Wat zijn jouw plannen voor 2026?

Mijn persoonlijke plannen zijn heel simpel, ik ga lekker verder en ben nog steeds van mening dat er geen verbod komt (de komende jaren)

Ik hou me er niet aan, omdat het werkelijke probleem wat dit land heeft, niet ligt bij het Consumentenvuurwerk, maar bij hele andere zaken.
Verder gedraag ik me het hele jaar al netjes, dan ben ik maar een keer een crimineel of "tokkie" dat boeit me geen zak, die paar uurtjes afsteken moet kunnen en doe er niemand kwaad mee. Tevens hebben we hier al jaren een verbod, dus ben er al aan gewend en kan je gelijk zeggen, iedereen hier heeft er massaal schijt aan.

Gelukkig wordt het elk jaar steeds duidelijker wat er daadwerkelijk aan de hand is, dit heeft helemaal niks te maken met een buurman die om middernacht wat potjes voor zn deur schiet. Voor mij was echt de druppel om te zien hoe het Oorlogsmonument op de Dam, werd beklommen, poserend met "vlaggen" en dat kan dan wel ? Bizar, echt bizar ! En dan moet ik me aan gaan passen en mag geen Consumentenvuurwerk meer afsteken ?
Dit land heeft een veel groter probleem dan een Vuurwerkprobleem, ga eerst daar maar wat aan doen voor je mij die boete gaat geven !
Helemaal mee eens!!

Kruip ergens in het voorjaar de grens wel een keer over voor een mooi blokje, doe ik alle jaren om hoe dan ook iets te hebben. Beviel me met corona ook uitstekend.

Ik heb nog een showtje over en ik ga misschien in Bels nog wel wat bijsprokkelen. Dus gestookt wordt er. Als verkoop hier nog door gaat, komen er nog wat hebbedingetjes bij, voor zover verkrijgbaar en goed geprijsd, om weer een dikke show te maken. Als verbod idd doorgaat, ist na dit jaar op, over en voorbij. Als ik een auto had gehad, weet ik niet wat ik gedaan had...wrs stukkie DE in.

Mijn persoonlijke plannen zijn heel simpel, ik ga lekker verder en ben nog steeds van mening dat er geen verbod komt (de komende jaren)

Ik hou me er niet aan, omdat het werkelijke probleem wat dit land heeft, niet ligt bij het Consumentenvuurwerk, maar bij hele andere zaken.
Verder gedraag ik me het hele jaar al netjes, dan ben ik maar een keer een crimineel of "tokkie" dat boeit me geen zak, die paar uurtjes afsteken moet kunnen en doe er niemand kwaad mee. Tevens hebben we hier al jaren een verbod, dus ben er al aan gewend en kan je gelijk zeggen, iedereen hier heeft er massaal schijt aan.

Gelukkig wordt het elk jaar steeds duidelijker wat er daadwerkelijk aan de hand is, dit heeft helemaal niks te maken met een buurman die om middernacht wat potjes voor zn deur schiet. Voor mij was echt de druppel om te zien hoe het Oorlogsmonument op de Dam, werd beklommen, poserend met "vlaggen" en dat kan dan wel ? Bizar, echt bizar ! En dan moet ik me aan gaan passen en mag geen Consumentenvuurwerk meer afsteken ?
Dit land heeft een veel groter probleem dan een Vuurwerkprobleem, ga eerst daar maar wat aan doen voor je mij die boete gaat geven !
amen en helemaal mee eens!! :D

Voor de komende tijd is het voor mij afwachten wat het nieuws zal brengen over een eventueel verbod. Persoonlijk acht ik de kans daarop vrijwel zeker. Het is triest, maar ik heb me er inmiddels min of meer op ingesteld. Dan kan het alleen maar meevallen. Freakacties zijn natuurlijk geweldig en voor de voorpret is het leuk om al vroeg te bestellen. Echter, met de huidige onzekerheid ga ik het niet wagen en wacht ik op een besluit.

Bij een vuurwerkverbod zal mijn profielfoto na achttien jaar ineens een diepere betekenis krijgen. Ook mijn gebruikersnaam spreekt in dat geval boekdelen. Tijdens de coronajaren heb ik meer dan genoeg mogelijkheden gezien én benut om er toch een mooie jaarwisseling van te maken. Ik vermoed dat diezelfde wegen bij een verbod opnieuw eenvoudig te vinden zullen zijn, mogelijk zelfs nog toegankelijker dan voorheen.

Niet dat ik dit wenselijk vind, want een vuurwerkverbod is in mijn ogen totale onzin. Daarbij vind ik het pijnlijk en triest dat het uitoefenen van mijn hobby op die manier ineens als een criminele bezigheid wordt bestempeld.

Zoals Thunderboy al aangaf: het probleem ligt niet bij de liefhebber die tijdens de jaarwisseling op een verantwoorde manier wat vuurwerk afsteekt. Voor mij voelt dit als een groot onrecht. Iets wat ik nooit ga accepteren.

Er ligt nog zat in de bunkers… gewoon door knallen.

Zal wel iets spannender aanvoelen als het verbod er echt doorheen is. Wellicht daarom uitwijken naar een andere, nog vrijere, stooklocatie. Of simpelweg met voldoende mensen zijn die allemaal zeggen: “it wasn’t me”.

Hopelijk worden wij niet beboet, maar kan de aandacht van politie écht gevestigd worden op de raddraaiers. (Trekt even de naiviteitsdeken aan).

