Nee ik denk het niet dat ze vuurwerk gaan verbieden permanent. Ik zie wel dat mensen er voor vrezen en dat het tijdelijke verbod er weer is voor 2de keer.
Naam zegt het al tijdelijke verbod op vuurwerk, zolang de tijdelijke wet covid 19 er is blijven ze aan de gang met maatregelen. Maar permanent nee dat zullen ze niet voor handje klappen. 2 januari is het verbod ook weer weg en dat maakt het zuur.
Kijk dat verbod komt niet door de PvdD en GroenLinks dat willen ze doen overkomen maar helaas waar hun voor opperden kwam vanuit andere hoek. Mininister Hugo de Jonge was al voor helaas en Grapperhaus kon niet anders dan gehoor geven eraan, en de ministerraad kreeg bijval van nu91 fnv zorg en welzijn bond van traumachirurgie en de burgermeesters het heeft niets met handjeklap te maken. Overheid heeft wel alles kapot bezuinigd en daarom zitten we in de verboden. En waren de andere partijen er niet dan had het doorgegaan, je moet niet alleen naar de politiek kijken maar ook naar andere partijen. GroenLinks en PvdD doen overkomen of hun het voor elkaar kregen daar is niets van waar helemaal niets. Het zijn allemaal partijen buiten de politiek die het wouden en dan komt er druk op bij de ministerraad.
Wat ik wel vies vindt is dat ze een dag van tevoren roepen dat er geen verbod komt, maar een dag later is dat verbod er vooralsnog door. Dat is wel erg smerig voor winkeliers en de branche zelf.
Maar ik begrijp de teleurstelling wel bij velen en dat het vertrouwen weg is bij de politiek. Maar er zijn meerdere partijen helaas bij betrokken. Burgermeesters stuurden een brandbrief om de druk op te voeren samen met de bonden van de zorg. Alleen nu lijkt het of de PvdD en GroenLinks hebben gewonnen en aan handjeklap deden. Nee het waren de signalen uit de zorg helaas en daar hebben de burgermeesters ook handig op ingespeeld. Het hele verhaal is niets handjeklap de overheid verbied iets, de rest tevreden en hup 2G zijn ze voor. Dan zitten ongevaccineerden binnen en kunnen ze weer schreeuwen zie bewijs verbod heeft geholpen. Want dat 2G zullen ze ook gebruiken voor manipulatie bij dat trieste zootje. En als GroenLinks en PvdD zo begaan is hadden ze wel geïnvesteerd in de zorg nee ze maken zich liever druk om klimaat en gedoe wat vreselijk veel geld kost en branches kapot maken zijn ze goed in.
Ik vrees met grote vrezen dat met oud en nieuw zoveel wordt afgestoken, en de politiek met de billen bloot moet als er gewonden vallen dat een verbod niet hielp ben er bang voor, het wordt een zooitje met oudjaar. Mensen laten niet graag hun pleziertje meer afpakken.
Nee ik geloof niet in sprookjes en hoop echt dat volgend jaar alles beter gaat want ook ik ben coronamoe en teleurgesteld. Maar mijn plan is zodra de webshops open zijn toch weer te bestellen. Vertrouwen in de overheid nee, vertrouwen in andere partijen zoals zorg zeker niet burgermeesters al helemaal niet hebben helaas teveel macht. Vertrouwen dat er landelijk geen verbod komt ja heb ik vertrouwen in mits ze versoepelen op een rustige manier en stap bij stap en de tijdelijke wet covid schrappen.
Want dat is momenteel de boosdoener die tijdelijke wet covid waar ze mee spelen. Horeca, evenementen, vuurwerkbranche ze hebben 1 ding gemeen zij worden constant getroffen.