Nederlands Vuurwerkmuseum

Bedankt Fred. Een kleine toelichting hierop. Het onderwerp heeft inderdaad helemaal niets met vuurwerk te maken, maar is voor het betreffende kind van levensbelang.

Begin deze week kwam ik in contact met initiatiefneemster (Valesco van Rees, werkzaam op het ministerie van BuZa) via een goede vriend waar ik wel eens wat website-werk voor doe. Zij is bijzonder begaan met dit specifieke geval. De ouders van het kereltje zijn ten einde raad en hebben eigenlijk al hun middelen al gestoken in de eerste behandelingen. Het geld is nu op, maar het traject van genezing is nog lang. Daarom zijn diverse sympathisanten begonnen met geld in te zamelen. Enerzijds via de site, daarnaast ook via email-sneeuwballen en lobbying.

Als je zelf kleine kinderen hebt kun je heel goed relateren tot het gevoel van machteloosheid dat deze ouders moeten hebben. Daarom hebben ze mijn onvoorwaardelijke steun en begeleid ik ze waar ik kan via internet.

Een leuk neveneffect is overigens dat er vanuit het vuurwerkwereldje inmiddels door meer mensen in bijgedragen aan het project. Zo heeft een gewaardeerd (Engels) lid van het Vuurwerkmuseum (arts van beroep) de vertaling van enkele documenten naar het Engels op zich genomen. Daarnaast zijn er diverse tips gemaild naar Valesca, waaronder de mogelijkheid om het kind op te geven voor een soort "pro deo" behandeltraject in het VU Academisch Ziekenhuis. Echt super.

Kortom; iedereen doet wat hij kan. Als je 2 euro kunt missen voor dit doel, aarzel dan niet. Heel veel kleine donaties bij elkaar maken als het goed is 1 groot bedrag. Wat zou het toch prachtig zijn als de ogen (of zelfs het leven) van dat kereltje straks zijn gered dankzij onze inspanningen! :bye:

Meer informatie
Website: http://forlukanijaradze.punt.nl
Email: [email protected]

Groetjes,
Nick

Ik vind het een geweldig initiatief Nick en natuurlijk ook Fred en crew van VWM en ik ga zometeen gelijk enkele euro's over maken en hopelijk wordt er voldoende geld bij elkaar gehaald om dit jongentje in ieder geval te kunnen voorzien van de juiste zorg.

PS : wordt er ergens ook nog iets vermeld over hoe het met dit jongentje gaat, het lijkt mij namelijk mooi om te lezen dat dit jongentje echt de zorg gaat of heeft gekregen welke hij nodig heeft/had ?

Waarom doet VWC géén actie door middel van hun website elk lid betaald gedurende een week per klik een 0.01 cent bijvoorbeeld.....

Echt super dat jullie meedenken en meedoen.

@Torr, Op de genoemde site zal Valesca de status van zowel de inzamelactie als het kereltje zelf gaan bijhouden. Zie "Laatste nieuws".

Groetjes,
Nick

De uiterste datum weet niemand. Kort gezegd moet het kereltje zsm met de behandelingen beginnen om zijn ogen (zicht) te kunnen behouden. De eerste behandeling zou in Engeland plaats moeten vinden en kost (schrik niet) 8000 euro. De teller staat momenteel net iets over de 4000, dus men is al op de helft. Moet er wel bij zeggen dat het Ministerie daarvan een leeuwendeel heeft gedoneerd.

Dus qua inzameling is de patiënt dus nu het meest gebaat bij een donatie via de site van initiatiefneemster.

Groet,
Nick

Misschien een idee om een (ideal)/paypal account aan te maken voor eventuele donaties, gemak dient de mens. (zelfs in dit soort gevallen, daar is wel eens onderzoek naar geweest). En paypal is misschien makkelijk op internationaal niveau?

