Les Masters de Feu 2026

Alles even gekeken en gelezen, bedankt voor het delen! En gefeliciteerd aan Xena natuurlijk, een prachtig resultaat en de show was er ook naar.

Goed ook om te lezen wat de ervaringen waren, het doet weer beseffen dat het vooral een gezellig uitje is met elkaar, maar qua festival staat dit niet standaard op de kalender en dat blijft zo.

Wat het weekend voor mij trouwens extra leuk maakte, was het gezelschap van een aantal mede-Vuurwerkcrew-forumleden. Mensen die ik tot dit weekend eigenlijk alleen maar van hun nickname op het forum kende. Onder andere FR1908 was erbij. Erg leuk om de personen achter die nicknames nu eens in het echt te ontmoeten en samen zo’n avond mee te maken.

FR1908 had vooraf op het forum voorgesteld om na afloop nog even naar het Delirium Café te gaan. Prima plan natuurlijk. Dus: show afgelopen, zo gezegd, zo gedaan en met een aantal man richting Delirium.

Bij aankomst bleek alleen dat we één klein detail over het hoofd hadden gezien: de gemiddelde leeftijd binnen. 😂

Na één blik naar binnen hebben we maar geconcludeerd dat een stel ouwe knakkers zoals wij daar waarschijnlijk niet eens meer onder uitgaan zou vallen, maar eerder onder ongeoorloofd toezicht houden op minderjarigen. 🤣

Maar zonder gekheid: erg gezellig gehad met de mannen van het forum en zeker voor herhaling vatbaar. Een mooie avond vuurwerk, Nederland dat twee prijzen mee naar huis neemt, eindelijk wat gezichten bij de nicknames én ik ben zowaar iets minder anti-drone thuisgekomen dan ik naar Frankrijk vertrok. 😉

Wat mij betreft een zeer geslaagde eerste Les Masters de Feu! 🎆🇫🇷🇳🇱🍻

Vooral de sfeer maakte deze editie een prima editie. Erg leuk om @happy4ever1968 en zoon te ontmoeten! Ook een flink aantal andere Nederlanders ontmoet. Bezoek aan het Delirium Café was een groot succes te noemen.... :d

Vond Xena een prima show hebben geschoten, maar was zelf net een tikkeltje meer fan van de show van Surex (muziekkeuze, thema, strakke effecten, gelaagdheid). Hier hebben we het op het terrein ook al uitgebreid over gehad. Uiteraard vonden de andere Nederlanders dat Xena veel beter was ;)

Blijft een leuk uitje; 5 shows, mooie locatie, festivalvibes, biertjes mee en genieten!

Hoe kan je de muziekkeuze beter vinden?
Welk nummer vond je het meest in de buurt komen van het thema “grand ball”?
Britney Spears - Toxic,
Gangsters Paradise,
Smoke on the Water,
Insomnia van Faithless,
Of een slaapliedje?

Nee hoor, Xena was veel beter.. strakkere posities, meer variatie in de vormen en ook niet onbelangrijk: zij hielden zich aan de opdracht.. anders kan je net zo goed geen thema doen…

• Like
Waarderingen: Opa
Hoe kan je de muziekkeuze beter vinden?
Welk nummer vond je het meest in de buurt komen van het thema “grand ball”?
Britney Spears - Toxic,
Gangsters Paradise,
Smoke on the Water,
Insomnia van Faithless,
Of een slaapliedje?

Nee hoor, Xena was veel beter.. strakkere posities, meer variatie in de vormen en ook niet onbelangrijk: zij hielden zich aan de opdracht.. anders kan je net zo goed geen thema doen…

Een show gaat mijns inziens toch echt om het gevoel wat je erbij krijgt. Ik houd zelf meer van de wat epischere nummers zoals die hierboven beschreven. En daar maakte Surex goed gebruik van met hun manier van schieten. Dit was de jury dus ook opgevallen. Dat deze songs minder bij The Grand Ball passen, ben ik met je eens. Voilà vind ik ook wel mooi voor pyromusicals, maar al zo vaak gebruikt bij shows, vorig jaar (of het jaar ervoor) zelfs nog bij Masters de Feu... Het nummer van Audiomachine vond ik verreweg het beste stuk uit de show van Xena. Maar Into the Unknown als finalesong was totaal niet mijn ding. De show van Xena was zeker goed, maar mij raakte de laatste wedstrijdshow me toch net wat meer. Gelukkig dat smaken verschillen, anders was de wereld een stuk saaier geweest.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan