07-07-12 Geelse kanaalfeesten

Super bedankt!

Een paar jaar geleden waren we perplex dat er wel 20 camera’s op de kade stonden, het jaar erop een paar meer, het jaar daarop weer een paar meer, dit jaar was echter “a different ball-game” regiewagen van Arjan, Helikopter van Tony, de Belgische televisie, en een ontelbare berg camera’s op de kade….wtf!

Uiteindelijk is er maar 1 reden waarvoor we deze show jaarlijks doen, als we dan zien hoeveel liefhebbers er zijn, hoeveel filmpjes en berichten er gepost worden hoeveel mensen het super vonden, dat is voor ons natuurlijk helemaal uit ons dak!

De weersverwachtingen waren ook weer wat…, dit jaar geen “droogte” code rood, maar een code kletsnat! Buienradar liet allemaal wolkjes met van die rode vlekjes zien…. Uiteindelijk waren de goden ons goed gezind, 15 minuten voor de show nog even het terrein bevochtigen en vervolgens droog! Wel hadden we dit jaar de pech dat de wind recht naar het publiek stond.

De “Lvc/Zena vuurwerk tent was gezellig, uiteraard zijn veel liefhebbers naar links uitgeweken om rechter voor de show te staan, maar de opkomst was goed!

We hebben de afgelopen dagen genoten.
Rob en Tony bedankt voor de super show en finale, dit smaakt weer naar meer! Alle mensen die hebben meegebouwd (teveel om allemaal te noemen) aan de show, jullie zijn onmisbaar!
De LVC leden.
De organisatie van de kanaalfeesten!
Gemeente, brandweer, dijkwachters en politie voor de fijne samenwerking.

Alle vuurwerkliefhebbers super bedankt! Tot het volgende feestje.

Mvg
Team Original fireworks & Zena vuurwerk

Echt een groot verschil met voorgaande jaren. totaal nieuw concept.
Wat ik ook mooie dingen vond net als gerwin waren die rode flash dingen van zaragozana. Heb ze in het echt niet gezien maar zelfs op film doen ze pijn aan je ogen haha. Ik vraag me af of ze deze show volgend jaar overtreffen, dan ben ik er zeker bij!

Beste jaar tot nu toe. Mooi overzichtelijk met thema's gewerkt, kwalitatieve en bijzondere shells, hier en daar singleshots, een heerlijke volle finale, een chaos aan salute's, om het geheel vervolgens af te maken met een paar laatste stuiptrekkingen. Precies zoals ik een show graag zie.
Al mogen jullie met die single shots en groundsalutes op de kade volgend jaar nog een stap verder gaan. Uitgebreider en wat meer met ritmes spelen.

Ja ik vond het een mooie show dit jaar.
Samen met wat freaks word het voor en na de show ook nog altijd leuk.

Vond nog wat op een andere site.

Fotos - http://www.clint.be/saloon/fun/spec...-en-vlam-fotospecial-gallery?galleryview=full

Omdat vuurwerk altijd wel knap is om te zien, zakten we dit weekend af naar de Kanaalfeesten in Geel. En het moois wat we daar mochten bewonderen, was geen doordeweeks vuurwerkje...

"Voor de eerste keer hebben we de vuurwerkshow nóg groter gemaakt", zeggen organisatoren Zena Vuurwerk en Original Fireworks. De twee hebben de handen in elkaar geslagen en de pyrotechnicus Rob Bakker gevraagd om zijn expertise te gebruiken voor een knap staaltje vuurwerk.

Het resultaat mag er wel zijn, besluit Bakker: "Vorige jaren werden er shells afgeschoten van 6 inch, terwijl dat dit jaar 7 tot zelfs 12 inch is. Bovendien zit er ook Europees vuurwerk onder. Ik heb de show zorgvuldig voorbereid." Voor de leken onder ons: shells zijn professionele vuurwerk-mortierbommen en hoe groter de diameter, hoe groter de knal. Als je er niet bij was, kan je de onderstaande video bekijken.

http://vimeo.com/m/45388703

Beter laat dan nooit, hierbij mijn verslag en filmpje.

Vorig jaar meteen aan Ruben (mijn zoontje voor diegene die het nog niet weet:)) beloofd, we moeten 2012 weer.
Het was vorig jaar onze eerste grote show en we waren overdonderd toen, dat moest dit jaar weer gebeuren.
Zelfde hotel, zelfde sfeer, zelfde planning.

Zodoende waren we al lang van te voren aan het denken en op vwc aan het volgen wat het dit jaar zou worden.
Dacht dat vorig jaar bizar was, maar de berichten zoals het nu zou worden…

Even zag het er naar uit dat ik alleen moest gaan omdat Ruben 2 dagen van te voren heel niet lekker werd. We hebben hem extra geknuffeld en mocht bij ons slapen, want dit moest gewoon doorgaan.
Gelukkig werd hij snel beter en wilde ook echt mee, zullen wel de zenuwen zijn geweest.

