Filmen met een mobiele telefoon

Niet de beste video, maar wilde deze toch ook wel erg graag delen. Sinds een paar dagen de OnePlus 3 in mijn bezit, flagship killer van 399 euro. Vele tech-reviewers die de nieuwste iPhones en Samsungs testen gebruiken de OnePlus als hun dagelijkse telefoon omdat deze zo razendsnel is en met het amoled scherm prima de dag doorkomt (batterij).
Het enige waar de OnePlus minder presteert (ergens zijn toch wat kosten bespaart) is op de camera. Deze is zeker niet slecht!! Maar in vergelijking met iPhone 6/7, Samsung N en S7 is hij wat minder.

Desondanks toch een kleine 4k video ermee geschoten op 2 knallertjes. Let niet op het gepraat :x

En weer een dag of twee daarna heb ik mijn nieuwe camera aangeschaft!! (Beetje Off-Topic) maar deze schiet ook 4k, en daarom een kleine montage gemaakt over het filmen van de OnePlus (voor de geinteresseerden). Enjoyy

Zo dat ziet er erg goed uit. Ik vind vooral foto 3 en 4 erg mooi. Welke telefoon heb je hiervoor gebruikt? En wat heb je aangepast aan de instellingen?

De OnePlus3: iso100, focus infinite, sluitertijd 3 seconde en het andere icoontje op bewolkt.
Deze maakt een .JPG en een RAW (.dng) bestand aan, ideaal!

De OnePlus3: iso100, focus infinite, sluitertijd 3 seconde en het andere icoontje op bewolkt.

Haha toevallig van mijn post dan. In ieder geval wist ik niet dat die foto's met een 1+ waren gemaakt, had je er beter direct bij kunnen vermelden :') (misschien nog even post aanpassen!)

En ben persoonlijk niet zo'n fan dan DNG + JPEG. Ik stel RAW in, plugde hem in me pc in, en kreeg opeens JPGES te zien, maar ik wilde alleen raws. (wel grappig om het processing verschil te zien tegenover een onbewerkte file).

Maarja, nog wat meer met de files werken op Lightroom, en ik ben benieuwd wat er uit die sensor + lenscombo komt.

Voor de mensen die een iPhone 6 of nieuwer hebben en beter geluid willen, je kunt ook een externe mic kopen en dan komen de burst knallen al een stuk beter over:

Je hebt de Rode VideoMic Me maar die kan het geluid niet aan:

En dan heb je ook nog de externe mic's van Zoom en die zijn al een stuk beter (zijn ook iets duurder):
(Filmpjes zijn niet van mij)

Houd er wel rekening mee dat je de telefoon op vliegtuigmodus zet anders krijg je rare geluiden door je opnames heen.

Ik film met een Samsung galaxy s6 en ik moet zeggen dat ie echt een mooie camera heeft, veel beter dan de s4! Je kan zelfs met 60fps en in 4K filmen. Maar het enige nadeel is dat de kleuren nogal flets zijn, in alle film opties. Iemand die de zelfde telefoon heeft en daar een oplossing voor heeft?

Heeft iemand hier al gefilmd met de iPhone 7 of iPhone 7 plus?
Ben ook wel benieuwd hoe de nieuwste Galaxy vuurwerk opneemt :p

Heeft iemand hier al gefilmd met de iPhone 7 of iPhone 7 plus?
Ben ook wel benieuwd hoe de nieuwste Galaxy vuurwerk opneemt :p

Nieuwste galaxy als in S7 (edge) - ik heb daar mee gefilmd, zal eens kijken of ik wat kan uploaden.

Ninja - edit - had er 1 online staan...
Dit is in 'haast' modus gedaan, oftewel, camera op film stand, geen instelling aangepast.

Nieuwste galaxy als in S7 (edge) - ik heb daar mee gefilmd, zal eens kijken of ik wat kan uploaden.

Ninja - edit - had er 1 online staan...
Dit is in 'haast' modus gedaan, oftewel, camera op film stand, geen instelling aangepast.

poeeee geluid is wel erg goed hoor voor een phone !

Hier ook de OnePlus 3. Topding, erg tevreden over. De foto's zijn heel erg mooi. Hebben jullie ook vuurwerk gefilmd met de OnePlus? Bij mij probeert hij steeds te focussen tussen de schots door, dus voor filmen gebruik ik gewoon nog mijn camcorder. Maarja, die heb ik niet altijd bij me.

De Flash of te God's gefilmd met een Iphone7 (door een vrouw nog wel:wink:)

Ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelf..

Laatst bewerkt:
Hier ook de OnePlus 3. Topding, erg tevreden over. De foto's zijn heel erg mooi. Hebben jullie ook vuurwerk gefilmd met de OnePlus? Bij mij probeert hij steeds te focussen tussen de schots door, dus voor filmen gebruik ik gewoon nog mijn camcorder. Maarja, die heb ik niet altijd bij me.

Van te voren op een lichtpunt verderweg je focus vastzetten. Gebruik dan tussendoor de fotofunctie niet, want dan haal je hem weer van de gelockte focus af. In de film achter onderstaande link zie je op gegeven moment dat ik dat dus had geprobeerd.

http://vincje.stackstorage.com/s/yZ5BmIMSGynuxcY

Ik film met mn huawei ascend p7 zonder gekke instellingen gewoon automatisch, kreeg laatst zelfs op youtube een compliment dat het mooi beeld was en wat voor camera ik gebruikte ;p

Paar weken geleden met de OnePlus 3 de 60fps functie uitgeprobeerd op een demo. Dit was het resultaat:

Voor zover ik weet zijn er geen instellingen aan te passen in de filmmodus met de standaardapp, waardoor de ISO automatisch veel te hoog staat. Iemand toevallig een app aan te raden waar wel instelmogelijkheden zijn?

Van te voren op een lichtpunt verderweg je focus vastzetten. Gebruik dan tussendoor de fotofunctie niet, want dan haal je hem weer van de gelockte focus af. In de film achter onderstaande link zie je op gegeven moment dat ik dat dus had geprobeerd.

http://vincje.stackstorage.com/s/yZ5BmIMSGynuxcY

Ooh, tuurlijk. Bedankt! Vastzetten van je focus doe je door gewoon te tikken op het scherm? Je filmpje (zowel de kwaliteit als de show zelf) is echt bloedmooi! :applause:

Dit vast wel het verkeerde topic zijn voor deze vraag maar kan iemand mij uitleggen hoe ik een filmpje van YouTube plaats dat je gelijk het beeld in je post ziet??

Bij mij komt alleen de URL er te staan:frusty:

Back
Bovenaan