EU normen vuurwerk

Die knallers tot 5 gram flash vind ik wel prima. Evt 10 gram ook nog wel. Maar alles wat daar boven zit zoals Cobra's en weet ik wat allemaal dat hoeft niet voor particulieren. Is gewoon te lomp voor in straten.

dat is juist het probleem, zolang het ook nog voor profs te koop is zal het altijd in de handel voor particulieren rond blijven circuleren, daarom moet dat ook maar eens afgeschaft worden misschien.. (begrijp überhaupt niet echt helemaal wat profs met cobra's ect moeten maar dat is mijn mening) denk dat de overlast dan meteen een heel stuk afneemt.

Mocht schengen komen te vervallen dan zal dat waarschijnlijk meer impact hebben op de illegale handel dan de maatregelen tot op heden

Mocht schengen komen te vervallen dan zal dat waarschijnlijk meer impact hebben op de illegale handel dan de maatregelen tot op heden

Schengen heeft hier niets mee te maken. Schengen ziet op personen en niet op een vrij verkeer van goederen; dat is de Europese Economische Ruimte (EER). De werking van de richtlijnen 2007/23/EG en 2013/29/EU zien op de EER.

Klopt maar als de marechaussee toch langs de grens moet staan voor id controle kunnen ze net zo goed de inhoud van de auto ook meenemen

De politieke ge.ilaards/politici hadden graag de Verenigde Staten van europa gehad dat is een zelfleugen en natte droom en onhaalbaar. Dat is eigenlijk in een notendop waar het probleem zit op het gebied van zaken doen regels veiligheid etc, en in ons geval vuurwerk.

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar wat er in België zou gaan gebeuren.
Denk dat een paar winkels binnen een jaar wel failliet gaan.

image.jpgimage.jpg

Weet niet wat er gaat gebeuren met het Eu norm voor vuurwerk.

Maar wat ik dan niet begrijp is dat een pak sigaretten wel aan de eu norm gaat voldoen.

Artikel 2.1.3
1 Consumentenvuurwerk is voorzien van:
a. de aanduiding: Geschikt voor particulier gebruik;
b. een vermelding of afbeelding van de soort van het vuurwerk waaruit duidelijk blijkt wat de te verwachten effecten tijdens het functioneren zijn;
c. de naam, de geregistreerde handelsnaam of de geregistreerde merknaam van de fabrikant en één postadres waarop contact met hem kan worden opgenomen;
d. indien de fabrikant niet is gevestigd op het grondgebied van de Europese Unie: de gegevens, genoemd onder c, en de naam, geregistreerde handelsnaam of geregistreerde merknaam van de importeur en het postadres waarop contact met hem kan worden opgenomen;
e. indien de importeur niet in Nederland is gevestigd: de gegevens, genoemd onder c en d, en de handelsnaam of het handelsmerk en de naam en de plaats van vestiging van de distributeur;
f. de naam en het type van het artikel, het door de fabrikant bij de vervaardiging toegekende artikelnummer dat dient ter identificatie van het vuurwerk en, voor zover het vuurwerk betreft dat is ingedeeld in categorie F3, het productiejaar van het vuurwerk, het registratienummer en het product-, partij- of serienummer van het product

Jouw bericht omschrijft enkel waar het consumenten vuurwerk aan moet voldoen op het label. Er staat verder niets over het kopen en invoeren van consumenten vuurwerk in het buitenland.

Buiten dat, mag je inderdaad gewoon goedgekeurd categorie 2 vuurwerk ( en misschien zelfs cat3, wie weet wat de nieuwe wetgeving ons gaat brengen in Nederland ) invoeren!

Er staat in dat hele Artikel 2.1.3 niks over wat er wel of niet mag in ons land. Enkel waar dat wat in categorie F3 valt aan moet voldoen/in moet voorzien qua info. Kan wel voor één kleine productgroep gelden die in ons land legaal toegelaten mag worden, afhankelijk van RACT.

@ vwfreak1989
Vraag is aanbod zo werkt dat in de handel, het zal de handelaren of fabrikanten een worst zijn wat de klanten met die knallers doen zolang er maar betaald word.
Je schept overgens wel de indruk dat de illegale handel gerund word door licentie houders maar dat is onzin, aan de andere kant van de wet geld "wie betaald bepaalt" dat is niet anders als met het vuurwerk.

ik denk dat dit een overgangsjaar is, en dat het vanaf 2018 pas interessant wordt qua nieuwe regels.
ook nederland moet hier in mee.
bv in de duitse webshops (en op de spielwarenmesse in februari) zijn er nog geen flash matjes en 0,5gr knallers en pijlen hoger als 20gr voor de duitse markt.

gaat de europese regelgeving in op 1juli en in nederland gaat er gelijk een vuurwerkverbod in....
hell nooooo.......we blijven pyros in hart en nieren:D

Back
Bovenaan