Goede aansteker voor vuurwerk

Tijdens mijn zoektocht naar een bepaald artikel (bernzomatic brander TS4000) kwam ik dit forum tegen. En voelde mij even verplicht te melden dat het te koop is in Nederland. Het is duurder dan een Action brander maar de kwaliteit zal er ook wel naar zijn. Succes - www.bernzomatic.nl

Heb er ook weer een stel ingeslagen. Net wat je zegt ze kosten niet veel.Een prima aansteker die ik voor het derde jaar achtereen ga gebruiken.

Ik lees louter positieve reacties in dit topic over de Chefs Torch van de Action. Op basis daarvan heb ik er afgelopen donderdag ook 1 gekocht. Uiteraard meteen uitgeprobeerd.

Op de laagste stand gaf de aansteker geen vlam, maar gelukkig op de hoogste stand wel. Er zat bijna geen gas in, dus na wat uittesten wou ik de aansteker bijvullen. Uiteindelijk zijn er drie aanstekergasflessen bij aan te pas gekomen, maar zonder resultaat. Ik heb ook nog speciaal een flesje bij de Action gekocht maar ook nu lukte het niet om de Torch bij te vullen. Ik gebruik al jaren meerdere stormaanstekers en het bijvullen is nooit een probleem geweest.

Iemand ervaring met het defect van vlamgrootte en bijvullen? Of misschien een tip.

Mij lukt het ook niet altijd om in één keer gas bij te vullen. Dan twijfel ik weer, moet de gasfles nu op de kop of juist niet. Wat ik wel heb begrepen is dat je chef even in de koelkast kan leggen als deze warm is voor je gaat vullen.
Uiteindelijk lukt het altijd wel om er wat gas in te krijgen. Maar idd het gaat niet makkelijk.

Ik lees louter positieve reacties in dit topic over de Chefs Torch van de Action. Op basis daarvan heb ik er afgelopen donderdag ook 1 gekocht. Uiteraard meteen uitgeprobeerd.

Op de laagste stand gaf de aansteker geen vlam, maar gelukkig op de hoogste stand wel. Er zat bijna geen gas in, dus na wat uittesten wou ik de aansteker bijvullen. Uiteindelijk zijn er drie aanstekergasflessen bij aan te pas gekomen, maar zonder resultaat. Ik heb ook nog speciaal een flesje bij de Action gekocht maar ook nu lukte het niet om de Torch bij te vullen. Ik gebruik al jaren meerdere stormaanstekers en het bijvullen is nooit een probleem geweest.

Iemand ervaring met het defect van vlamgrootte en bijvullen? Of misschien een tip.

Je kan de vlam groter maken door aan die ring te draaien onder de torch geloof ik.
Zijn goede dingen alleen gebruik ik nu die van de blokker. :p

Mij lukt het ook niet altijd om in één keer gas bij te vullen. Dan twijfel ik weer, moet de gasfles nu op de kop of juist niet. Wat ik wel heb begrepen is dat je chef even in de koelkast kan leggen als deze warm is voor je gaat vullen.
Uiteindelijk lukt het altijd wel om er wat gas in te krijgen. Maar idd het gaat niet makkelijk.

Dus als ik het goed begrijp dan moet ik de Chefs Torch voordat ik hem bijvul even in de koelkast leggen?

Je kan de vlam groter maken door aan die ring te draaien onder de torch geloof ik.
Zijn goede dingen alleen gebruik ik nu die van de blokker. :p
Ja ik heb al zitten spelen met die ring. Op de kleinste stand kreeg ik geen vlam en op de grootste stand wel. Echter is hij nu bijna leeg en doet die niks meer. Hoe is die torch van de Blokker? Wat is de prijs ervan?

Dit is mijn aansteker geworden:

sku_19321_1.jpg
Na 6 jaar voor de zekerheid maar ns n nieuwe besteld, ook gezien ze schaars lijken te worden. Ouwe klikt niet élke keer meer raak wat hij toch 6 jaarwisselingen gedaan heeft. Meteen ook eentje voor mn buurjongen, beginnend pyro die m continu leende, ook maar eentje besteld.

Vorig jaar 5 mini gasbranders gekocht bij koopjegadget, die werken goed. Vandaag bij Zena een gasaansteker gekregen. Eens kijken hoe die bevalt.

SNC10854.jpg
Gisteren deze schatjes gekocht bij Big Bazar. Zien er best ruig uit met die camou-vlekjes :devil:
Voor 2,99 per stuk een goeie deal.

SNC10855.jpg
Ook nog 3 oudere exemplaren, deze waren van de Action en doen het na jaren nog steeds prima.

Back
Bovenaan