Calamonaci (AG) 7 + 9 augustus 2026.

stutata28

VWC lid
Stad/dorp: Calamonaci
Land: Italië
Datum: 7 + 9 augustus 2026.
Tijdstip: --
Schietbedrijf: La Pirotecnica di Carmine Ruocco. Pirolandia di Giuseppe la Rosa. Pirotecnica Iblea. FaSiMa & Fuochi Eventi Fratelli Spina. Firesud Spettacoli Pirotecnici.
Max. kaliber: 400 mm.
Bijzonderheden: --

Calamonaci vrijdag 7 + zondag 9 augustus 2026 programma San Michele Arcangelo. (25 juli 2026).jpg

Calamonaci vrijdag 7 + zondag 9 augustus 2026 programma San Giovanni Battista. Piropazzo (18 j...jpg

Last minute aanwezig!
Veel plezier maat, je info was iig correct:
La Rosa gaat daar echt een rammer van een eindshow neerzetten! Dus dat maakt je villafranca trip hopelijk ook weer beetje goed ;)

Budget vorig jaar Di Matteo was 50K voor de eindshow en dit jaar zal het ook in dezelfde richting gaan hoor ik in de wandelgangen!

Geniet ervan en ben benieuwd naar je tripteport en foto's!

Laatst bewerkt:
Veel plezier maat, je info was iig correct:
La Rosa gaat daar echt een rammer van een eindshow neerzetten! Dus dat maakt je villafranca trip hopelijk ook weer beetje goed ;)

Budget vorig jaar Di Matteo was 50K voor de eindshow en dit jaar zal het ook in dezelfde richting gaan hoor ik in de wandelgangen!

Geniet ervan en ben benieuwd naar je tripteport en foto's!
De info was ook de reden dat ik last minute aardig wat neergeteld heb, dus we gaan extra hard genieten!

@Airforce Ruocco Carmine is ook echt een show om naar uit te kijken btw, hij bouwt altijd van die zieke 16" ballen met rising tails en 2" inserts. Met unieke effecten/combinaties in de break en daarna klappen die inserts die zijn getimed met Monetti fuse er nog eens overheen als soort stutata effect!
Je weet echt niet wat je ziet.

Hij maakt ook voor veel andere schietbedriiven die grote tiros btw 😉

Dus dat wordt echt dubbel genieten en zou zeker proberen een kijkje te gaan nemen bij de opbouw!

@Airforce Ruocco Carmine is ook echt een show om naar uit te kijken btw, hij bouwt altijd van die zieke 16" ballen met rising tails en 2" inserts. Met unieke effecten/combinaties in de break en daarna klappen die inserts die zijn getimed met Monetti fuse er nog eens overheen als soort stutata effect!
Je weet echt niet wat je ziet.

Hij maakt ook voor veel andere schietbedriiven die grote tiros btw 😉

Dus dat wordt echt dubbel genieten en zou zeker proberen een kijkje te gaan nemen bij de opbouw!
Ben heel benieuwd naar Roucco, zijn shows zijn altijd goed op de videos die ik zie. Volgens mij schiet hij wel vandaag al, dus vermoedelijk niet 1 van de grote shows. Maar we gaan het meemaken. Straks maar even neuzen bij de opbouw.

Ben heel benieuwd naar Roucco, zijn shows zijn altijd goed op de videos die ik zie. Volgens mij schiet hij wel vandaag al, dus vermoedelijk niet 1 van de grote shows. Maar we gaan het meemaken. Straks maar even neuzen bij de opbouw.
Het is wss de op 1 na grootste show, enige vandaag in buitengebied ;)
Andere shows zitten op dorpsplein of rand vant dorpje.

Bij Ruocco Carmine gaat het niet om massa maar om kwaliteit en speciale effecten. Kijk die show van hem van vorig jaar rotello bijvoorbeeld, in een kleine show met 10-15K budget schiet hij dan ook gewoon 3x16" en meerdere grote tiros! Klein beetje afstand is wel veilig, hij maakt die tiros zo dat de Controcolpo op ooghoogte gaat ongeveer (zijn eigen woorden)

Goede reis maat enjoy!!!

