Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Probeer de automatische focus te vermijden, met name bij cakes ga je dan onscherpe beelden krijgen. Wat ik meestal doe is, ik probeer scherp te stellen op een lichtbron dicht in de buurt van het vuurwerk.

had ik hem ook al gezegt van lantaarnpaal. maar ze hebben bij hem palen met led verlichting. zal dan iets moeilijker worden denk ik

Zodra de autofocus scherp is, deze snel omzetten naar handmatige focus en niet meer verstellen.
Of gaat hij bij het switchen automatisch terug naar zijn 'beginstand'?

Misschien kan Densta beter posten wat hij verder als instellingen gebruikt.
Vaste Diafragma of vuurwerk stand (F) ?
Belichting ?
Enz.

Gezien meer mensen die camera gebruiken ik ook dus bij voorbaat dank

Misschien kan Densta beter posten wat hij verder als instellingen gebruikt.
Vaste Diafragma of vuurwerk stand (F) ?
Belichting ?
Enz.

Gezien meer mensen die camera gebruiken ik ook dus bij voorbaat dank

Joow waaskaas.

Sorry voor late reactie. Ik had in de chat begrepen dat je dezelfde hebt of wat er op lijkt.
Aangezien ik deze ook pas een paar dagen heb en een beetje gestrest de instellingen aan het proberen ben heb ik besloten om deze jaarwisseling de vuurwerk stand te gebruiken. Daarna ga ik met de losse instellingen aan de gang.

Tot nu toe heb ik de volgende instellingen.

Vuurwerk modus aan.
Autofocus op manual. Even een lichtbron opzoeken op de zelfde afstand waar je het vuurwerk afsteekt en dan afstellen tot je mooi scherp beeld hebt. Je kunt op auto filmen maar de kans is groot dat elke boeket auto scherpgesteld wordt en dus je film verkloot. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat laatste filmpje hier is dus manual scherp gesteld. Je ziet duidelijk ook aan het einde dat er wat blauw in zit. Dit had ik niet met de stand op auto. Ik praat trouwens nog steeds in scene vuurwerkstand.

De rest van de instellingen ben ik niet aangekomen. Iris had ik ook op manual gezet maar dan gooit hij de vuurwerkstand er weer uit en staat alles weer op auto.

Ik hoop je ff genoeg info gegeven te hebben. Niet vergeten dat ik nog een leek ben en altijd tevreden met een mobiel gefilmd heb. Renderen doe ik trouwen met Play memories. Makkelijk en goed programma die je gratis kunt downloaden.

Grtzzzz Dennis

thank voor de info :D
Qua instellingen is het hetzelfde toestel ( zie handleiding ) maar jij hebt wifi en nfc en projector geloof ik ook nog en die onzin is mij geen 80 euro waard ;)
maar thanks :D en goeie video :D

Tijdens opruimen kwam ik mijn oude Canon Legria HF200 weer tegen. Nooit echt gebruikt maar wil dit jaar weer eens filmen. Iemand een idee welke setting ik moet nemen? Zit een vuurwerkstand op dus zou die kunnen nemen? En in normale modus... welk diafragma kan ik het beste pakken voor savonds? Vast iemand die het weet ;). Thanks!

Tijdens opruimen kwam ik mijn oude Canon Legria HF200 weer tegen. Nooit echt gebruikt maar wil dit jaar weer eens filmen. Iemand een idee welke setting ik moet nemen? Zit een vuurwerkstand op dus zou die kunnen nemen? En in normale modus... welk diafragma kan ik het beste pakken voor savonds? Vast iemand die het weet ;). Thanks!

@bizzle

Vuurwerkstand aanzetten en scherpstellen/focus op manual. Lichtbron zoeken zelfde afstand waar je vuurwerk afsteekt. Goed afstellen op scherpte. Dan ben je al een heel eind.

Vrijwel alle films op mijn youtube kanaal zijn gefilmd met de Canon Legria HF200 (wel met een externe mic). Ik heb de camera altijd op vuurwerkstand gehad als het donker werd. In de vuurwerkstand hoef je verder niks in te stellen en autofocus staat op oneindig, prima dus.
Je kan ook zoals Densta aangeeft misschien de focus/belichting nog iets beter krijgen...

Bij daglicht heb ik alles vol automatisch staan.

Succes:)

Mvg,
Martijn

Nog ff een vraagje van mij kant. Misschien een domme. Ach die bestaan eigenlijk ook niet.

Stel ik stel om 18 u mijn camera af op vw-stand en manual focus. Ben een half uur aan het filmen. Daarna ff naar binnen en de camera uit. Dan ga ik weer filmen. Zet de camera aan en de instellingen en afstand zijn nog allemaal het zelfde. Kan ik dan gelijk weer filmen of moet ik nog ff een dubbel check doen met de focus?

Nog ff een vraagje van mij kant. Misschien een domme. Ach die bestaan eigenlijk ook niet.

Stel ik stel om 18 u mijn camera af op vw-stand en manual focus. Ben een half uur aan het filmen. Daarna ff naar binnen en de camera uit. Dan ga ik weer filmen. Zet de camera aan en de instellingen en afstand zijn nog allemaal het zelfde. Kan ik dan gelijk weer filmen of moet ik nog ff een dubbel check doen met de focus?

Dat verschilt per camera. Ik zou altijd een dubbel check doen!

Weet iemand of er filters/voorzetlensen zijn die de kleur verbeteren bij avond opnames? Ben niet helemaal tevreden over de kleur, de rest wel nou :)

In tegendeel, hoe meer dingen je voor je lens stipt hoe minder detail je sensor uiteindelijk zal oppikken. Je kan eventueel een filter gebruike die kleuren warmer of koeler maken, maar je kan niet met een filtertje meer verzadiging of hue uit je beelden halen.
Ieder filter beïnvloedt je beeldkwaliteit en mogelijkheid om detail op te pikken. Er zijn daarom ook puristen die nooit een filter zullen gebruiken professionals gebruiken filters van 150/200+ euro, voor vrij letterlijk een stukje glas, dit omdat ze andere effecten willen bereiken met een lens (denk aan een nd filter ook wel griksfilter) maar ze willen zo veel mogelijk kleur behouden en scherpte.

Oké ik heb er een beetje een lang verhaal van gemaakt, het komt erop neer, nee kleuren worden niet meer of beter, ja je kan wel een kleur filter gebruiken om de tint van kleuren te veranderen.

video cam

video cam

soek een goed video camera om natuurlijk vuurwerk me te filmen
mijn canon sx40hs heeft voor de twee de keer ale vuurwerk beelden verprutst
om scherp wasich hij pakt het gewoon niet goed op
baal der goed van twee keer de mooie beelden verprutst
ik zit te denke aan de canon ligra of de Panasonic
budget zal rond de 500 ligen wil nu ens een keer mooie beelden

Zou ik niet op vertrouwen zoals eerder vermeld. 9 van de 10x worden de settings na uitschakeling reset met consu cameras.

Back
Bovenaan