Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

dat is dus t probleem. als ik xav s hd kies krijg ik de melding deze geheugenkaart ondersteund niet de gekozen bla bla bla. geheugenkaart is classe 10 micro sd 32 gb kingston

Je hebt al een klasse 10 geheugenkaart? Zou genoeg moeten zijn maar misschien dat de camera deze geheugenkaart niet ondersteund. van dit type/geheugen/snelheid.

Ik zal ff de product manual opzoeken op sony site, en kijken welke ondersteund worden. Ik heb zelf niet bespaart op de geheugenkaart.

dat is dus t probleem. als ik xav s hd kies krijg ik de melding deze geheugenkaart ondersteund niet de gekozen bla bla bla. geheugenkaart is classe 10 micro sd 32 gb kingston

Je kunt wel een class 10 sd kaart hebben, maar als het een SDHC kaart is dan heb je er alsnog niks aan.
Voor het vastleggen van XAVC S heb je namelijk een duurdere SDXC kaart nodig. Jouw SDHC kaart is namelijk geformatteerd als FAT32 en de duurdere SDXC kaart is geformatteerd als exFAT.

Kortom: wil je filmen in XAVC S, koop dan een SDXC kaart, class UHS-1 is waarschijnlijk al genoeg, hogere class is natuurlijk altijd beter.

Jwtjuh :bye:

Kleine update.

ik heb mijn kaartje met een gok geformarteert naar exFAT. hij filmt nu mp4. en 50p kan ik nu ook instellen. geheugen is wel een stuk kleiner geworden maar ik kan me voorlopig ff redden met opnemen.

nu nog vuurwerk testen

nogmaals bedankt voor de hulp.

Daarbij wordt in veel gevallen (in ieder geval bij Canon) een microSD in adapter niet aanbevolen ivm schrijfsnelheid ed.
Mocht je dus problemen houden raad ik een normale SDXC kaart aan. (Er vanuitgaande dat de camcorder een normaal SD-slot heeft)

Bedankt voor het snelle antwoord,
dus jij bent tevreden?

verdere mogelijk heden om eventueel later een externe microfoon ofzo?

ik heb de sony hdr pj410 even getest.

wat vinden jullie. staat op vuurwerk stand.

film 1

film 2

ik hoor graag tips

Back
Bovenaan