Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Als je je budget een beetje kunt oprekken kun je een panasonic lumix gh4 overwegen. Deze camera heb ik ook, mooi klein ding maar ontzettend krachtig voor vuurwerk!

Hallo Jaco heb jij wat beeldmateriaal dat ik dat even kan zien eventueel.

groetjes en bedankt.

Hallo Jaco heb jij wat beeldmateriaal dat ik dat even kan zien eventueel.

groetjes en bedankt.

Vanaf 15:52 even kijken ;)

Deze is hier mee gefilmd (let niet op het geluid, want dit is veel te zacht, ligt aan mijn externe mic). Dit is tevens ook de eerste keer dat ik hiermee heb gefilmd, ondertussen zijn mijn settings al een stuk verbeterd!

Ik heb een vraag omtrent mij camera een 'panasonic HC-VX820 4K'.

Ik begin net eigelijk met filmen met deze camera maar krijg hem in de avond niet 100% scherp.
Is een beetje korrelig.
Iemand tips voor me.

Mvg

Iemand bekend met de Canon 1300D, wil hem voor productfoto's gaan kopen maar een mooi bijkomend voordeel zou zijn als die ook goed het vuurwerk kan filmen.

Iemand bekend met de Canon 1300D, wil hem voor productfoto's gaan kopen maar een mooi bijkomend voordeel zou zijn als die ook goed het vuurwerk kan filmen.

dan zou ik lekker voor een canon 70D tweedehands kiezen met een stm lens.
goede autofocus perfect voor productie foto`s
Voor het autofocus systeem is vele malen beter voor filmen en foto
(zijn gewoon random foto`s uit me pc..)
zie nu net pas dat het allemaal zwart wit is.

IMG_4359.jpg

nieuwe brug cruqius_8.jpg

blijgaarde13.jpg

Ik zou persoonlijk kijken of je iets kunt bijleggen. De 1300D is leuk maar wel écht 'n instapcamera. Weinig mogelijkheden dus.

Een 2ehands 70D zou inderdaad kunnen. Of toch in ieder geval kijken voor een 700D.

Uiteindelijk ligt het meer aan je lens.. en die is voor productfotografie en vuurwerkfotografie zeer waarschijnlijk niet hetzelfde ;)

Eens met Morris...
Al heeft de 700D echt al 'n hoop in huis om goede foto's te maken.
Koop er op termijn goed glas bij en je kunt er jaren mee vooruit.

Op facebook in een fotografiegroep is er iemand die alles schiet met zijn 450D. En dat komt echt mee met de kwaliteit van de nieuwste full frame camera's.

Jouw oog, jouw inzicht is zoveel belangrijker dan de camera die je vast hebt :wink:

Ik heb 5 jaar geleden een canon 450d gekocht deze na een klein jaar verkocht de camera was toch niet echt mijn ding.
Ik heb 2 maanden geleden toch weer de stap gewaagd en een nikon d3300 gekocht en ik moet zeggen het menu en de bouw bevallen me prima.

Ik vind een Nikon daarentegen weer verschrikkelijk werken. Het is maar net wat je gewend bent. Kwalitatief maakt het tegenwoordig geen bal meer uit wat je gebruikt qua merk.

de lens is het allerbelangrijkste inderdaad maar laat je daarin ook niet gek maken. ik heb al jaren een tamron 17-50mm f2.8 lens en maar ook canon 24-105 F4 L en nog veel meer canon L spul maar de foto`s die ik het beste verkoop zijn van de tamron en die kan je gewoon kopen voor €150 a €200 tweedehands.

nikon en canon maakt niet veel uit, nikon sensoren een plus punt en bij canon is er een groter lensen aanbod.. bij video is het autofocus systeem vanaf een canon 750 /760 en 70D weer beter..

even een voorbeeld foto, deze is geschoten met me oude canon 650D met 17-50 Tamron lens

gewoon even een kosten voorbeeld een 750D alleen body(nieuw)€589,00 en tamron 17-50 F2.8 2e hands €180 daar kan je jaren mee vooruit en als je het leuk gaat vinden gaat automatisch je budget omhoog dat weet iedereen hier..

nog vragen?

china_4.jpg

Ter vergelijk nog twee foto's geschoten met mijn Canon EOS 6D en Canon 24-105mm L en Canon 16-35mm L lenzen.

42292196.2bad0fdb.640.jpg

42292198.6b63fa48.640.jpg

Heb sinds vandaag een Panasonic G7 4K camera, iemand enig idee welke instellingen ik het beste kan gebruiken voor het filmen van vuurwerk? Welke ISO, shutterspeed, witbalans? Ook zitten er opties op als Contrast, sharpness, saturation en Noise reduction allemaal instelbaar van -5 tot +5. Ik wil graag een zo goed mogelijk eindresultaat dus als ik naderhand nog moet editten is dat geen probleem. Welke instellingen kan ik dus het beste gebruiken?

Hij filmt overigens in 4k@24fps of 25 fps, beide met 100Mbps.

Heb sinds vandaag een Panasonic G7 4K camera, iemand enig idee welke instellingen ik het beste kan gebruiken voor het filmen van vuurwerk? Welke ISO, shutterspeed, witbalans? Ook zitten er opties op als Contrast, sharpness, saturation en Noise reduction allemaal instelbaar van -5 tot +5. Ik wil graag een zo goed mogelijk eindresultaat dus als ik naderhand nog moet editten is dat geen probleem. Welke instellingen kan ik dus het beste gebruiken?

Hij filmt overigens in 4k@24fps of 25 fps, beide met 100Mbps.

Als eerste, jaloers :(. Als tweede zou ik lekkker in 1080 60 fps schieten. 4K, leuk, maar voor nu nog niet. Kost enkel bergen met ruimte, veel batterij + een erg sterke PC. Daarbij heeft zowat niemand 4k schermen of fatsoenlijk internet om soepel 4k te streamen. Dat gezegd hebbende, als je goede memory cards hebt, meerdere batterijen en een goede pc (of zelfs voorkeur mac ;) ) en je beelden voornamelijk voor jezelf gebruikt, zeker schiet dan 4k. Maar vind 50/60p er een stuk beter uitzien bij vuurwerk.

Daarbij heb ik enkel wat ervaring met de g6. Zou zo neutraal mogelijk picture profile doen (zonder sharpening etc. dus) en ook een Noise reduction (dat kloot met het beeld).
Kwa andere instellingen probeer een tutorial te zoeken of zelf te testen!

Ik heb zelf de GH4 en het is vooral ontzettend veel uitproberen. Wat baassie ook zegt, lekker 1080/(50/60) gaan schieten. Tenzij je een goede PC hebt, dan is wellicht 4K interresant. Ik schiet nu alles op 1080p.

Ik heb een beest van een PC die 4K makkelijk kan afspelen/editten en ook ruim voldoende opslag (4TB), dus dat is het probleem niet. Dat 50fps(dit is een PAL camera) er vloeiender uit ziet ben ik het volledig mee eens, echter is de bitrate maar 28Mbps in 1080p50 dus zal het veel in kwaliteit verliezen, daarom wil ik sowieso in 4k gaan filmen.

Zal vanavond eens wat gaan testen met grondbloemetjes.

Iemand enig idee hoe deze set zou presenteren op film gebied.

Canon EOS 750D + 18-135mm + 40mm
De Canon EOS 750D DSLR camera is voorzien van een 24,2 Megapixel APS-C CMOS-sensor en een DIGIC 6 beeldprocessor om hoge resolutie beelden en uitstekende gevoeligheid bij weinig licht te produceren.
Zowel

Back
Bovenaan