Waarmee fotografeer/film jij?

Staat op de cam zelf:bonk:

Inderdaad. Een Canon HV30. Full HD camera op mini- DV bandjes. Is dezelfde camera als Gerwin, Ralph en Mike dus als ik er niet uit kom ken ik ze raadplegen. Maar vooralsnog gaat het goed met filmen. Ik hoop dat ik met oud en nieuw een DVD- waadig scala aan beeldmateriaal heb voor jullie.

Heb me redelijk nieuwe aankoop (Canon 550D)
nu een beetje uitgebreid.

Nieuw:
- Statief: Velbon CX-686
- Lens: Sigma 70-300 mm zoomlens
- Afstandsbediening, voor foto's maken en voor timelapse
- Screen protector: Glas, 3"
- 2e accu, voor 4 euro op ebay kunnen ritselen
- Cameratas, ook op ebay kunnen regelen

En dan binnekort nog even doorsparen voor een microfoon en misschien een externe flitser.

Net even 2 test filmpjes gemaakt om te kijken hoe de effecten en kleuren overkomen met dergelijke instellingen.

Hier het resultaat:

Sterretje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Morning Glory:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gemaakt met een Canon 550D + 18-55 Kitlens

Instellingen:
Iso 100
Diafragma: 5.6
Sluiter: 1/60

Dat was ook de grootste reden dat ik voor deze camera ben gegaan haha :D

Hieronder wat foto's van dezelfde producten, ik ga ook nog in de avond een keer dezelfde "test" doen

IMG_2002.jpg

IMG_2009.jpg

IMG_2014.jpg

IMG_2017.jpg

IMG_2020.jpg

IMG_2024.jpg

Vandaag ook een battery grip besteld voor me camera,
is wel zo handig 2 x zoveel accuduur en nog handig vasthouden voor
verticale foto's ook :D

Je moet ons ECHT wat meer info geven dan alleen je budget. Elke camera heeft zijn voordelen en nadelen.

Film- of fotocamera?
Wat is je hoofdonderwerp?
Wat wil je voor specs?

het liefst film en foto camera hoofdonderwerp is vuurwerk filmen en fotograferen en wat is specs? ben nie zo thuis op dit gebied :p

Ik heb net bij de steenweg in Utrecht een Casio Exilim Z330 gekocht 100 euro in de aanbieding.

12,1 megapixels
3x optische zoom
HD-ready filmen (1 van de redenen van de aankoop)

dat word lekker filmpjes en foto's maken op oud en nieuw!

http://www.youtube.com/watch?v=gCgJvyzoBBQ

Even wat gefilmd uit het raam en in me kamer.

Zelf filmde ik ook met mijn compactcamera (Sony), hierin merk je al snel dat je savonds amper vuurwerk kan filmen omdat hij automatisch scherpsteld. Voor overdag is het zeer goed te doen, maar savonds zou ik hem binnen laten.

Zelf filmde ik ook met mijn compactcamera (Sony), hierin merk je al snel dat je savonds amper vuurwerk kan filmen omdat hij automatisch scherpsteld. Voor overdag is het zeer goed te doen, maar savonds zou ik hem binnen laten.

Kan ik er de camera denk je ook op manual zetten dan?

Kan ik er de camera denk je ook op manual zetten dan?

Volgens internet kan er wel iets op "manual focus", maar dat is waarschijnlijk de foto modus. Ik DENK dat ie niet op MF kan in film modus, maar wie weet vergis ik me. Ik zou zeggen: test het effe uit! JIJ hebt die camera in je bezit :p

Back
Bovenaan