Gekste ervaring met vuurwerk

Weet ook nog wel een leuke, hadden dit jaar voor het eerst shells geschoten, en toen bedacht opeens een van ons, wat als we nou al die pakjes romeinse kaarsen die we nog hebben (10 pakjes o.i.d.) in de mortier gooien, en er dan 5 grondbloemen in donderen, en doen alsof het een bazooka is!
Kan het filmpje zo gauw niet vinden, maar een van ons liep er mee door de straat met de mortier op zn schouder :')

1 grote stroom aan lichtkogels die er uit kwamen, hebben erna nog 3x kunnen ''herladen'' door er nog een paar nieuwe grondbloemen in te donderen, de kaarsen waren nog niet allemaal aan gegaan ;)
dit gaat toch over de gekste ervaring? en niet over kijk mij stoer doen?

ga met vuurwerk om zoals het hoort. of ga alvast hier heen. http://www.oogziekenhuis.nl/?gclid=CNKmzObzw6YCFQM53godP0xtHg

Er ging iets mis met een Hobbit (Lesli): in plaats van dat fonteintje met die crackling, vloog er een klein fluitend (en brandend) ding uit wat mijn zusje op een haar na mistte!

Gebeurde ook met de happiness van Wolff helaas.
Ik stak de 29ste een happiness af in de achtertuin en in plaats van een fontein kwam er een knal uit..
Potje zelf was nog heel.
Heb het meerdere keren gehad, en ook gezien dat dat fluitertje eruit schoot.
Stond wel raar te kijken toen hij ontplofte.

Hier het filmpje.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

pyro-freak

paar keer gezien bij een budgtet thunderking van broekhoff dat de liftcharge de tube opblies en de bombette op ooghoogte knalden. verder eingelijk niks vreemds meegemaakt dit jaar.

Een ******** die Xtreme-Bang rockets als voetzoeker gebruikt. Kijk als iemand een pijl zonder siereffect goed in de grond zet, oke want dan vliegen de crackling dingen niet om je hoofd heen. Maar voetzoekers van pijlen? Dan ben je ziek!

@ lordofthunder
ja baas:wink:
@070-pyro-070
idd ik vind het ook best debiel om voetzoekers af te steken, ik zag een keer een voetzoeker een conifeer invliegen ( ik had niets met die voetzoeker te maken btw ) en binnen 2 minuten stond die hele heg te fikken.

Dit jaar met de Asian Thunders.
M'n vriend hield ze vaak in zijn hand.
Bij de op een na laatste zeg ik "Joh, steek die normaal af."
Hij zet hem neer, steekt hem aan en BOEM!
Knalt dat hele ding uit elkaar, met zeker wel de knal van een nitraat.
We kijken elkaar aan en ik zeg tegen hem "Zo jij heb geluk gehad man!"
(Tegen mijn defensie: ik zie mods die "rare" dingen met vuurwerk verwijderen, dat weet ik.
Ik heb het zo getypt omdat het anders zonder dit erbij gewoon "hij knalde en klaar" is.)

vorig jaar had mijn neef een babypijlbom gemaakt en wou hem aansteken met een grondbloem, waren van die flutgrondbloemen van de boerenbond en ontplofde in mijn neef zijn hand. hij riep heel hard au! en wij rende er naar toe hij dacht dat zijn vingers eraf waren maar hij had gelukkig niet eens een 1e graads brandwond:o wonder boven wonder is dus alles goed gekomen.

Haha dat heb ik ook eens gehad alleen toen wilde ik hem niet in mijn hand houden ik had hem aan gestoken let ik even niet op vergeet ik dat ik hem in mijn hand heb. Toen knalde hij ook opeens. Niks aan overgehouden gelukkig, alleen een pijnlijke hand voor een kwartiertje.

Ik had van die 5 schoten romeinse kaarsen. Twee ervan klapten in mijn hand. De 2e deed echt fucking zeer de hele avond..

