1.2" Insane Crown Bomber 100 shots

Ik heb ook moeite met geloven dat dit een kooiloze ICB was. Was het verschil voor de mensen die er live bij waren ook zo groot?
Ik heb eerder deze week met Jan van Broekhoff gesproken en die heeft mij toen al direct verteld dat ze geen gekooide items zouden gaan schieten. En de echt nieuwe items zoals crown statement als voorbeeld productie en geen samples.

Daarom is er bijvoorbeeld geen Cairo geschoten want nieuwe productie is nog niet in het land

Ik heb ook moeite met geloven dat dit een kooiloze ICB was. Was het verschil voor de mensen die er live bij waren ook zo groot?

Voor je beeldvorming: alles was zeg maar 20,25mm van de extreme mixed caliber. En dan heb je laatste cake van extreme mixed caliber 30mm en die dreunt dof en hard. Dat was vergelijkbaar gisteren met de insane crown bomber.

Ik wil wel geloven dat dit productie was, maar heb moeite met accepteren dat dit een 2025 kooiloze versie was.
Ik puur door het feit dat hij toch ook duidelijk hoger schoot dan andere 30mm's waardoor de dB meters op de grond wat lager uitslaan. Hier wordt ook weer woordelijk bevestigd dat het kooiloze nieuwe batch was... Ik zag dus duidelijk verschil met mijn 2023 geschoten kooiversie; die was luchtvullend goud (en geen volle brocade maar meer richting de coconut; minder vulling maar dikkere sterren) met dahlia/peony pistil, hier was het andersom peony spreidde verder dan het goud dat iets dunner qua sterren was en minder breed/lang hing dan de gekooide.

Dankzij het iets hogere schieten, de zware burst (mss zelfs niet eens qua dB zoveel harder maar mss meer perceptie, andere mix) en de heldere dikke kleursterren met goed goud, zeker een indrukwekkende in de straat.

Persoonlijk vind ik hem, ook met de actie, wat te duur voor wat je er qua (redelijk simpel) effect voor krijgt, als ik nog dikke boemboem nodig had en m'n budget nog niet overmatig had verschoten, was het een no-brainer geweest.

Als je deze burst kan maken bij de icb dan wil je dat toch ook bij je andere producten?
Of heeft de icb fabriek een speciale kruitmix ontdekt waar de rest van china te dom voor is?
Is echt niet de enige op de markt hoor, elke importeur heeft er zo wel wat tussen zitten (nee, ik ga ze niet bedenken, een freak kickt op pyrohuiswerk, toch?). Zooooo extreem was het ook weer niet, alleen duidelijk tikje zwaardere burst dan de rest.

Is echt niet de enige op de markt hoor, elke importeur heeft er zo wel wat tussen zitten (nee, ik ga ze niet bedenken, een freak kickt op pyrohuiswerk, toch?). Zooooo extreem was het ook weer niet, alleen duidelijk tikje zwaardere burst dan de rest.
Ah ok. Was er zelf niet bij maar als ik zo de verhalen moet geloven missen we alleen het a4tje met 'sample' erop.

Ik heb eerder deze week met Jan van Broekhoff gesproken en die heeft mij toen al direct verteld dat ze geen gekooide items zouden gaan schieten. En de echt nieuwe items zoals crown statement als voorbeeld productie en geen samples.

Daarom is er bijvoorbeeld geen Cairo geschoten want nieuwe productie is nog niet in het land
Dit verhaal exact van iemand anders gehoord

Als je deze burst kan maken bij de icb dan wil je dat toch ook bij je andere producten?
Of heeft de icb fabriek een speciale kruitmix ontdekt waar de rest van china te dom voor is?
Breeschoten 'De Kruiterij' had vroeger het special space powder ;)

'Bij SSP (Special Space Powder) is het soortelijk gewicht lichter dan van normaal kruit. Hierdoor gaat er per tube in verhouding meer kruit in, waardoor het effect groter, harder en de kleuren helderder zijn, dit gepatenteerde kruit wordt alleen toegepast in de producten van BKV. Het verschil in prijs is voor BKV minmaal, maar hierdoor is de kwaliteit van het product beter als van vergelijkbare producten.'

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan