GMP
VWC lid
En.. gelukt?Als het goed is een nieuwe auto zaterdag..
Hier a.s. dinsdag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
En.. gelukt?Als het goed is een nieuwe auto zaterdag..
Zeker, poste het net een uurtje terug op de vorige pagina. Welke ga je halen?En.. gelukt?
Hier a.s. dinsdag...
![]()
Krijg nou wat, overheen gelezen.Zeker, poste het net een uurtje terug op de vorige pagina. Welke ga je halen?
Ook nice! Die van ons is ook een gezinsbak hoorKrijg nou wat, overheen gelezen.
Gezinsbak hier. Toyota Corolla van een jaar oud.
Heb als dieptemeter de Deeper Pro, dus nog geen extra accu nodig voorlopig.. Overigens zou ik een kleine losse accu gebruiken voor je dieptemeter.
Komt wel eens ooit voor dat er een storing ontstaat als je dezelfde accu gebruikt.
Succes met de keuze!

En weer volgas !Dit jaar weer de Tolplas

Die heb ik ook al jaren, prima voor die paar keer per jaar bbq'en. Ben nu wel zon green egg aan het overwegen, maar weet niet of ik daar het geduld voor hebVoor velen hier waarschijnlijk te min, maar deze amateur bbq"er is blijen ik hou nog wat over voor cat1
47cm is een dikke upgrade voor mij,ik had een hele kleine.nieuw huis,nieuwe bbq
![]()
Ik heb een Sanyo MCD-Z65F boombox geïmporteerd uit Japan omdat het het iets was waar ik in mijn tienertijd alleen maar van kon dromen. (Ik had een goedkope radio-cassettespeler) Begin Jaren '90 kwamen er mooi vormgegeven draagbare CD radio cassetterecorders op de markt. Ik heb met veel interesse in de winkels gekeken maar ik had alleen wat zakgeld dus het is bij een droom gebleven. Maar bij deze heb ik de tiener in mij alsnog gegeven wat hij toen zo graag wilde. Een heleboel nostalgie dus.
Voor velen hier waarschijnlijk te min, maar deze amateur bbq"er is blijen ik hou nog wat over voor cat1
![]()

Net deze besteld bij Lidl, je blaast je rubberboot er binnen no-time mee vol.
Bekijk bijlage 1826685
Deze wordt geleverd zonder accu, hier nog een goede tip:
Voor een losse accu en acculader vragen ze 27,99
Voor een accuschroefboormachine inclusief accu en lader vragen ze 29,99
Schaf dus de accuschroefboormachine aan, dan heb je deze voor 2 euro, tevens gelijk een accu voor op de accupomp![]()
Zo'n ei is gigantisch duur man,en idd geduld.Ik wil dit jaar gewoon ff lekker roken,fikkie stoken en vlees eropDie heb ik ook al jaren, prima voor die paar keer per jaar bbq'en. Ben nu wel zon green egg aan het overwegen, maar weet niet of ik daar het geduld voor heb![]()
Die mastertouch zag ik later pas voor een paar tientjes meer,maar het blijft zo.ik had hem ook impulsief gekocht toen ik langs de aanbieding van 75 euro liep.. zoals ik al zij,ik ben echt een beginner qua bbq betreft.De vorige was heel klein en heb er pittig wat vlees op verklootToffe aankoop!
Ik heb er hier eentje in de schuur staan (weet ff het merk zo snel niet) die het na +/- 25 jaar nog steeds doet.
Ja hij is wat beschadigd en de antenne is helaas afgebroken dus niet elke radio zender werkt geweldig.
Maar de speakers klinken nog even zuiver als dag één.
Te min zijn deze gruwelheden:
Bekijk bijlage 1826686
Weber ga je veel plezier aanbeleven!
Maar gewoon uit interesse, waarom ben je niet voor de MasterTouch gegaan?
Die heeft een aantal upgrades die het echt een veel beter hanteerbaar en veiliger apparaat maken.
Een paar praktische tips waar je misschien iets aan hebt:
1. Zo te zien heeft de compact geen thermometer in de deksel, geeft niet want die zijn toch niet betrouwbaar en dus waardeloos.
Schaf dit apparaatje bij de Ikea aan:
Bekijk bijlage 1826687
Deze kun je door de uitlaat van je deksel doen.
De sensor zit in de uiterste punt dus wat ik altijd doe is twee gelijke aardappels pakken.
Die pak je in met alu folie en eventuele kruiden, boter en dergelijke.
Vervolgens prik je de thermometer erdoorheen zodat die mooi horizontaal blijft staan.
