Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Oh je vuurwerk is afgepakt, dan maar stenen gooien? Mijn god, boek je een ticket naar en of andere woestijn. Zullen je daar vast goed verwelkomen.Ik snap best als je dit overkomt en je heb geen vuurwerk meer dat je maar stenen naar ze gaat gooien.
Ik snap best als je dit overkomt en je heb geen vuurwerk meer dat je maar stenen naar ze gaat gooien.
Na het filmpje snap ik hem pas. Alles boven de 25kg wordt in beslag genomen. Niet zo heel raar toch?
Jij hebt vast een Nickelson jas, stekeltjes en Air max
Ik zou ze overhoop steken, maar dat komt omdat mn ma een hersentumpor heeft ebn dit waarschijnlijk haar laatste O7N zalzijn.![]()
Wat een mega vangst. Hier word de wereld een stuk veiliger van![]()
Na het filmpje snap ik hem pas. Alles boven de 25kg wordt in beslag genomen. Niet zo heel raar toch?
Als je vuurwerk in het buitenland haalt weet je dat je strafbaar bent. De politie doet in dit geval niets verkeerd en doet gewoon wat zijn baas hen opdraagt.
Er zijn legio redenen te bedenken waarom ook dit soort onderscheppingen serieus behandeld moeten worden. Het is een risico dat je bewust neemt![]()
Artikel 6
Vrij verkeer
1. De lidstaten mogen het in de handel brengen van pyrotechnische artikelen die onder deze richtlijn vallen en aan de voorschriften van deze richtlijn voldoen, niet verbieden, beperken of belemmeren.
2. De bepalingen van deze richtlijn beletten niet dat een lidstaat omwille van de openbare orde of veiligheid maatregelen neemt om het gebruik en/of de verkoop aan het grote publiek van vuurwerk van de categorieën 2 en 3 te beperken.
In afwijking van het vierde lid worden de aanduiding en de gegevens, bedoeld in het eerste en tweede lid, op consumentenvuurwerk dat zal worden verkocht in een andere lidstaat van de Europese Unie gesteld in de officiële taal of talen van het desbetreffende land.
Het verrichten van handelingen als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de wet is toegestaan met alle vervoermiddelen, voor zover het betreft handelingen:
H. met verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk als bedoeld in het vuurwerkbesluit, voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van ten hoogste 25 kilogram per vervoermiddel.