HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat misschien nog wel het vermelden waard is is dat er natuurlijk ook veel klanten niet op dit forum zitten. Die mensen hebben nooit meer iets te horen gekregen, niet eens een mailtje met excuses. Hoe moeilijk is dat? Uurtje werk en de kans dat die klanten misschien weer terug komen. Veel makkelijker kan ik ze niet verdienen in ieder geval.

Wat misschien nog wel het vermelden waard is is dat er natuurlijk ook veel klanten niet op dit forum zitten. Die mensen hebben nooit meer iets te horen gekregen, niet eens een mailtje met excuses. Hoe moeilijk is dat? Uurtje werk en de kans dat die klanten misschien weer terug komen. Veel makkelijker kan ik ze niet verdienen in ieder geval.

Daarvoor zit Horsetails hier. Is er zelf niet geweest, maar er wel druk mee.

Ik heb t topic een beetje doorgelezen; gewoon links laten liggen deze toko. Niet meer heen gaan. Ga lekker naar koekange of groningen!

Handig als je in de buurt woont, dat was Haokan voor vele mensen in de omgeving van Den Haag. Daarom is het jammer dat er zoveel gezeur is.

Zoals je had kunnen lezen heb ik op die dag 100 keer geprobeerd met Jo in contact te komen maar die was er niet. Ik heb wel gekregen waarvoor ik betaald heb maar dat ging ook bij mij niet gemakkelijk. Wat ik voorbij heb zien komen is echt schandalig. Mensen kregen geen vergelijkbaar product voor niet leverbaar vuurwerk maar mochten iets uitzoeken in de losse verkoop voor het bedrag dat niet leverbaar was. Prijzen in de losse verkoop zijn bij haokan zo maar 30% hoger...
Volgens mij is juist een van de doelen van een forum om ervaringen te bespreken, positief maar ook negatief. Het is toch ook zo dat als een cake ondermaats presteert dat hier besproken wordt? Soms heeft dat zo veel resultaat dat mensen hun geld terug krijgen of een nieuwe. Das toch mooi? Zou een beetje saai zijn als je hier alleen positieve ervaringen gaat bespreken en niemand heeft er wat aan, ook Haokan niet.
Ik hoef verder niets van Haokan, ik ga er gewoon niet meer heen zelfs niet als het gratis is. Zijn andere bedrijven waar ik dan liever zaken mee doe. Ik reageer dan ook alleen op mensen die zo verontwaardigd zijn dat mensen hier hun ervaring delen. Ik gun Haokan alle goeds en heb verder niets tegen de mensen daar persoonlijk maar zakelijk is de liefde voor mij over.

wat ik alleen niet zo snap je heb nog een oude voorraad van 100, die zet je online dat is op een gegeven moment uitverkocht!!!.. je weet bij deze artikelen al heeeeeeel ruim van te voren alles, datum van ophalen enz enz, je kunt zelfs de pallets al helemaal in orde maken en die per blok afroepen omdat je precies alles al maanden eerder weet. Voor de losse verkoop is het anders je bepaalt al een enkele weken van te voren wat je op welke dag wil hebben. dan kunnen dit soort dingen gebeuren maar met dit niet.. dit is gewoon een gebrek aan logistiek inzicht zeker als dit zich al enkele jaren voordoet.
maar het is uiteindelijk de keuze die JIJ maakt dus ik hoop voor iedereen dat ze mee lezen.
het verlagen van het aantal afhalers zal in ieder geval de druk verlagen.

Succes en ik lees uw bevindingen wel volgend jaar

1 dikke streep?

Anders gesteld, maak jij je altijd zo druk bij het restaurant, de kapper en in de rij bij de kassa als het even niet zo perfect loopt zoals je het je hebt voorgesteld? Niet goed voor je hart ieder geval als dat het geval is namelijk.

Wat mij betreft mag er een dikke streep onder het hele voorval worden gezet en kunnen we hier over op de orde van de dag. Iedereen weet dat er fouten zijn gemaakt en heeft zijn of haar zegje gedaan. Aan ieder ook de keus om naar Haokan te blijven gaan of er juist helemaal niet meer te komen. Wil je nog steeds iets kwijt, stuur Jo een mail of pm?

Persoonlijk kijk ik weer uit naar de sales ieder geval. Hopelijk zitten er weer een paar toppers bij tegen de altijd aantrekkelijke prijzen.

Kort samengevat was het een logistiek probleem
Beter planning volgend jaar en 10 per uur dan is het opgelost ik deed er 40 per uur met 2 man
En gooi de bunkers vol voor eerste dag internet met daarbij losse bunker goed vol
Hoeveel klanten hadden ze de eerste dag?

Ik heb t topic een beetje doorgelezen; gewoon links laten liggen deze toko. Niet meer heen gaan. Ga lekker naar koekange of groningen!