Heb nog nooit mee gemaakt of zelfs gehoord dat een Bonbrige blok een productie fout heeft.
In 2008-2009 had mijn overbuurman een ZS 150's Sahara Storm blok van Bonbridge.
De eerste rij ging, maar daarna kwam er niks meer. Op een gegeven moment begon mijn gestoorde overbuurman met ze lamme kop nitraten op het blok te gooien.
Weer ging een rij, maar daar bleef het ook bij.
Dit had helemaal verkeerd af kunnen lopen aangezien er rond beide kanten op een afstand van 20 meter van het blok mensen stonden te kijken met geen idee wat er mis kon gaan. :shocked:

Hier wat beeld materiaal:
Klik

Let op:
1) Nee hij gaat niet recht omhoog zoals ik zij. :bonk:
2) Ik steek dit blok niet af, ik probeer alleen wat advies te geven wat deze gasten moeten doen, maar helaas zijn wat oudere mensen met een glaasje te veel op niet zo makkelijk te overtuigen dat je het blok opzij moet zetten en er af moeten blijven als hij het niet doet.

Laatst bewerkt:
24.00 uur:
M'n oom stak een Cobra 6 aan maar ging niet af.
De fontijn enzo kwam, maar geen knal.
Hij loopt ernaar toe, en op ongeveer +- 10 meter voor de Cobra knalt ie.
M'n oom viel om door de druk en de schrik.
Iedereen geschrokken natuurlijk, iedereen rent naar hem toe.
Hij had gelukkig niks, alleen een piep in zijn oren.
De rest van de avond was goed gegaan.

10 meter van een Cobra 6 vandaan val je niet om van de druk hoor. Anders zouden bij ons dit jaar een hoop levensmoeie kleuters zijn omgekomen. ;) Cobra 6 is op een afstandje eigenlijk helemaal niet zo'n gevaarlijke knaller. Het karton verpulverd (blijft vrij weinig van over), de stop blijft waar die is (als je de cobra rechtop zet ten minste), dus... Alleen je oortjes hebben er even last van. :p

Dat kan wel degelijk gebeuren. Misschien niet direct door de druk, maar wel door de schrik. Ik had toen er èèn afging op 10-15 meter dat alles zwart voor mijn ogen werd (niet door de flits, overdag) en dat de tijd even stil leek te staan. Pas na een half uurtje kon ik weer alles goed horen.
Edit: Ik weet niet 100% zeker of het een C6 was.

Laatst bewerkt:
Dat kan wel degelijk gebeuren. Misschien niet direct door de druk, maar wel door de schrik. Ik had toen er èèn afging op 10-15 meter dat alles zwart voor mijn ogen werd (niet door de flits, overdag) en dat de tijd even stil leek te staan. Pas na een half uurtje kon ik weer alles goed horen.

Dan heb ik verkeerde Cobra 6 gehad, want zo bizar hard waren ze bij mij nou ook weer niet. :shocked:

Maar ik denk dat dat dan niet zo zeer kwam door de druk... Het kan de aanleiding zijn geweest voor dergelijke duizelingen maar dat wil niet zeggen dat dat de grootste oorzaak was. ;)

Het gekste wat ik meegemaakt heb is eh.... Ik denk dat een slof kanonslagen allemaal grondbloemen waren, gewoon van die simpele.. Zaten er gewoon grondbloemen in slof knaonslagen.

strijkers die heel bleven na de knal.
strijkers die weg vliegen en/of opstijgen
een fontijn met crackling bombettes omgevallen na een salvo van 3 shots recht op mijn hoofdgemikt en dan kaptte hij ermee (pheww).
daarna de overige 3 tubes handmatig gedaan doormiddel van visco
was een fontijn uit het Comet pakket van original

Afgelopen oud en nieuw, vriend van me had pijlen gekocht. Hele mooie pijlen. Dus de eerste ging omhoog, maar de stijglading was niet goed dus viel op de trambaan. Dus ik zeg bij zijn volgende pijl, gaat die weer op de trambaan! Dat niet, maar hij vloog op de straat en ontplofte daar. Best gek dat dat 2 keer in 1 pakket voorkomt. Maar ook best gevaarlijk omdat ze grote uitwerking hebben. Zie hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=IW5lH754Rjk

Theking

Back
Bovenaan