Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waar ik benieuwd naar ben, is dat volgens iedereen het RACT blijft in Nederland ( dus een beperking op de Europese regelgeving ) waarom er dan toch massaal door importeurs compoundboxen worden geproduceerd. Dat loopt elkaar dan een beetje tegen, er van uitgaan dat de regels blijven zoals ze zijn, maar vervolgens wel weer van uitgaan dat dit wel mag buiten het RACT om.
gaan de pijlen dit jaar ook al omhoog van 40g naar 70g ??
is daar al een importeur mee bezig ?![]()
Eu normen ze kunnen het beter Holland loze normen noemen, zelfs de wat menselijke vuurwerk landen(qua zwaarte bedoel ik)Duitsland en belgie willen wij niet volgen als het om knal gaat.
Helaas gaat het niet veranderen voor ons.
Het is een norm.. en er sraat duidelijk beschreven dat een land mag afwijken of onderdelen er uit mag laten.
Dus een land mag cat 2 volledig toelaten maar wel het onderdeel grond knallers skippen.
Dus ook cat 3 toelaten, alle onderdelen skippen behalve onderdeel knalvuurwerk.
In die categorie skippen ze alles behalve de buskruitrollen.. en tada.. de Nederlandse wetgeving ..
Dus gaat er wat veranderen? Nee helaas niet.
stel, je koopt een cat2 fontein ce gekeurd 250gr etc. in het buitenland de laatste 3 dagen van het jaar, MET nederlandse tekst op de fontein.
dan kan de overheid je niks maken.
Jou opmerking hoe menselijk ook gaat wat mij betreft mank,een Belgische supero heeft ook een Nederlandstalige beschrijving maarrrrrrrrr ze mogen hier toch niet.
Ik heb er nooit opgelet maar staat er een RACT sticker op Nederlands vuurwerk? Zo nee, dan kan het gewoon lijkt mij. In Nederland heb je tegenwoordig ook vlinders, dus als je een foldertje van de fietsenboer meeneemt kan je een agent veel wijsmakenCat 2 + foldertje en je hebt een agent tuk
![]()
Jou opmerking hoe menselijk ook gaat wat mij betreft mank,een Belgische supero heeft ook een Nederlandstalige beschrijving maarrrrrrrrr ze mogen hier toch niet.
Maar dat is een wezenlijk verschil hè.
Fonteinen met meer dan 100 gr nem zijn gewoon illegaal.
Het slaat idd nergens op maar we moeten het er mee doen.
Van mij mag het ract ook zo snel mogelijk van tafel want in mijn ogen is het de reinste onzin.
Gr
Marchel
dat zijn ook flash knallers![]()