Eens. Als je als ondernemer tegenwoordig klanten wilt behouden dan moet je zorgen dat je:

1. Jezelf kan onderscheiden t.o.v. concurrenten d.m.v. klantvriendelijkheid, een uniek assortiment en/of een mooie winkel.

Óf

2. Artikelen die bij meerdere winkels te koop zijn aanbieden voor een (veel) lagere prijs. De klant accepteert de mindere klantvriendelijkheid dan doordat de prijs gewoon gunstig genoeg is.

1 Is in ieder geval niet het geval in Pijnacker. (Die tribal boxen zijn leuk, maar lijken me geen hoofdreden om het hele land voor door te reizen) Wachttijden van 5-6 uur zijn geen uitzondering en producten die maanden van tevoren zijn besteld worden niet uitgeleverd. Vervolgens komt er ook geen realistische oplossing.

2 Lijkt me wel van toepassing op Haokan. De acties zijn erg scherp.

De problemen lijken structureel en dus moet elke klant voor zichzelf afwegen of de actieprijzen opwegen tegen de slechte klantvriendelijkheid. Als dat zo is dan moet je ook niet zeuren.

Al met al zijn er naar mijn mening genoeg 'prijsvechters' op de markt die kortingen kunnen combineren met een goede service. En dan zou je dus wel gek zijn om deze praktijken op de koop toe te nemen.

Gister bij Haokan in Ooisterwijk geweest.Ik was om 09:30 binnen en om 11:00 liep ik de winkel uit. Helaas niet met alles wat ik besteld had. 2x Daisy Beam waren niet geleverd door het Mist probleem zoals iemand van Haokan zei. Echter heb ik deze eind januari besteld dus waarom deze er niet waren is mijn een raadsel en zou ik graag nog een uitleg over willen hebben. Lijkt mij dat Haokan alleen bunker voorraad op de freaksite zet.

Jo kan je hier een antwoord op geven ?

Natuurlijk kan dat, Het voorbeeld van de daisy beam, in de webshop komt alleen alles wat ik ook echt op voorraad heb, Alleen kan ik natuurlijk niet op een cake de naam zetten voor wie hij is. In het jaar kan dus de voorraad van de daisy beam op zijn die in de bestellingen zitten. Dan ga ik na de zomer als ik weer kan inkopen de daisy beam weer bestellen. Deze nieuwe lading deasy beam komt dan evt al voor dat de verkoop begint maar ook meteen in de ochtend op de eerste dag. (de oude voorraad en de nieuwe voorraad overlappen dan elkaar) Als de verkoop van de daisy beam erg hard gaat dan zie ik in het voorraadsysteem dat het een kritisch product wordt en dan blok ik uit voorzorg alle afhaaltijdstippen in de ochtend omdat ik weet dat in de ochtend de nieuwe lading komt. Alle nieuwe klanten kunnen dus dit product niet meer in de ochtend bestellen maar diegene die al een bestelling in de ochtend hebben staan kunnen nog wel nieuwe bestellingen toevoegen in hun account en dit is een beetje trikkie. theoretisch kan het dus zijn dat iedereen in een keer allemaal producten gaan bijvoegen die ze in de ochtend willen hebben voor dat het transport er is. Natuurlijk hou ik een veiligheidsmarge in die dat even kan opvangen maar als dan een transport uitvalt is er een probleem.
Normaal is het transport altijd netjes op tijd en is er niets aan de hand Nu hebben we het over de daisy beam maar dit geld voor alle producten waarvan ik op de eerste dag met het transport aanvulling nodig heb. Iedere winkel die veel verkoopt moet aanvullingen hebben. Nu heb ik in Oisterwijk 9200 kg opslag maar daar red ik het niet mee aanvulling met transporten is dus echt noodzakelijk. Het hele voorraadbeleid is erg ingewikkeld. Ik ben wel aan het bedenken hoe dat ik dit nog veiliger kan maken. Er werd hier op het forum ook over gesproken dat ik evt alle freakbestellingen van te voren al zou kunnen klaarzetten nou dit is niet te doen. Ik zou wel willen dat het wel kon maar ik moet alles binnen de opslag houden en die staat al ramvol. Ook alle producten die ik in de transporten heb gepland heb ik ook al gekocht dus het is niet zo dat ik maar moet afwachten of dat deze nog wel op voorraad zijn bij de importeur. voor de veiligheid ben ik bv aan het bedenken of dat ik restricties aan een product in de shop kan toevoegen zodat producten wel in de shop blijven staan maar dan bv niet meer op de eerste dag kunnen worden besteld dit lijkt misschien simpel maar dat is het niet.
Al met al genoeg om over na te denken en ik hoop dat het antwoord zo ook duidelijk is.

