2019/2021 Was de laatste jaarwisseling met consumentenvuurwerk

Ja dit was het dan inderdaad. Heb inderdaad niet meer de illusie dat het volgend jaar nog wel doorgaat.

De linkse lobby o.b.v. emotiepolitiek wint het blijkbaar van feiten. Hoe triest is dat..

Het zijn CDA Bruls en Grapperhaus die de doorslag gaven hoor en VVD Tefal Rutte gaat weer smalend lachend akkoord.

mensen zijn hier altijd zo fanatiek. condoleance registers, oorlog, einde traditie etc.

Tuurlijk de situatie is niet dat je zegt ideaal. Maar afgelopen jaar wisseling... Ik heb me prima vermaakt een hoop andere mensen hebben zich ondanks alles prima vermaakt. Er was vuurwerk overal in de stad. Tja niet zoals we het gewent zijn maar we hadden ons ding en waren er blij mee. Misschien moeten we er anders tegen aan kijken het is een verandering in traditie. Dan kopen we in nederland toch geen vuurwerk maar in belgie en duitsland. ALs die ditjaar de verkoop niet stil leggen zoals vorig jaar is er dit jaar alleen maar meer vuurwerk dan vorig jaar.

We kunnen er allemaal niks aan doen hoe kut het ook is maar probeer er gewoon het beste van te maken.

Wat ik hoop... Dat we 31 december allemaal de stad in mogen. En dan op 1 januari is kijken of het dan zoon rustig nieuwjaar was zonder vuurwerk. Zie graag de reacties van de mensen op een chaotisch nieuwjaar zonder vuurwerk. Dat is het enigste om inzicht te krijgen dat het probleem ergens anders ligt.

Verder kunnen we niks maak er gewoon het beste van! ik weet zeker dat als liefhebber je je weg wel vind om het leuk te hebben alleen het is even schakelen. Heb je het echt zwaar dan is het tijd om elk jaar op vakantie te gaan rond de 31ste :D

Hou jullie taai en we komen er wel. real pyros never dies

Het is gewoon duidelijk dat dit een vooropgezet plan was en nu de basis is gelegt voor een permanent verbod. Zelf vuurwerk afsteken zoals we dat jaren gekend hebben is definitief ten einde gekomen.

Het is niet alleen nu weer dit verbod. Hoe de afgelopen jaren een kleine groep tegenstanders dingen kapot kunnen maken, hoe iets hoe dan ook door de burger haar strot geduwd moet krijgen. De politiek is een grote farçe. De zorg compleet kapot gemaakt. Meerdere sectoren volgen.

Het enige resultaat? Het boeit me allemaal niet meer. De politiek, de ingrepen, pandemieen... who cares. Alleen nog druk maken om mijn eigen wereldje, met familie en vrienden. Genieten van de dingen waar van te genieten valt. Ondanks zogenoemde verboden, links om of rechts om.

Titel klopt volkomen. Vanaf heden zullen veel mensen profvuurwerk aanschaffen omdat het legale wegvalt. Hoe dom kun je zijn als kabinet.

"The pandemic represents a rare but narrow window of opportunity to reflect, reimagine, and reset our world"

Volgens Klootzak 'Klaus Schwab', je kunt wel zeggen dat hiermee dan ook echt alles maar dan ook alles mee bedoeld wordt. Einde tradities en niet enkel vuurwerk.

"The pandemic represents a rare but narrow window of opportunity to reflect, reimagine, and reset our world"

Volgens Klootzak 'Klaus Schwab', je kunt wel zeggen dat hiermee dan ook echt alles maar dan ook alles mee bedoeld wordt. Einde tradities en niet enkel vuurwerk.

Geen greintje plezier meer over als het aan Klaus ligt met zijn 4de industriële revolutie.

Mocht er komend jaar geen landelijk verbod komen zullen die burgemeesters met gemeentelijke verboden komen. Maar het mooie is dan wel dat er verkocht kan worden en handhaven lukt ze toch niet.
Maar goed, het blijven hele enge ontwikkelingen wat er allemaal op ons af komt om het maar even rustig uit te drukken.

Maar het gaat heus om de gezondheid, jawel...

De reset is bezig, heren.
Allemaal op voorhand gesimuleerd in Event201.

Mocht er komend jaar geen landelijk verbod komen zullen die burgemeesters met gemeentelijke verboden komen. Maar het mooie is dan wel dat er verkocht kan worden en handhaven lukt ze toch niet.
Maar goed, het blijven hele enge ontwikkelingen wat er allemaal op ons af komt om het maar even rustig uit te drukken.

Precies, dus geen landelijk verbod volgens jaar is onze beste kans op een jaar legaal consumenten vuurwerk.
Misschien was 2019/2020 wel het laatste jaar met legaal consumenten vuurwerk. Maar een dag later en een teleurstelling rijker, ben ik ook strijdbaar voor volgend jaar. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de positieve berichten op donderdag op verschillende sites (iets wat ik nog nooit voor vuurwerk ben tegengekomen) is er veel bereikt.

Denk zelf ook dat gewoon klaar is met vuurwerk in nederland jammer genoeg want corona gaat toch niet weg dus elke jaar gaan ze dit gebruiken om de zorg te onlasten... 2019-2020 was gewoon de laaste keer hoe erg het ook is maar denk dat we gewoon kwijd zijn deze ene mooie dag en dat maar 8 uurtjes.. triest voor worden...

Wat ik niet kan begrijpen is dat de 'switch' zo snel is gemaakt van geen verbod tot wel een verbod. Wat heeft er gespeeld,en wie of wat heeft de doorslag gegeven.

De manier waarop dit gegaan is zit mij niet echt lekker.

Sterker nog, ik denk dat er helemaal geen switch is geweest en dat CDA (Grapperhaus, de Jong) en D66 (Ollongren) helemaal niet zaten te wachten op een verbod (en Rutte eigenlijk ook niet). Het bericht van donderdag is naar mijn idee bewust gelekt om de burgermeesters, zorg en politie wakker te schudden. En ze aan te sporen om het kabinet een reden te geven om het verbod te regelen. Zeker omdat Kuipers aangaf dat de zorg geen excuus is, zal er wel redelijke paniek zijn uitgebroken.

Zonder dat bericht op donderdagavond hadden we geen verbod, daar ben ik van overtuigd.

Back
Bovenaan