Heb het ook al in de meetingthread gemeld, maar ik ben heel erg blij met de bijval, Morris! Echt grote klasse dat jullie meedoen! :thumbsup:

Cameo

Zeker top mannen! Als iedereen wat inlegt. Komen we vast een heel eind! Ik zal in ieder geval ook mijn steentje bijdragen (Geen echte stenen natuurlijk:D)

Okee, mede dankzij jullie feedback en de hulp van iemand die Paypal snapt, heb ik het eindelijk voor elkaar. Er staat nu een Paypal-ikoon op de site van Luka. Deze verwijst naar een formulier op het Museum en vanaf daar kan direct een bijdrage worden gedaan. Iedereen die meedacht en hielp, nogmaals heel erg bedankt! :thumbsup:

Cameo

Even een update, voor wie het interesseert;
De fundraising via voornoemde website heeft inmiddels 455 euro opgeleverd. Nog een lange weg te gaan, maar dit is een goed begin. Iedereen die heeft gegeven, bedankt namens Luka!

Banner
Op het Vuurwerkmuseum heb ik inmiddels een banner geplaatst met een link naar de website van Luka. De banner mag uiteraard zonder meer overgenomen worden op andere websites. Hoe meer zielen van deze actie weten, hoe beter het is.

De banner:
luka.gif

Locatie: http://www.vuurwerkmuseum.nl/VWMfilestore/forluka/luka.gif

En de bijbehorende link is: http://forlukanijaradze.punt.nl/

Groetjes,
Nick

EDIT: Terwijl ik dit schrijf zie ik dat Valesca enkele berichten op de site heeft bijgeplaatst. Er worden echt zeer gulle giften gedaan. Zo is bijvoorbeeld gisteren door 1 iemand 500 euro belangeloos gedoneerd via Paypal. Heel gaaf om te zien dat mensen worden bereikt langs deze weg.

Overigens staat het initiatief van Vuurwerkcrew.nl (5/5 Laapersveld) nu ook vermeld op de frontpage van de site. Ze zijn bijzonder blij met de actiebereidheid!

Laatst bewerkt:
Leuk initiatief hoor! Zo worden we als vuurwerkliefhebbers toch nog eens in een positiever daglicht gezet.
Ik ben niet bij de meeting, maar ik zal zeker wat overmaken. Ik weet zeker dat de meesten wel twee euro kunnen missen! :)

Zoals inmiddels bekend heeft Vuurwerkcrew.nl een inzamelingsactie gehouden tijdens de VWC-Meeting (5-5-2011) op Laapersveld te Hilversum.

Inmiddels is de opbrengst van deze inzamelingsactie bekend. Het eindbedrag is geworden:

115 euro

Dit geld zal ik per direct overmaken.

Iedereen bedankt voor jullie giften!!

Wow, dat is een uitstekend resultaat! Namens Valesca (initiatiefneemster), maar ook namens Luka iedereen ontzettend bedankt voor de bijdrage! Ik ga het goede nieuws direct overbrengen.

Groetjes,
Nick

De website van Luka is inmiddels bijgewerkt en ik lees een dankwoord van hun zijde naar aanleiding van de inzamelactie op VWC. Nogmaals toppie, heren kruitcollectanten! :thumbsup:

15-05-2011
A group called the Vuurwerkcrew.nl collected donations for Luka in Laapersveld (NL) on 5-5-2011 (The Dutch VictoryDay). The collection brought us EURO 115!!!! Big thank you. The money is on the way to Luka's account. / De mensen van Vuurwerkcrew.nl hebben op 5-5-2011 tijdens de meeting op Laapersveld een inzamelingsactie gehouden voor Luka! De inzameling heeft EURO 115 opgeleverd!!!! Heel veel dank! Het geld wordt overgemaakt naar Luka's account.

Groetjes,
Nick

Geweldig om te zien.
Mooi dat het daar zo goed ontvangen is.
Ik wil hier dan ook iedereen hartstikke bedanken die iets gegeven heeft.

Back
Bovenaan