nou even mijn story dan maar?
het begon 14maart al toen mattenfreak,guy,gerwin mantronix en ik samen video's van fallas 2006 gingen kijken, was een top avond met veel vuurwerk.
15 maart:
5.15 ging de wekker, normaal gaat de wekker ook rond die tijd en kan ik dan nooit me bed uit komen maar nu kwam ik verdacht makkelijk mijn nest uit.. volgens mij had ik er zin in?
Na een ontbijtje en nog even gekeken of we (gerwin,mantronix en ik) alles bij ons hadden zijn we naar het trein station gebracht om daar de trein naar schiphol te pakken waar mattenfreak en guy al in zaten, de trein vertrok precies optijd en in de trein troffen we mattenfreak en guy aan.
Eenmaal aangekomen op schiphol moesten we de tassen incheken enz enz, daar zagen wij het tog wel leuke bordje staan dat je vuurwerk mee mocht nemen mits het in beperkte maten was hehe, achja.. wat is beperkt?
toen alles geregeld was zijn we nog even wat gaan drinken kwamen we er achter dat de vlucht een half uur vertraging had en dat kwam er op neer dat we waarschijnlijk de eerste mascleta niet zouden halen.
Eenmaal in het vliegtuig aangekomen begon mattenfreak door te hebben dat het zijn eerste keer vliegen was haha, gelukkig viel alles mee, ook voor guy en gerwin waarvoor het ook de eerste keer was.
aangekomen op het vliegveld ging mantronix de auto regelen en de rest haalde de koffers op, en natuurlijk als je haast hebt komen jou koffers als laatste en duurt het heel lang voordat je eindelijk de auto hebt.
toen naar valencia gereden met oog om de mascleta nog te halen, laat het nou net ontzettend druk te zijn op de weg naar valencia hehe dat konden we dus wel vergeten, eenmaal in de stad aangekomen zagen we de eerste falla poppen staan wat tog wel een speciaal gevoel gaf
auto ergens neer geprakt en naar de mascleta gelopen die inmiddels begonnen was, enkel de salute finale perfect gezien tussen de gebouwen door,hij was hard!
éénmaal op het plein veel freaks ontmoet een een groepsfoto gemaakt, daarna naar het appartement gegaan.
Na een tijdje vuurwerk gehaald en even goed bekeken hehe, wat een berg! kwam dat wel op? jawel maar de dag erna zou er nog een berg bij komen
Om 21.30 ofzo kwamen we aan bij palau (rivierbedding AKA oorlogsgebied)
daar hebben we fallas even flink ingeluid met een grote groep freak met véél vuurwerk van grond knallers tot traca's en 16sh cakes tot 100sh blokken, daarna naar de avond show van Turis gegaan.. wat was dat een ongelovelijk lekkere show, vooral de grote 250mm fluitbommen waren waanzinnig prachtig. heerlijke salute finale sloot de show af.. bizar. ook leuk om de reactie's van guy, mattenfreak en gerwin te zien na hun eerste egt grote show
na de show nog even met de freaks na gepraat en naar het schiet terein gegaan natuurlijk en daarna met de auto naar het appartement gegaan waar ons nog een aangename verassing stond te wachten.. wat dan? ja juist ja een hele dikke mascleta nocturna (mascleta met sier). wij stonden helemaal vooraan op een paar meter van de grond finale vandaan, godskolere wat ging dat ontiegelijk hard weer

en daarna vertrokken er dus nog +- 170 salutes tot 3''.. HEERLIJK.
16 maart:
rond een uur of 8 in de ochtend werden we gewekt door de spanjaarden die een rekje salutes weg schoten en volop begonnen te knallen, achja.. hoort erbij zullen we maar zeggen he?
iedereen douchen, ontbijtje je kent het wel en daarna op naar de eerste grote mascleta op het plein van 14.00 die geschoten ging worden door Turis die de avond ervoor de avondshow schoot. wéér 250mm fluitbommen? haha nee maar wel een bikkelharde mascleta!
Na de mascleta bij de opbouw van de avond show gekeken en daar waren ze net bezig met de 250mm bommen, erg mooi om te zien hoe snel ze dat allemaal verbinden en laden. leuke ervaring.
daarna even wezen shoppen bij de pyroshopping en el fallero, en dus mooie spullen gekocht zoals 100sh blokken, 36sh 45mm blokken noem maar op.
ook nog met een groep freaks het spul gehaald voor het showtje wat geschoten ging worden in de rivierbedding, dat waren dus 4 auto's vol
In de avond dus weer naar de bedding gegaan met z'n allen om daar even een paar mooie blokken enz weg te werken om daarna het showtje te gaan mee maken.. alle lonten van de blokken vrij maken en dan alles maar op een manier neer zetten zodat het overzichelijk stond om het aan af te steken, na een paar traca's begon de sier show hoor, godsamme wat was dat geslaagd.. gewoon non stop een full sky he, niet normaal meer. dubbel en dwars het geld waard.. nog bedankt voor het organiseren Ollie! ik doe het je niet na al dat geregel
na de show nog even verder gestookt met z'n allen en daarna naar de show van antonio caballer gegaan, wederom een goede show maar ik vond die van Turis beter, puur omdat daar meer variatie in zat. Antonio schoot namelijk heel veel goud en crackling, dat is natuurlijk ontzettend mooi maar ik zie liever een show waar alles even voorbij komt.