Zaterdag vertrokken we dus al lekker vroeg, 10 uur reden we weg.
Iets over 12 kwamen we aan, onze kamer in het hotel was al schoon, dus meteen de spullen naar boven.
Na wat geknutsel daar met de pc deed internet het en hadden we weer contact met VWC.
Maar eerst een lekkere koude Jupiler:).

We hadden inmiddels honger, maar de dichtstbijzijnde frietwagen was dicht, grrr, maar goed op het plein hadden we een lekkere eettent gevonden. Ruben een goedgevulde tonijn salade en ik een vleesschotel.
Daarna nog even door Geel gelopen, het was heerlijk weer.

Terug de kamer in en weer even op VWC, goh, daar had ik vorig jaar geen last van, toen kende ik VWC nog niet zo als nu:).

Na het eten en filmpjes gekeken te hebben vertrokken we om 19.30 uur naar de Kemeldijk.
Ik had daar afgesproken met een vriend/freak van wie dit de eerste grote show was, net als wij vorig jaar.

We zijn even over de dijk gelopen om uiteindelijk bij de LVC tent uit te komen.
Ik had gezegd op het forum dat we aan het begin van de dijk zouden staan, me tas volgestopt met Jupiler biertjes, voor diegene die dorst hadden.
Maar op de plek waar we vorig jaar zaten stond nu een dikke trailer en hadden we geen uitzicht.
Had ook geen mobiel internet daar, dus helaas bleef ik met de traktaties zitten, omdat ik niemand kon bereiken.

In de LVC tent nog wel een aantal leden gezien, en nieuwe ontmoet.
En toen begon het te regenen.
Dus het was even spannend of dit nou echt mijn eerste show zou worden met regen?

Maar precies op tijd stopte de regen en schoot de eerste dreun de lucht in, gevolgd door een werkelijk enorm mooie show.

Vorig jaar was lekker maar wat ik hier vanavond heb gezien was heeeel mooi.
Alle berichten hierboven geven dat ook wel aan dat het ze gelukt is om 2011 te overtreffen met een grote stap.
Na de laatste dreunen vertrokken we weer naar ons hotel.

We hadden weer honger dus om 0:10 nog even een kipschotel met friet en salade gehaald.
Terug in het hotel VWC weer aan.
Ruben sliep al na 15 min, die was echt op.

Ik ben de nacht wakker gebleven, kon echt niet slapen van de adrenaline en ervaringen.
Het was ook druk in de chat en er kwamen natuurlijk steeds freaks thuis die ook nog even op VWC kwamen, zodoende de hele nacht verhalen uitgewisseld. Tot 05.30 uur heb ik het volgehouden, ben toen even gaan liggen. Buiten was het inmiddels weer licht en regende het flink.

8 uur stond ons ontbijt klaar en hebben lekker rustig gegeten.
Spullen inpakken en naar huis, maar dan wel via Zena.

Voor volgend jaar weet ik het weer zeker.
We zijn er bij!

Na al die mooie berichten, foto´s en filmpjes hierboven, dan toch ook maar mijn filmpje.
We stonden dus iets aan de zijkant, geeft weer een ander beeld.
Kijk en geniet dan nog maar een keer, maar dan zonder wapperende broekspijpen:)

Op naar Geel 2013!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik blijf je verhalen prachtig vinden om te lezen.
Hoe jij het beleefd met je zoon vind ik geweldig om te zien.
Duurt voor mij helaas nog een tijd, wordt maandag 1:wink:.

Mijn film komt iets later als gepland online te staan, m'n computer heeft een beetje last van render probleempjes, als dat is verholpen dan komt hij direct op het net te staan! :)

Over de show, WAUW, het was een schitterende show, erg goed geschoten, duidelijke thema's met prachtige kwaliteitsbommen (Zargozanna(!)). :D Ook was het geweldig om met deze show te mogen helpen, heb me daar prima vermaakt!:D

daar zijn ze dan, mijn foto's! :)

Geel1.jpg

Geel2.jpg

Geel3.jpg

Geel4.jpg

Geel5.jpg

Geel6.jpg

Geel7.jpg

Geel8.jpg

Geel9.jpg

Geel10.jpg

Geel11.jpg

Geel12.jpg

Geel13.jpg

Oh ik heb geen software van stefan gebruikt, stefan heeft gevraagd of ik zijn logo wilde gebruiken voor zijn foto's :)

Geelse Kanaalfeesten 2012 - Vuurwerk - Original Fireworks

Geelse Kanaalfeesten 2012 - Vuurwerk - Original Fireworks

Deze film van good old Jack (red Baron) kan natuurlijk niet ontbreken in het rijtje films van deze fantastische show.
Bij deze, de film die gemaakt is door: pyroworldwebsite.
Kijk en geniet.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

The most spectacular and biggest fireworks display from Holland and Belgium for the Geel Canal Festivities. performed by Original Fireworks, Rob Bakker and his team. Well done guys!

Ohw wow, wat een lekkere intro en super film met super geluid.
En hebben we nou weer vlakbij elkaar gestaan zonder het te weten:)?

Back
Bovenaan