Leg deze aardappels op je grillrooster aan de andere kant dan waar je je kolen hebt.
En voilà, je hebt een betrouwbare meter voor je rooster temperatuur en als bonus twee gepofte aardappels!
Koop eventueel een tweede meter om in je vlees te prikken!
2. Let bij de compact op de luchtschuiven als je BBQ warm is.
Deze hebben geen beschermend rubber en even snel een schuifje verstellen resulteert zeker in een blaar.
Misschien kun je hier iets op vinden, tegenwoordig kun je met een 3D printer leuke dingen maken.
En anders kun je via Ali wel hittebestendig rubber (motor industrie gebruik dit o.a.) kopen en erop knutselen.
Of natuurlijk altijd handschoenen binnen handbereik, maar let goed op je vingers!
3. Een aspan maken.
Het grootste gemis vind ik wel het ontbreken van een aspan.
Dat met een beetje wind de as weg waait is vervelend maar het kan ook gewoon gevaarlijk zijn.
Kleine gloeiende deeltjes wil je zo goed mogelijk opvangen!
Ook via Ali of wellicht gewoon de Action/Ikea zou ik een RVS kom kopen die er net onder past:
Bekijk bijlage 1826688
Vaak voor een paar euro al te koop!
Doe deze bekleden met alu folie om druipend vet niet aan te laten koeken.
Na je sessie kieper je hem zo leeg met folie en al en hij is weer gebruiksklaar voor de volgende ronde.
En geen gevaarlijke vonkjes die wegwaaien!
Iets dat ik echt aan zou raden en zeker de veiligheid en gebruiksvriendelijkheid verbetert.
4. Het standaard Weber rooster is helaas van (zeer) slechte kwaliteit. (ik weet niet of dit inmiddels verbeterd is)
Hou jij ook van flink boenen met zo'n borstel zodat je een blinkend schoon rooster hebt?
Niet doen! Bij deze standaard roosters, krab je zo de buitenste chroom laag eraf na een paar keer.
Dit is iets wat heel jammer is aan de Webers en ik zou het standaard rooster lekker misbruiken het eerste jaar.
Om volgend jaar een mooi RVS rooster aan te schaffen.
Bekijk bijlage 1826689
5. Heel veel plezier hebben dit seizoen!
Ik kan je van harte NOSKOS aanraden. https://www.bbq-nl.com/
Veel leuke recepten en tips.
Jep, goede tip!
Ze hebben ook regelmatig aanbiedingen en combideals.
Waar je wel even op moet letten is dat je de PARKSIDE X 20 V TEAM neemt, dan zijn de accu's op alle apparaten te gebruiken.
Zo'n ei is gigantisch duur man,en idd geduld.Ik wil dit jaar gewoon ff lekker roken,fikkie stoken en vlees eropen vooral "leren".plus ik ben (nog) niet zuinig genoeg op mijn bbq om Zo'n dure te halen.. ik wil hem buiten laten staan.
Die mastertouch zag ik later pas voor een paar tientjes meer,maar het blijft zo.ik had hem ook impulsief gekocht toen ik langs de aanbieding van 75 euro liep.. zoals ik al zij,ik ben echt een beginner qua bbq betreft.De vorige was heel klein en heb er pittig wat vlees op verklootmijn volgende stap is nu met een grotere bbq kolen aan 1 kant leggen,zodat het vlees niet fulltime boven de hele kolen ligt en droog word of verbrand.ik zag het op een filmpje"om je vlees even te laten rusten" met zo'n kleine is het : of kneiter heet,of met de kap eraf is het helemaal kloten.. met de nieuwe bbq ga ik ff "leren" omgaan met die luchtkleppen enzo,ik vind het leuk om te doen en zal er de komende jaren wel beter in worden. Een maat gaat er wel iets verder in,die wil zijn picanha steak niet eens op mijn oude bbq leggen,ook niet op mijn nieuwe waarschijnlijk
Maar ik lees het al haha jij kan zo bij een tuincentrum op de bbq afdeling staan als verkoper en advies gever..
