Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wat is het huidige standpunt van de bpn omtrent het idee om de vuurpijlen en het knal vuurwerk af te schaffen.
Momenteel is de BPN druk in overleg met de overheid, politiek en politie om de standpunten van de BPN naar aanleiding van het rapport van OVV verder te vormen en verduidelijken. Op een later moment kan de BPN zich hier verder over uitspreken. Natuurlijk zet de BPN zich in om de traditie te behouden.
nog steeds tekenen voor de petitie voor vuurwerk op www.Petitievoorvuurwerk.nl Het valt ons echter een beetje tegen dat daar nog maar 109.000 mensen getekend hebben. Met deze site willen we ook een vuist maken tegen de anti-vuurwerk-sites.
Tip: laat al jullie dealers een mail met link naar petitievoorvuurwerk.nl sturen naar de klanten die online bestellen. Benader ze direct, benadruk dat het menens is, benadruk dat jullie het mogelijk ooit als wapen gaan gebruiken. En benadruk dat het mogelijk is om alle gezinsleden te laten tekenen. Mijn indruk is dat niet alle dealers alles uit de kast halen in deze (en dan druk ik mij voorzichtig uit).
Iets dergelijks zouden de grote vuurwerkfora overigens ook kunnen doen richting hun leden.
Maar uiteindelijk gaat het erom waar de beleidsmakers en -bepalers zelf voor staan. Zij besluiten of en wat er eventueel aan wetsvoorstellen en -veranderingen worden voorgelegd aan de Kamers. Dat vraagt een specifieke en persoonlijke benadering, de media is daarin eerder een verstorend dan een opbouwend element.
Als aangesloten winkelier kan ik je vertellen dat de BPN en VuurwerkCheck al meerdere keren hun achterban hebben opgeroepen om dat te doen. En ook op verschillende manieren en met wisselende boodschappen. De response daarop is naar mijn idee echter beperkt.
Ik heb zelf het gevoel dat ook dit weer vooral met de media en draagvlak te maken heeft. De Petitie krijgt zo goed als geen aandacht, terwijl een paar fakkels bij een voetbalwedstrijd bij wijze van spreken meteen wereldnieuws is. Jan-met-de-pet krijgt dus ook maar weinig te zien of te horen over de Petitie. En probeer je die nu te bereiken dan denken velen van hen "Vuurwerk? Daar ben ik nu helemaal niet mee bezig, dat komt in december wel weer" en bekijken ze de geplaatste post, bericht en/of mail verder helemaal niet. Juist in november en december zijn meerdere pogingen gedaan om die "gewone" consument te bereiken maar het resultaat is zoals bekend beperkt.
Ik heb al vaker aangegeven dat de BPN juist wel heel veel doet maar dat dit voor velen van ons niet of onvoldoende zichtbaar is. Dat is ook niet zo raar: de wereld op en rond het Binnenhof is een totaal andere dan die van de gemiddelde Nederlander. Dingen gaan en werken daar simpelweg totaal anders dan voor de gewone man en/of ondernemer. Ikzelf heb meerdere jaren op en rond het Binnenhof zaken gedaan, dus ik spreek uit ervaring. Natuurlijk, de publieke opinie is belangrijk en regelmatig worden er onder druk van die opinie beslissingen genomen. Maar uiteindelijk gaat het erom waar de beleidsmakers en -bepalers zelf voor staan. Zij besluiten of en wat er eventueel aan wetsvoorstellen en -veranderingen worden voorgelegd aan de Kamers. Dat vraagt een specifieke en persoonlijke benadering, de media is daarin eerder een verstorend dan een opbouwend element.
Ik ben blij dat de BPN steeds meer openheid geeft over hun inzet. Tegelijkertijd moeten we er met z'n allen ook begrip voor hebben dat ze hier publiekelijk niet alles kunnen uitleggen en vertellen, juist vanwege het politieke karakter. Je moet je simpelweg niet teveel in de kaarten laten kijken...
Eens, voel me er zelfs wat optimistischer door.Ik deel bovenstaande volledig! Heel duidelijk een signaal afgegeven. Ook dat interview met Gert Breeschoten in de Gelderlander was heel goed.
@Avalanche, wat is die meesterzet van vandaag vanuit BPN concreet?
Geen argwaan dit keer maar oprechte interesse.