Carmine Ruocco is een van de beste, zo niet de beste bouwers van Italië naar mijn mening. Wat die allemaal bouwt, ongelofelijk.
Ook in persoon de meest kalme en aardige vuurwerker die ik ooit gesproken heb. Kreeg bij mijn eerste ontmoeting, na wat hulp gegeven te hebben met wat lange palen in de buizen hijsen, gelijk een T-shirt van hem in mijn handen gedrukt.

Daar ga je geen spijt van krijgen.

Carmine Ruocco is een van de beste, zo niet de beste bouwers van Italië naar mijn mening. Wat die allemaal bouwt, ongelofelijk.
Ook in persoon de meest kalme en aardige vuurwerker die ik ooit gesproken heb. Kreeg bij mijn eerste ontmoeting, na wat hulp gegeven te hebben met wat lange palen in de buizen hijsen, gelijk een T-shirt van hem in mijn handen gedrukt.

Daar ga je geen spijt van krijgen.
Mooi man! Hij is in mijn ogen ook gewoon veruit de beste bouwer, de pareltjes in andermans shows zijn vaker wel dan niet zijn creaties, nuff said :)

• Like
Waarderingen: Opa
Owja @Airforce maak je nooit video's?
Zomaar ff vraagje vind het geweldig om die beelden terug te kunnen zien!

Uiteraard als je voor de 100% beleving gaat en gewoon kijkt is ook prima, maar vroeg het me af ;)

Das voor mij nu eigenlijk ook wel de reden om wat actiever te worden hier, mijn focus ligt specifiek op Sicilië.
Er valt daar zoveel te ontdekken qua vuurwerk/feesten/tradities, maar daarbuiten is het ook geweldig mooi eiland om eens wat verder te gaan ontdekken!

In Agrigento zit bijvoorbeeld de Vallei Di Templi en zo heeft iedere regio z'n mooie plekjes/cultuur waar ik me wat meer in gaan verdiepen

Dat is ook de reden dat ik bezig ben, met kleine stapjes Italiaans te leren.
Als ik een beetje een basis heb gelegd komen daar nog 1 of meerdere cursussen achteraan. Als je nu al ziet hoe je met open armen wordt ontvangen, moet je nagaan als je gewoon stap voor stap hun eigen taal leert spreken dan kun je echt connectie maken met ze. En geloof me dat ze die moeite echt heel erg kunnen waarderen! Dat opent nog meer deuren @Airforce

Laatst bewerkt:
Owja @Airforce maak je nooit video's?
Zomaar ff vraagje vind het geweldig om die beelden terug te kunnen zien!

Uiteraard als je voor de 100% beleving gaat en gewoon kijkt is ook prima, maar vroeg het me af ;)
Ik maak zeker beelden maar kijk tijdens het filmen niet naar mijn scherm dus niet alles zal in focus staan. Wanneer ik tijd heb zal ik het op YT knallen!

Das voor mij nu eigenlijk ook wel de reden om wat actiever te worden hier, mijn focus ligt specifiek op Sicilië.
Er valt daar zoveel te ontdekken qua vuurwerk/feesten/tradities, maar daarbuiten is het ook geweldig mooi eiland om eens wat verder te gaan ontdekken!

In Agrigento zit bijvoorbeeld de Vallei Di Templi en zo heeft iedere regio z'n mooie plekjes/cultuur waar ik me wat meer in gaan verdiepen

Dat is ook de reden dat ik bezig ben, met kleine stapjes Italiaans te leren.
Als ik een beetje een basis heb gelegd komen daar nog 1 of meerdere cursussen achteraan. Als je nu al ziet hoe je met open armen wordt ontvangen, moet je nagaan als je gewoon stap voor stap hun eigen taal leert spreken dan kun je echt connectie maken met ze. En geloof me dat ze die moeite echt heel erg kunnen waarderen! Dat opent nog meer deuren @Airforce
Yep, helemaal eens. Ik ben ook wel.een beetje verliefd geworden op Sicilië. En ik dacht er ook over na langzaam een beetje Italiaans op te pakken! :)

Back
Bovenaan