Jo kan je hier een antwoord op geven ?

Als je de freak verkoop niet aankan dan lijkt het me een optie een max aantal bestellingen op te nemen, zoveel als je aan kan.

Als je de freak verkoop niet aankan dan lijkt het me een optie een max aantal bestellingen op te nemen, zoveel als je aan kan.

Veel andere opties hebben ze helaas niet zo te lezen...

Had hier eind 2013 ruim een uur gewacht, dat vond ik al bizar lang, afgelopen 2 jaar voor andere winkels gekozen en ik wou Hoakan dit jaar weer overwegen maar ik durf hier echt niet meer te bestellen als ik de verhalen en (vage) mogelijke oplossingen zo lees...

Volgens mij is het probleem van niet geleverde artikelen ook gewoon de puinhoop. Was hier niet iemand die een immortal gold TE VEEL had gekregen? Tja dan raak je snel door je voorraad heen. Omdat het zo'n puinhoop was kon je makkelijk misbruik maken van de situatie. Gewoon iets naar de auto brengen weer aan de balie gaan staan en zeggen dat je nog steeds dingen krijgt.
Ik kreeg als vervanger voor mn delicious thunder een sky explosion. Heus niet dat iemand in de bunker heeft gekeken of er dan nog voldoende was voor de bestellingen.
Het was gewoon een puinhoop er werd van alles uit de bunker gehaald. Niet iedereen is zo eerlijk als onze forumgenoot om te melden dat ze iets te veel hebben gehad.

Mes snijdt aan 2 kanten. Bewezen is dat het goed kan lopen zoals het hoort. Bewezen is ook dat het totaal de mist in kan gaan om welke omstandigheden dan ook.

Blijf altijd wel bij het feit dat de service zwaar vooruit kan, ongeacht wat dan ook hadden de kopers beter bedient kunnen worden. Personeel was top en was keihard aan het werk ( heb nog steeds mijn twijfels of de leiding hierin beter kon). Keihard werken is leuk maar werken als een kip zonder kop helpt nog niks. Als we allemaal iets anders doen of voor 1 potje naar de opslag lopen om vervolgens dit nog 6 keer te moeten doen.. Ach wijze les.

Dit jaar krijgt haokan dan mits er een leuk aanbod is gewoon een herkansing!

Zal het nog een keer korter samenvatten een winkel die genoeg heeft aan de voorraad die in de bunker past zal mits hij goed geteld heeft nooit problemen hebben.
Iedere winkel die in de dagen nog extra aanvoer nodig heeft is toch echt afhankelijk van het transport.
Als dat bv door dichte mist of hevige sneeuwval niet mag rijden (dat is wettelijk zo geregeld) of door bv een ongeluk dan heeft elke winkel een probleem.

:cry:
Zal het nog een keer korter samenvatten een winkel die genoeg heeft aan de voorraad die in de bunker past zal mits hij goed geteld heeft nooit problemen hebben.
Iedere winkel die in de dagen nog extra aanvoer nodig heeft is toch echt afhankelijk van het transport.
Als dat bv door dichte mist of hevige sneeuwval niet mag rijden (dat is wettelijk zo geregeld) of door bv een ongeluk dan heeft elke winkel een probleem.

Dat dacht ik ook vanochtend.
Gelukkig hebben we die ijzel en sneeuw niet op 29 december.
Of 31 december.

jo heb ze punten gemaakt.
de freaks hebben punten gemaakt.
de gene die de winkel vermijden lekker vermijden.
de gene die gaan bestellen lekker bestellen.
we kunnen met modder blijven gooien.
nieuw jaar nieuwe ronde nieuwe kansen doe je mee doe je mee ga je weg ga je weg.

nieuw jaar nieuwe ronde nieuwe kansen doe je mee doe je mee ga je weg ga je weg.

Korter had ik het niet kunnen zeggen!

Jij bent toch niet de enige winkel die op de dag zelf leveringen heeft en iedereen had mist. Nergens loopt het toch zo uit de klauwen als bij jou? Sorry maar je systeem klopt gewoon niet, de rest zijn gewoon variabelen die dat erger maken maar waar iedere handelaar last van heeft.
Valt me gewoon op hoe weinig je de schuld bij jezelf zoekt en variabelen waar bijna iedere handelaar last van heeft de schuld geeft.

Jee man wil je nu dat Jo hier op zijn knieën gaat, hij heeft zijn story verteld. Of dit voor de één nu wel genoeg is en voor de ander niet dat kan, maar ga dan met hem in een pb wisseling, bel hem op of email met elkaar. Om de irritatie continue te blijven herhalen vind ik nu wel een beetje zwaar irritant worden. Dus neem persoonlijk contact met hem op en stop met het herhalen en modder te blijven gooien.

Amen :angel:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan