Event box 4 season's

Blijft een knaller van een cakebox. De beste die Rubro heeft,ondanks de nieuwe cakes die ik heb gezien. Mooi tempo

Bedankt voor je mooie film Hutter.
Vooral zo per 2 is het een heerlijk spektakel.
Vind het ook de beste van Rubro.

Dit is toch wel echt een goed blok.
Ik zou alleen de volgorde aanpassen : Cake 2 naar Cake 1 naar Cake 4 en dan als finale Cake 3.

Ook ik had hem hier dit jaar in de straat staan,en erg goed bevallen. Wat een rammer! Beetje wazige film door de regen enzo maar wel in de volgorde zoals velen hem zouden schieten denk ik :)

Eerste keer iets van Rubro, en dan maar meteen deze!
Immortal Gold leek me ook wel mooi, en die duurt ook wat langer, maar toch maar voor deze gekozen omdat dit volgens mij toch één van de betere is volgens iedereen :)

Eerste keer iets van Rubro, en dan maar meteen deze!
Immortal Gold leek me ook wel mooi, en die duurt ook wat langer, maar toch maar voor deze gekozen omdat dit volgens mij toch één van de betere is volgens iedereen :)

Daar zul je absoluut geen spijt van krijgen. Heb hem vorig jaar ook gehad en het is echt een ram bak.
Ga je veel plezier van hebben in je straat.

Topbak, kan er niet meer over kwijt. Vorig jaar in de straat gehad en ik en de omstanders stonden versteld van de volle en grote boeketten. Vind dit wellicht de beste combibak die Rubro heeft neergezet de laatste jaren.
De vraag is alleen, wanneer gaat deze en andere Rubro producten daadwerkelijk geschoten worden op de demo's?
Voordat ik overga tot kopen wil ik ze toch nog even zien....just to make sure :D.

Heb deze afgelopen zondag live gezien bij John de knaller. Gave box, absoluut geen miskoop, maar de burst en effecten waren niet zo indrukwekkend als die van de cakeboxen van China Red.

Er zit bij mij een klein stukje reserve lont aan cake D, ik zou even goed kijken ;)

Wat ik wel raar vind, is dat onder het papier de lont ineens overgaat in 5 viscolonten en vervolgens als een enkele lont de cake weer ingaat. Is dit bij jullie ook zo, en waarom? Kan ik die 4 extra lonten gewoon vergeten met doorlonten?

Is de versie van dit jaar dezelfde als vorig jaar? Aangezien er nu meer dan 1,5 kilo kruit in zit?

Wat ik wel raar vind, is dat onder het papier de lont ineens overgaat in 5 viscolonten en vervolgens als een enkele lont de cake weer ingaat. Is dit bij jullie ook zo, en waarom? Kan ik die 4 extra lonten gewoon vergeten met doorlonten?

Ik heb net iets gelezen in een topic van een Zen box dat dit misschien een nieuwe manier is van doorlonten van Rubro.

klopt iets met dwars door het label heen branden waardoor je ze niet fysiek hoeft door te lonten, heb het iig wel gedaan...en die losse lontjes kun je nog ergens anders voor gebruiken, gaat trouwens om snellont, niet om normaal viscolont! brand dus zeer snel op. soms vliegen ze zelfs weg zoveel pit hebben die lontjes :P

klopt iets met dwars door het label heen branden waardoor je ze niet fysiek hoeft door te lonten, heb het iig wel gedaan...en die losse lontjes kun je nog ergens anders voor gebruiken, gaat trouwens om snellont, niet om normaal viscolont! brand dus zeer snel op. soms vliegen ze zelfs weg zoveel pit hebben die lontjes :P

Dus de bedoeling is dat die groene snellont door de 2 labels heen brand en zo de lont van de volgende cake aansteekt?

jep de volgende cake heeft daar als het goed is ook extra lontjes zitten, maar ik vertrouw dr zelf liever niet op en heb ze alsnog aan elkaar geknoopt. dan weet je vrijwel zeker dat ze af gaan mits je ze netjes aan elkaar vast maakt.

ik heb de starpalm en de golden tarantula dit jaar, cake A en D hadden het enkel op 1 lont zitten (bij A op de reserve, bij D op de hoofdlont), cake B en C hadden op zowel de hoofdlont als de reserve lont extra lontjes.

en als het goed is zit op cake D wel degelijk een reserve lont, alleen niet helemaal naar boven toe.

Het reserve lont van de voorgaande cake moet gekoppeld worden aan de hoofdlont van de volgende cake, dat klopt toch? Wat ze aangaven in de winkel is deze lontjes m.b.v. ty-raps aan elkaar vastzetten.

Kan ik die lontjes nadat ik ze heb gebonden aan elkaar dan gewoon boven de doos laten bungelen of is het verstandiger ze met iets af te dekken?

Ik begrijp dat afdekken niet altijd verstandig is; immers kun je dan niet zien of het lontje brand met alle gevolgen van dien.

Dat klopt inderdaad

tywraps werken goed als je wilt doorlonten, let wel op de brandrichting van de lont zodat hij makelijker overslaat op de hoofdlont van de volgende pot. ik zet elke doorlont verbinding iig vast met 2 tywraps, soms wat meer als je erg lange lontjes hebt. zorg dat ze elkaar zo lang mogelijk raken, dan is de kans het grootst dat ie gewoon door loopt in de volgende pot.

schilderstape werkt ook als je geen tywraps hebt.

ik maak altijd de zijkant een klein stukje open zodat ze tussen de cake en de doos zitten, kans dat er dan vuur op komt is vrijwel nihil. als je ze niet verstopt of afdekt zou het kunnen gebeuren dat ie zichzelf vroegtijdig afsteekt en dus vanalles tegelijk de lucht in schiet. beetje zonde van het geld :P

Back
Bovenaan