17 maart:
Zelfde verhaal als 16 maart, douchen ontbijten en dan om 14.00 naar de mascleta die dit keer werd geschoten door Antonio Caballer, de mascleta was goed maar niet super helaas, er was het één en ander van de finale blijven staan.
na de mascleta zijn mattenfreak,guy,gerwin en ik naar de buurt van pyroshopping gegaan want het zou zomaar is kunnen dat er mascleta's stonden.. en ja hoor na 15min lopen kwamen we er één tegen, en die was ronduit super, we stonden redelijk vooraan en er zat een lekkere finale in, daarna zijn we nog een ''hand mascleta'' tegen gekomen, er stonden een stuk of 6 tafels met een paar meter tussen elkaar en die stonden vol met vlinders enz, en die werden allemaal in hoog tempo met de hand af gestoken met als finale een stuk of 6 traca's tegelijk.
dit spektakel duurde bij elkaar denk ik zo'n 15/20min, leuk om mee te maken.
Zoals altijd weer naar de vuurwerk winkels om vuurwerk in te kopen, en in de avond weer naar de rivierbedding/oorlogsgebied waar het er weer zéér hard aan toe ging.. aan het einde van de avond stonden er 2 grote containers vol met lege blokken in de bedding hehe.. zeer geslaagd dus.
Na het stoken in de rivier bedding zijn we naar de avond show gegaan die deze keer geschoten ging worden door Vicente Cabeller, de man van de singleshots dus mattenfreak zijn favoriet

, dit was werkelijk een waanzinige show met inderdaad erg veel single shots en egt bizar mooie momenten in de show, Ãn één woord SUPER.. dit werd nog een klus om te overtreffen voor ricardo caballer e avond erna.
18 maart:
Om 14.00 weer de mascleta meegemaakt die wij erg tegen vonden vallen, zoals jullie al gelezen hebben begon de finale al erg snel en van de ''lucht finale'' was er erg veel blijven staan.. denk aan veel mines en salutes. ook was er heel veel blijven staan waarmee ze een ritme zouden schieten.. erg jammer. de mascleta was erg hard maar daar was het ook egt mee gezecht.
wéér vuurwerk gekocht en in de avond weer naar de rivierbedding om te stoken, ook deze avond ging het er weer gruwelijk hard aan toe, denk aan 4 dozen trueno no4 achter elkaar weg stoken met 4 man tegelijk, véél blokken en pijlen, en traca's met 175 ricasa's eraan. sick hard ging het dus weer.
En ja het was zover, ''nit del foc'' zou geschoten gaan worden, dit jaar door ricardo caballer (Ricasa).. dit was werkelijk de aller beste show van fallas 2007.. ziek mooie bommen en een gigantische finale, na de show gingen mike en guy op zoek naar resten en kwamen terug met 2 halve 10 inchers en een zooi girandola's.. onderweg naar de auto nog even flink gestookt in de rivierbedding want we hadden nog ontiegelijk veel liggen en het moest langzamerhand tog egt een keertje op want we hadden nog maar één dag.
19 maart:
Vandaag een stuk of 5 mascleta's meegemaakt en ze waren stuk voor stuk geweldig hard.. bij sommige mascleta's stonden we op +- 2/3 meter vanaf de salute finale, hiervan heb ik ook een hele mooie foto geschoten die ik binnekort hier zal plaatsen. waanzinnige ervaring weer. hierna nog wat traca's in de bedding afgestoken, en ook een paar van 50meter onder de brug af gestoken.. ging HARD!
In de avond naar de ''vurige optocht'' gegaan die afgesloten zou worden met een showtje.. dit was zeker een lekker showtje met telkens candles en blokken en zo nu en dan een rek shells met sier en salute.. erg lekker dus.
Ollie kwam de dag ervoor met het machtige idee om fallas 2007 even bruut af te sluiten en heeft aan vele freaks gevraagd om mee te werken en of ze geld wouden inleggen ervoor. het idee was om zoveel mogelijk salute blokken tegelijk af te laten gaan, dit werden er uit eindelijk 24 ofzo van 50sh dacht ik, met als aankondiging 2x 100sh salute blok en 4x pirofantasia tegelijk. dit ging egt onwijs hard weer en hield maar niet op.. zeer geslaagd dus weer.
Na een Crema + klein showtje gezien te hebben bij ons appartement zijn we naar het grote plein gegaan voor de mascleta nocturna en crema daar, de mascleta nocturna was egt lekker gewoon en ook de crema van de falla pop en het vuurwerk erbij was heerlijk. tijdens het wachten op de mascleta nocturna hebben we tientallen showtjes boven de huizen zien en horen komen.. ook erg leuk.
20 maart:
wekker ging vroeg af, overgebleven vuurwerk aan de ''portier'' van het appartementen complex gegeven en met de auto naar het vliegveld, en daarna met de trein en taxi naar huis.. het óh zo koude holland was weer een feit