwaardelijk wegens het invoeren en handelen in illegaal vuurwerk.

De officier eiste ook een boete van 25-duizend euro waarvan

10-duizend euro voorwaardelijk tegen het bedrijf van de Enschedeër.

Tevens zijn het geëiste straffen, dus nog niet opgelegde straffen die nog aardig bijgesteld kunnen worden!

Ben wel benieuwd waar witte reus de CE- of Europese invulling van de richtlijnen heeft gevonden?
Naar mijn weten zijn er alleen documenten waarin gesproken wordt over deadlines voor de invulling ervan alsook de invoering...

Zoals vermeldt betreft het richtlijnen, waar in NL hoogstwaarschijnlijk ruim onder gebleven wordt!

Mocht het trouwens wel echt GBV zijn, dan mag BKV ook als een idioot snel aan de gang om zich zo legaal mogelijk te gedragen, want als er iets veel opdook op de illegale markt de afgelopen 3 jaar dan was het wel BKV 'de kruiterij'. Dan hebben we t nog niet over illegaal geïmporteerde knallers, maar over 2,5 en 3" blokken! :O

PS: Wel een beetje triest dat ze het SA-fireworks verhaal weer naar boven halen. Mag hopen dat dat niet extra bezwarend telt bij het oordeel!

Het is SE-Fireworks.

Groet,

Laatst bewerkt:
loop aub niet zo te zeuren op een typefoutje man, valt me op dat mensen uit het wereldje overal de heilige proberen uit te hangen....

Beste leden,

Laten we wel duidelijk en helder zijn,welk bedrijf of persoon ook iets gedaan heeft,ze weten op voorhand dat het verboden is om proffesioneel vuurwerk te verhandelen aan particulieren.

En achteraf praten van ik had het niet geweten,dat kennen we wel.......

loop aub niet zo te zeuren op een typefoutje man, valt me op dat mensen uit het wereldje overal de heilige proberen uit te hangen....

Slechte dag????

Volgens mij heeft het alleen te maken met juiste informatie verschaffen waar ik dat kan.

Het pyrotechnicus zijn heeft hier helemaal niets mee te maken.
Overigens zit ik hier niet om een branche te vertegenwoordigen maar omdat ik passie heb net als velen hier.

Groet,

san quinton

Nee hoor geen slechte dag, wat mij opvalt is dat hier een aantal pyrotechniekers naar mijn mening de moraalridder spelen op het forum. Terwijl ze zelf ook de grootste freaks zijn ( of geweest ) en dan andere members de les lezen is dubbel.

Is absoluut niet vervelend bedoelt of specifiek op jou gericht ;-) het viel mij op en wou dit graag even kwijt en dit is misschien wel de verkeerde plaats hiervoor, excuse

gr

Alvast sorry voor het off-topic gaan.

Probleem is hier dat er dus blijkbaar bepaalde reacties wel of niet verwacht worden van een pyrotechnieker.
Kortom het is onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.

Nou is dat eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling van mij wanneer ik op een forum kijk, lees en schrijf, wil ik vooral even ontspannen met de mooiste hobby/passie die er is.

Een moraalridder klinkt erg negatief vandaar mijn reactie.

On-topic:

Het is heel simpel, er is te lang verkocht aan dezbetreffende bedrijven om het nog als een ongelukkige keuze te laten lijken of te zien . Althans dat is wat het OM ervan denkt.
Laat de rechter hier maar over oordelen.

Zelf vind ik het belangrijker om me met de mooie zaken van onze hobby bezig te houden. Dus ik zal weer verdwijnen naar de voor mij NOG leukere topics.

Groet,

San Quinton

Back
Bovenaan