Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Echter is voor de consument een beperkte hoeveelheid ingevoerd om te kunnen vervoeren.
Dat is de hoeveelheid die een verkooppunt uit mag geven per persoon!
Dus met 4 personen in de auto = 4x 25 kg = 100kg.

Dit is dan op basis van de nieuwe regelgeving volgend jaar als ik het goed begrijp of is het met de huidige regelgeving ook al toegestaan om in een auto 25 kg pp te vervoeren? Zo niet dan zou, met 4 man, 40 kg de max zijn.

Heb tijdens de laatste drie dagen van het jaar met 1000+ euro aan vuurwerk gereden (en meerdere freaks met mij neem ik aan :) ) en heb nog nooit meegemaakt dat ik of een ander bij een verkooppunt of onderweg erover aangesproken werd.

Iemand anders dit wel meegemaakt of,..?

Gelukkig is dit land helemaal niet betuttelend en kan je als burger hier genieten van alle vrijheden. Binnen de hoeveelheid regels die vele malen hoger ligt dan de regels in oh zo vrijheidsbeperkende landen als irak en afghanistan uiteraard.

Het is gewoon een gegeven: mensen met een afwijkende passie worden niet getolereerd in dit land. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. En dan klagen ze dat dit een saai kudland aan het worden is. Leve het doorgeslagen calvinisme en extremisme.

Ja, we zijn weer lekker sarcastisch vandaag.

Artikel 2.2.2
1.Degene die een inrichting drijft waar:
a. meer dan 1 000 kilogram consumentenvuurwerk wordt opgeslagen of herverpakt, of
b. consumentenvuurwerk wordt bewerkt,
voldoet aan de voorschriften die zijn opgenomen in bijlage 1 onder A, B en D en aan de veiligheidsafstanden die van toepassing zijn ingevolge bijlage 3.
2.Degene die de inrichting drijft draagt er zorg voor dat de voorschriften worden nageleefd

Artikel 2.3.3
Het is verboden per levering meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is?

Probleem

Ik heb dus net mijn bestelling gedaan op Vuurwerkplanet
Ik kijk naar mijn bewijs en zie
Bruto gewicht 84,34 Kilo

Zou ik dit met 2 a 4 mensen kunnen ophalen?

Groeten Derk

Probleem

Ik heb dus net mijn bestelling gedaan op Vuurwerkplanet
Ik kijk naar mijn bewijs en zie
Bruto gewicht 84,34 Kilo

Zou ik dit met 2 a 4 mensen kunnen ophalen?

Groeten Derk

Dit zou je volgens de regels met 9 personen moeten ophalen:bonk:
Maar bij sommige dealers letten ze er niet heel erg op, misschien heb je geluk:wink:

Heel die 10 kg en 25 kg regel is onzin met al dat klei en karton.
5kg sas in huis of te wel 10 500 grammers is toch een aardige regel.

Dit zou je volgens de regels met 9 personen moeten ophalen:bonk:
Maar bij sommige dealers letten ze er niet heel erg op, misschien heb je geluk:wink:

Heb je misschien ervaring hoe dat gaat bij vuurwerkplanet??
ALvast bedankt maar het schijnt toch ook zo dat je het met meerdere keren naar de auto lopen ook kan doen? :p

Groeten Derk

Heb je misschien ervaring hoe dat gaat bij vuurwerkplanet??
ALvast bedankt maar het schijnt toch ook zo dat je het met meerdere keren naar de auto lopen ook kan doen? :p

Groeten Derk

Toevallig heb ik afgelopen jaar de 2 grootste pakketen van lesli (vuurwerkplanet) besteld, toen stond er dat ik dit met 2 personen moest ophalen! Ik heb toen 2 aparte bestellingen geplaatst, en liep dus 2 keer naar binnen...
Maar ik zou inderdaad gewoon meerdere keren naar de auto lopen, dit moet je waarschijnlijk toch al doen omdat je 84 kilo niet in een keer kan meenemen:bonk:

lol1.png

lol2.png

:) :D :cool:

Ik heb vorig week ook bestelt bij de welkoop (lesli) maar op de bon staat niet hoeveel kg het was:s en als je online bestelt dan wel?
Want ik ga het ophalen met de fiets/lopent, dan geldt er toch weer een andere regel ofzo?

Hmmm oké. Laten we maar ontopic blijven.

Ik heb goed nieuws voor iedereen.
Vanmorgen ben ik naar het milieuteam van de politie hier in de buurt geweest, had weinig met vuurwerk te maken, maar uiteraard even dit nagevraagd. Wat blijkt!

De 25 kilogram regel valt nu onder het gedoogbeleid! Dat betekend dat wanneer je aan het eind van het jaar een bezoek krijgt en je meer dan 10 kilo heb liggen (en minder dan 25) je niet strafbaar bent.

Echter. Wanneer je meer dan 25 kilogram per woning hebt liggen, dan word alles in beslag genomen (niet alles wat meer is dan 25 kilogram).

Op zich wel positief maar ga er maar van uit dat de gemiddelde freak vele malen meer in huis heeft dan 25kg..
Tblijft dan ook erg krom vind ik

ik vind dit ook erg krom,
als je 2 100.000 klappers koopt en nog een paar grote potten dan zit je al bijna aan de 25 kilo ze kunnen dit beter opschroeven naar 40-50 kg en mischien nog wel meer!

hiervoor las ik dat er wordt meegelopen met de klant als de klant meer dan 10 kg koopt.

Mag ik jullie erop wijzen, dat je dan willens en wetens de klant met een misdrijf helpt !

De enige echte officiele manier is dat je de klant die bijv. 30 kg wil kopen, als 3 aparte klanten helpt. d.w.z. 3 bonnen van max 10 kg.
klant moet zelf 3 x naar de auto lopen als hij in z'n eentje is.
De verkoper mag alleen maar weten dat hij 1 x 10 kg heeft gekocht.

Waar zijn we mee bezig in dit land ?:angry:

vr.gr.

Edwin

Het meelopen gebeurt hier idd ook veel, maar is het niet dat het buiten de winkel de zorg is van de klant? Ze geven in de winkel maar 10kg p.p. af (wat dus de regel is) en is de winkel dus niet in overtreding toch? Want op wat buiten de winkel gebeurt heeft de winkelier geen invloed.

Back
Bovenaan