[1 dag, 10 winkels, 778 km] Sfeerverslag afhaaldagen 2019!

Dit is werkelijk fantastisch om te lezen, ik volg dit verhaal heel erg graag.
Zoals ik het afgelopen jaar al eens noemde, door het oog van een vuurwerkliefhebber.

Heerlijk geschreven verslag, zoveel herkenbare momenten ook. Leuk dat je de moeite neemt om dit mooie verhaal met ons te delen zorgt voor een hoop warme sfeer gevoelens.

Helaas is vuurwerk maar eens per jaar. Maar door jouw verhalen kunnen we die dagen toch wat vaker beleven in een jaar:thumbsup:

Heerlijk, wat kan ik hiervan genieten! Fantastisch hoe je de mooiste dagen van 2019 hebt beleefd, en top dat je de tijd hebt genomen om het uitgebreid op papier te zetten. Zo sfeerverhogend, top!

Weer een aanvulling gedaan. Beginnende met een klein intermezzo van wat tijd die ik te overbruggen had tussen Megavuurwerk en de volgende stop. Zoals altijd, ik hoop dat jullie het weer leuk vinden :)

Als je zoekt op Update 3 op de pagina kom je aan het begin van de update uit.

Niels wederom bedankt voor het delen van je verhaal. Heerlijk en herkenbaar uit mijn (wat) jongere jaren:D m.b.t. vele winkels aandoen. De beleving zoals jij die omschrijft is ook altijd bij mij gebleven

Hartstikke leuk Niels. Jammer dat we elkaar dit jaar (nog) niet zijn tegengekomen. Leuk om een gezicht achter het verhaal te hebben waar het verhaal bij iedereen zo bekend voelt.

Hartstikke leuk Niels. Jammer dat we elkaar dit jaar (nog) niet zijn tegengekomen. Leuk om een gezicht achter het verhaal te hebben waar het verhaal bij iedereen zo bekend voelt.

Jammer inderdaad dat er dit jaar nog niet echt iets door is gegaan. Demo, open dag of cat. 1 stookmeeting via Zoom zijn toch ook wat minder... Hooguit een voorleesavond via Zoom of een dergelijk platform :p :bonk:

Wat een geweldig sfeervolle update is het weer geworden Niels! Ben hier echt even rustig voor gaan zitten met een bakkie en een heerlijk stuk gevuld speculaas van de bakker. Moet zeggen dat de sfeer er zo wel lekker in komt. Echt respect voor de zeer prettige manier van schrijven. Had wederom weer het idee, dat ik de hele rit naast je in de auto heb gezeten.

Daarnaast zijn ook zoveel ervaringen zo herkenbaar. Alleen al het stuk over het rennen naar het raam om nog een glimp van een cake of box op te vangen. Ik heb al van kleins af aan complete marathons afgelegd in huis. En moet eerlijk bekennen dat het mij nog niet lukt om bij de eerste knal nog te blijven wachten op de tweede. Probeer ook altijd in een split second te beoordelen aan welke kant van het huis het geluid vandaan komt: om zo te kiezen voor het keukenraam of de 1e etage of zelfs de zolder. Kijk alweer met veel belangstelling uit naar de volgende update.

De komende dagen bestaan uit winkelbezoeken, voorbereidingen voor de dag der dagen en naar het raam rennen, elke keer dat ik 2 knallen achter elkaar hoor. 2 knallen ja, want dan is de kans een stuk groter dat er meer volgen. Naar het raam rennen voor een enkele knal heb ik vroeger zeker wel gedaan, maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Te vaak is het rennen voor niets geweest. Wel ben ik nog steeds direct in opperste staat van alertheid als er ergens een knal klinkt, want als er een tweede achteraan komt, kom ik zo snel mogelijk in beweging. Het maakt niet uit hoe onhandig dat op dat moment is, negeren is voor mij simpelweg geen optie. De meeste mensen in mijn omgeving snappen daar niets van, maar gelukkig kom ik de komende dagen op een hoop plaatsen met mensen die de onweerstaanbare aantrekkingskracht van vuurwerk volledig begrijpen.

Een hoop gebeurd afgelopen dagen. Laat ik beginnen met: Helaas wat minder kunnen schrijven de afgelopen weken, maar komend weekend weer een update! Van maar liefst 8000 woorden. Of misschien maar 4050. Of waren het er nou 6060? Ach, als de inhoud maar mooi is toch? :p

Dan nog even dit: Omdat ik wel van het schrijven ben heb ik vandaag alle 150 Tweede Kamerleden een mail gestuurd. Alle beetjes helpen, laat van je horen! Het is nog niet te laat!

Een verslag komt er volgend jaar ook sowieso weer. Het is alleen even de vraag of dat een sfeerverslag wordt, of een spannende thriller compleet met geheime afspraken, snode plannen en wellicht achtervolgingen door de politie...

Mooie berichten Niels, waarvoor dank. Benieuwd naar je volgende stuk en enorme dank voor je moeite mbt eventuele verbod :handsup:

*een heleboel lelijke woorden* politiek van Nederland. We hebben met z'n allen gestreden de afgelopen dagen. Hoe het in de toekomst ook gaat lopen met vuurwerk, ik zal altijd met een goed gevoel terug kijken op de afgelopen dagen en hoe we ons daarin verenigd hebben. Wat was het fantastisch om met jullie allemaal zó hard bezig te zijn met het verdedigen van dat waar we in geloven. Nederland heeft ons gehoord, dat is 1 ding wat zeker is. Respect voor al het harde werk, BEDANKT!

Dan nu weer even on-topic :wink: : zoals beloofd, ondanks alles, dit weekend een update hier. Misschien morgen al, misschien zondag, maar hij komt er! Na alle negativiteit de afgelopen dagen is het hoog tijd voor een feel-good verhaal over vuurwerk.

Ik moet nog even omschakelen, maar heb besloten om mijn best te doen om de sfeer weer terug te brengen! In ieder geval bij mijzelf, hopelijk met dit verhaal ook een beetje bij jullie.

Update 4 is inmiddels toegevoegd (Ctrl+f op Update 4 brengt je er feilloos). Nog een paar winkels te gaan en dus ook nog een paar pagina's verslag te gaan. Wordt vervolgd...

Back
Bovenaan