Event box 4 season's

de groene lont stelt de reservelont van cake 1 voor, de roze de hoofdlont van cake 2.

zo heb je dus de meeste zekerheid dat ie aan zal gaan, 2 tywraps eraan en klaar.
DSC_0009-10.jpg~original

op deze manier zal cake 2 niet zo makelijk aan gaan. dit is wel de meest verleidelijke manier om het te doen omdat de lontjes vaak zo bij elkaar uit komen als de cakes samen in de doos staan. maar werkt dus lang niet altijd goed. omdat ie de hoofdlont van cake 2 eerst moet doorbranden eer die bij het kruid komt van de lont
DSC_0011-11.jpg~original

Daar zef je wat inderdaad. Nooit aan gedacht, ik doe beide methodes (vaak inderdaad uit gemakzucht).
Maar zal bij de grotere projecten toch die eerste (foto) mrthode gebruiken.

Dit is toch wel een van de beteren bakken op de markt. Burst is hard en de boeketten zijn groot!

Laatst bewerkt:
Dit was dit naast de Secret Salute zo'n beetje het enige Rubro spul wat ik dit jaar in huis had.
Gelukkig geen spijt van gehad. Toppertje van de bovenste plank dit.
BCAD geschoten. Wat komt die versnelling er halverwege dan goed in zeg!

Man man wat was deze fantastisch zeg. Had 'm zelf voor het eerst en gewoon maar eens in ABCD geschoten. Wat een geweld. Had alleen de flappen van de doos niet vastgezet oid, dus een van die flappen kwam tijdens het afsteken boven de cake te hangen. Vervolgens werd ie gewoon aan flarden gescheurd want de bombettes gingen er dwars door heen, maar het kan absoluut geen kwaad om de flappen vast te zetten of eraf te halen. Deze box komt er volgend jaar zeker weer bij en ga dan misschien ook maar eens voor BCAD. Klinkt er goed.

Helaas ging deze bij mij niet zoals die moest gaan. Ik had hem ook in de volgorde BCAD gezet, echter ging het bij het eerste schot van cake B al mis...Door vonkoverslag gingen A en D ook af en kort daarop al cake C...Oftewel, het was een waar spektakel :D

Wel zonde omdat deze toch best een aardig prijskaartje heeft. En hoe de vonkoverslag plaats kon vinden weet ik niet, want ik had ook de Immortal Gold op precies dezelfde wijze doorgelont en lontjes weggewerkt.

Maar 1 ding is zeker, dit was de beste box van de avond!

Heb deze bak geschoten in mijn finale projectje samen met de Golden Power. Leuk voor het vergelijk. Zeer tevreden over de prestatie.

0.00 finale project 2013. Bestaande uit de volgende producten:

1. Royal Fireworks - Golden power (Geschoten volgorde A-B-C-D)
2. Rubro - Event 4 Seasons (Geschoten volgorde A-B-C-D)
3. Phönix Feuerwerk - Zeus (Fan Shape)
4. Rubro - Delicious Thunder Final Edition 2x

Wat een bak was dit zeg! super goed tempo, goede burst, grote boeketten!

Was hier zeer over te spreken. Dit is echt wel 1 van de top doorlont bakken die er zijn in Nederland.

Doorlonten op de normale manier gedaan (ABCD)

Ik heb hem niet snellont op snelllont doorverbonden maar alsnog liep deze in 1 keer door. :D

Had beide cakes ook achter elkaar geschoten. Voor mij was de 4seasons de winnaar. Indrukwekkender en fantastische opbouw! Golden power was ook erg goed maar niet zo indrukwekkend als de 4seasons. (B-A-C-D)

Dit jaar voor het eerst doorlontbakken gehad, en hij was inderdaad geweldig mooi! Lekker die tempoversnelling, had deze in volgorde BCAD geschoten. Film volgt nog!
Ik moet wel eerlijk zeggen, ik heb deze na de Big Momma geschoten en had er na dat topblok toch wel iets meer van verwacht aangezien de 4 Seasons duurder is én minder schoten heeft!

Uit de vele positieve reacties heb ik deze box dit jaar ook maar meegepakt en dat was zeker niet de laatste keer. In mijn ogen 1 van de beste cakebox die er te verkrijgen is. En om deze box nou te vergelijken met de Golden Power van Royal is ook niet nodig, het zijn beide totaal andere boxen. Met de burst zit het wel goed, de boeketten zijn erg vol en groot, hoog gaan ze ook wel! En de effecten van alle 4 de cakes zijn prachtig verwerkt. Cake 2 vind ik erg mooi met de blinkers/glitters. De 1e cake is volgens mij gewoon gelijk aan de Killer Instinct, maar de 1e cake van de 4 seasons blaast de Killer Instinct helemaal weg! Hij is ook zo weg. Ben blij dat ik deze box dit jaar in mijn collectie had en raad deze ook aan iedereen aan.

Ik was benieuwd of iemand deze ook heeft geschoten zonder echt door te lonten, dus gewoon in de doos laten staan zoals ze stonden. Bij het doorlonten zag ik nl die extra visco om de spare fuse heen zitten die automatisch de andere cake aan zou moeten steken omdat het door het papier heen zou branden. (nieuwe manier die ook bij de Zen cakes gebruikt word als ik het goed heb begrepen)

Hier mijn straatfilm! Volgorde: BCAD.
Gefilmd op een statief (in de lengte zodat de staarten en mines goed te zien zijn) :)

Dit was mijn eerste doorlontbak ooit en naar mijn mening is het doorlonten perfect gelukt :D

Over deze box valt weinig meer te zeggen. Zowat iedereen is er vol lof over, ook ik vond het één van de toppers van de avond! :)

Heb 'm zoals velen ook geschoten in de volgorde B-C-A-D. Zo komt die naar mijn idee het beste uit de verf. Zie mijn straatfilmpje hieronder:

Cake 2 vind ik persoonlijk heel gaaf! Weet iemand of er een losse cake op de markt is met dezelfde effecten als cake 2 van de 4 Seasons?

Leuk om te zien dat velen hem hetzelfde schoten als ik had gedaan vorig jaar, maar hij is wel nog eens tukje lekkerder geworden volgens mij. Wellicht dit jaar weer in de collectie dan!

Back
Bovenaan