ik zag die rvs roosters ook hangen idd,goeie tip!al zijn ze wel prijzig,rond de 50 zoiets.je moet die roosters toch altijd schoon borstelen voordat je begint.. mijn rooster zal dan wel rap achteruit gaan,maar dan komt er een mooie rvs,en misschien wel een nieuwe bbq over 2 jaardie as opvangbak is ook een handige!nog niet over nagedacht,maar ik ga ff achter een mooi passende schaal aan
En al die thermometertjes op een bbq,daar ben ik nog lang niet haha
Maaaarr ik sla vaak door in dingen,en dit voelde altijd al als een leuke hobby waar je andere mensapen ook blij mee maakt als je het goed doet met het vlees.. vissen is ook zo'n hobby,nog nooit "actief" gedaan maar het lijkt me super relaxed.. mooi zitten,pilsje,bbq"tje.. geen haakje aan de visdraad zou het helemaal relaxed maken
Bedankt voor de tips!![]()

Voor velen hier waarschijnlijk te min, maar deze amateur bbq"er is blijen ik hou nog wat over voor cat1
![]()
Ik denk dat de meeste mensen met een "luxe" barbeque, vaak een kamado, het vooral te doen is om het langdurig kunnen vasthouden van een constante temperatuur. Dat is niet onmogelijk op een Weber, maar bij een keramisch ei een stuk makkelijker. Dan maak je dus makkelijker langzaam gegaarde spareribs, short ribs, brisket etc.Ik lach altijd een beetje als men met super-deluxe barbecues aankomt. Mijn vader kan heel goed barbecuen maar hij heeft altijd van die simpele aftandse barbecues. Vaak zijn de poten er al vanaf en dan is het dus niets meer dan een ijzeren bak met briketten of houtskool met een rooster erboven. Het gaat niet om de barbecue, maar het gaat om de vaardigheden en vooral de aandacht van de chef en de kwaliteit van de ingrediënten.
Als je dat doet dan heb je een heerlijke barbecue zonder dat je een luxe barbecue hoeft te hebben. Wat niet wegneemt dat een luxe barbecue heerlijk kan werken, gemak biedt en extra afstemmogelijkheden voor de temperatuur. Dus als je zweert bij topmodellen: Geniet ervan. Het is alleen niet noodzakelijk voor een goede barbecue.
- Veel mensen hebben te veel haast. Ze leggen het eten al op de barbecue terwijl er nog vlammen zijn. Maak de barbecue op tijd aan zodat de kolen rustig gloeien als je begint. Anders verkoolt de buitenkant terwijl de binnenkant nog ongaar is.
- Mij maakt zelf zijn kruidenboten met knoflook en verse+gedroogde kruiden.
- Regelmatig omdraaien
- Verse zelfgemaakte salade(s)
- Goed vlees. Als je het lust: een stokje lamsvlees of een schijfje gekruid lamsgehakt met uitjes. Geen rommel als fabriekshamburgers uit de vriezer.
Ik lach altijd een beetje als men met super-deluxe barbecues aankomt. Mijn vader kan heel goed barbecuen maar hij heeft altijd van die simpele aftandse barbecues. Vaak zijn de poten er al vanaf en dan is het dus niets meer dan een ijzeren bak met briketten of houtskool met een rooster erboven. Het gaat niet om de barbecue, maar het gaat om de vaardigheden en vooral de aandacht van de chef en de kwaliteit van de ingrediënten.
Als je dat doet dan heb je een heerlijke barbecue zonder dat je een luxe barbecue hoeft te hebben. Wat niet wegneemt dat een luxe barbecue heerlijk kan werken, gemak biedt en extra afstemmogelijkheden voor de temperatuur. Dus als je zweert bij topmodellen: Geniet ervan. Het is alleen niet noodzakelijk voor een goede barbecue.
- Veel mensen hebben te veel haast. Ze leggen het eten al op de barbecue terwijl er nog vlammen zijn. Maak de barbecue op tijd aan zodat de kolen rustig gloeien als je begint. Anders verkoolt de buitenkant terwijl de binnenkant nog ongaar is.
- Mij maakt zelf zijn kruidenboter met knoflook en verse+gedroogde kruiden.
- Regelmatig omdraaien
- Verse zelfgemaakte salade(s)
- Goed vlees. Als je het lust: een stokje lamsvlees of een schijfje gekruid lamsgehakt met uitjes. Geen rommel als fabriekshamburgers uit de vriezer.
Ik denk dat de meeste mensen met een "luxe" barbeque, vaak een kamado, het vooral te doen is om het langdurig kunnen vasthouden van een constante temperatuur. Dat is niet onmogelijk op een Weber, maar bij een keramisch ei een stuk makkelijker. Dan maak je dus makkelijker langzaam gegaarde spareribs, short ribs, brisket etc.
Eigenlijk is het een heel andere sport dan het klassieke grillen. Ook lekker overigens.
Ik heb zelf een Bastard L, maar zou het ook nog mooi vinden ooit een pellet smoker te hebben. Alhoewel dat wel wat charme wegneemt van het daadwerkelijk spelen met vuur.