Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

mensen van het goede leven, ik zoek een 2de cam erbij. Wat ik er mee wil gaan doen is het in zoomen op een schietlocatie, zodat ik dat het opstijgen van shells enzo ook kan filmen, de kwaliteit hoeft niet geweldig tezijn, het wordt een filmpje die ik dan rechts onder in mijn normale films plaats.

Iemand enig idee ? budget +/- 200

of heeft iemand van jullie nog wat in de verkoop ?

Gr stefan

mensen van het goede leven, ik zoek een 2de cam erbij. Wat ik er mee wil gaan doen is het in zoomen op een schietlocatie, zodat ik dat het opstijgen van shells enzo ook kan filmen, de kwaliteit hoeft niet geweldig tezijn, het wordt een filmpje die ik dan rechts onder in mijn normale films plaats.

Iemand enig idee ? budget +/- 200

of heeft iemand van jullie nog wat in de verkoop ?

Gr stefan

voor 200 euro heb je niet echt veel, de kwaliteit zeker in zeer donker of totaal donkere omgevingen zijn dan ook niet al te best. Ik weet niet wat je denkt te gaan filmen. Maar inzoomen ( zeker in Nederland met de afstanden) daar ga je het niet echt mee redden denk ik. en als je het dan ok nog gaat verkleinen dan wordt het allemaal erg onduidelijk.

En bij consumentenshowtjes.... Ja.. ik denk dat dat erg saai gaat worden. :wink:

Wil je hier echt iets mee op beeld krijgen. Dan zul je je camera op het veld zelf moeten gaan zetten. En dus zul je (goede) contacten met een schutter moeten hebben. Vraag is dan ook of hij de verantwoording wil nemen voor je camera.. mocht er iets mee gebeuren. En in Nederland, een paar mooie en leuke uitzonderingen na, is het niet echt zó spannend om het mortier vuur, of vuur van potjes te filmen.

Je zult daarvoor toch echt de wat grotere en\of betere shows voor moeten opzoeken die wat meer beeldvulling of spektakel biedenen je weten toegang te krijgen tot het veld met een (goede) camera. Hier onder wat enkele voorbeelden van de afgelopen jaren uit onder andere Knokke-heist van mijn veldcamera:

VC1.jpg

VC2.jpg

VC3.jpg

VC4.jpg

VC5.jpg

VC6.jpg

VC7.jpg

VC8.jpg

VC9.jpg

VC10.jpg

gast wat een beelden weer zeg :-) super, over die contacten heb je zoiezo gelijk......dat komt hopelijk wel, Maar miss heb je weer eens gelijk en hoop ik teveel van dingen, ga er nog eens lekker over na denken :-)
thanks voor je post jack

ik zoek eigenlijk een goede camera die makkelijk mee te nemen is en zowel foto's en filmpjes kan maken waarbij de kleuren goed overkomen

en omdat ik een hollander blijf
zo goedkoop mogelijk ofcourse ,

iemand een tip of iemand wat te koop
??

Iemand die mij een handzaam statief kan aanraden? Kheb er nu 1 die is zeker 60 cm ingeklapt maar het is zo'n gedoe om mee te slepen....

Heb zelf als fotocam de Samsung NV10..

Daar maak ik dit soort foto's mee:

En dit soort films:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Heb deze fotocam nu 5 jaar in gebruik. De meeste foto's schiet ik gewoon op de "auto" stand, voor de beste instellingen wat betreft vuurwerk heb ik me eigen nog niet zo in verdiept na al die jaren. Dit ook omdat ik meestal film bij shows.

Enige problemen na 5 jaar fanatiek gebruik zijn dat het lensklepje niet goed meer open gaat, dit moet ik met mijn vingers doen.
Soms heeft de usb kabel wat kuren, de pc herkend het apparaat dan niet.
Keer opnieuw erin doen en het is opgelost, waarschijnlijk zijn beide mankementen de oorzaak van slijtage:D

De kwaliteit van de film is vrij redelijk, de cam pakt meer beeld dan mijn videocamera, maar soms wel wat blauwe lijntjes bij erg fel licht. Het geluid is lekker dof, niet van dat scherpe blikkerige fotocamgeluid, waardoor de bursts zeer lekker klinken.

Tot zover deze revieuw:wink:

rond de 200 euro het liefste

Ik ben ook op zoek. Moet ook gwn vakantie foto's kunnen maken maar ook full HD filmen met lekker geluid.

Zelf had ik max 150 voor ogen, maar ik kwam langs de Sony DSC-hx5v

Veel opties enzo full HD filmen ziet er ook wel leuk uit.

Ik weet niet precies. hij kost 199 in ieder geval.

Suc6 nog.

prima beelden inderdaad, die sony van jou ziet er ook erg goed uit voor die prijs

Ja, ik heb hem nog niet maar ja.

Ik weet het echt niet. canon is wel meer van de camera's
en ja ik vraag wel in de winkel. maar waarschijnlijk koop ik hem ook gwn van Bol.com ( geen reclame xD )

Maar bol.com is LANG niet altijd de goedkoopste...eerst je keuze maken van model, en dan goed zoeken op internet naar de goedkoopste website.

Ik ben ook op zoek. Moet ook gwn vakantie foto's kunnen maken maar ook full HD filmen met lekker geluid.

Zelf had ik max 150 voor ogen.

Sorry, maar dat gaat je niet lukken (geen nieuwe cam in elk geval). Schroef je budget op, of stel je wensen bij. Full HD is per definitie eigenlijk al duurder dan 200.

Maar bol.com is LANG niet altijd de goedkoopste...eerst je keuze maken van model, en dan goed zoeken op internet naar de goedkoopste website.

Sorry, maar dat gaat je niet lukken (geen nieuwe cam in elk geval). Schroef je budget op, of stel je wensen bij. Full HD is per definitie eigenlijk al duurder dan 200.

Er zijn er genoeg full hd voor 200

Ook voor 250 aan vuurwerk een camera ban 300 plus?

Back
Bovenaan