Ik persoonlijk wil ook wat meer zekerheid voordat ik ga bestellen dit jaar. Zoals eerder gezegd hier en op het forum elders zijn de prijzen later in het jaar zeker niet hoger, maar zelfs vaak nog gunstiger.

Ik ben absoluut niet zeker over een verbod en ik denk wel dat we dit jaar weer mogen. Je merkt aan alle kanten dat er steeds meer besef is dat ons legale vuurwerk niet het probleem is (duh).

Mocht er voor dit jaar weer groen licht komen zal ik idd ook mn adressen gaan beperken en alles op de 1e dag halen. Geeft toch wat meer rust 2 dagen vrij voor oudejaarsavond.

Afgelopen jaar had ik voor mijn doen expres veel 30mm dozen. Super gaaf hoor maar tering onhandig als je in een flat woont haha. Daarom zal ik naast een enkele 30mm stamper voornamelijk voor de kleinere compacte compounds gaan. Dit is voor mij veeeeel handzamer en als je de goede doosjes pakt kan je nog steeds lekker mee na 0000.

Betekend dus ook dat ik naar wat duitse shops aan het kijken ben voor merken als funke/iskra/albert. Die 20mm doosjes zijn vaak nog steeds dikke rammers en zijn maar een fractie van de omvang en gewicht waar ik nu mee liep te zeulen. Als je onder de 25kg wil blijven heb je ook gauw 4/5 leuke bakkies. Rij ik wel 2x op en neer.

We gaan het zien!

Ik heb nog een showtje over en ik ga misschien in Bels nog wel wat bijsprokkelen. Dus gestookt wordt er. Als verkoop hier nog door gaat, komen er nog wat hebbedingetjes bij, voor zover verkrijgbaar en goed geprijsd, om weer een dikke show te maken. Als verbod idd doorgaat, ist na dit jaar op, over en voorbij. Als ik een auto had gehad, weet ik niet wat ik gedaan had...wrs stukkie DE in.
Bij jou vandaan wel naar Bels, maar DE te ver.. :bonk:

Vind het erg lastig. Zit eigenlijk nog best wel in de ‘flow’ van de afgelopen maanden. Heb zelfs gisteren toch wel weer een bestelling geplaatst. Misschien tegen beter weten in, maar ik kan me er nog niet bij neerleggen. Mocht het verbod er komen dan verwacht ik eigenlijk niet dat ik nog veel vuurwerk wil hebben. Dan ga ik het gewoon rustig met familie en vrienden houden.

Voor nu nog erg in de positieve sferen, maar dat zal de komende tijd wel afnemen en dan is het afwachten.

Voorlopig vrees ik zoals velen van ons afwachten en daarmee dus ook minder het forum volgen, slecht voor mijn humeur en bloeddruk 😉

De stress en onzekerheid van afgelopen jaar mbt kooi en fluit producten maken de lol en zin toch wel aanzienlijk minder heb ik gemerkt, fingers crossed uiteraard want er is nog hoop 🙏🙏🤞🤞

Helemaal niks in Nederland, rij dit keer naar Duitsland toe voor eindelijk eens weer wat Funke spul. Paar dikke 100 shots en wat kleinere Argento cakes vooravond.

Ga sowieso niet meer hele avond stoken, uurtje van 20-21u en dan om 12u nog eens. Hele avond knallen en dan over m’n schouder kijken of tante Truus geen beelden schiet heb ik gewoon geen zin in.

Lekker blijven bestellen. Zolang het allemaal nog niet rond is, ga ik mijn koers ook niet veranderen. Wel zal het waarschijnlijk minder worden qua collectie, maar meer vanwege de wind.

Plannen hier neer zetten heeft geen nut want alles is nog onzeker.
Hele boeken schrijven over wat wel en niet kan, wat ik wel en niet wil of ga doen ook niet.

Ik ben Tegendraads en des te meer iemand zegt: mag niet, des te meer mijn instinct zegt: wel doen!

Er is één ding dat ik met zekerheid kan bieden: (no joke)

Een unieke omgeving waar niemand uit de straat je zal verraden (GEGARANDEERD, 99%), voldoende gratis parkeer gelegenheid (100 auto's makkelijk), een berging met warme lucht ventilator waar zeker voldoende KG in past, drie stook locaties op 100-300 meter van elkaar, toegang tot een toilet/douche/wastafel, veiligheids maatregelen in de vorm van een brandblusser & uitrolbare tuinslang + volle emmer water, en voor noodgevallen staat er zelfs één bedje klaar.

Je zou bijna zeggen dat ik een vergunning voor verenigingen al rond heb, maar we weten natuurlijk dat dat niet gebeurt.

Ik vraag hier niks voor: gezelligheid, respect, burgerlijke ongehoorzaamheid & vuurwerk is genoeg.

Bij een verbod: je weet me inbox te vinden. ;)

Ik ga niks schieten/kopen als het verbod doorgaat, de wilde tieners hier hebben op mijn bevel ook tot in de vroege uurtjes mijn doos met 10kg aan klein spul opgestookt. Beetje gevalletje if you can’t do the time, don’t do the crime hier moet ik zeggen, financieel zit ik best op een dieptepunt.

Ik ga niks schieten/kopen als het verbod doorgaat, de wilde tieners hier hebben op mijn bevel ook tot in de vroege uurtjes mijn doos met 10kg aan klein spul opgestookt. Beetje gevalletje if you can’t do the time, don’t do the crime hier moet ik zeggen, financieel zit ik best op een dieptepunt.

Je bent welkom bij een verbod.

Geen zorgen over je financiën, bij een verbod zullen er genoeg mensen 'iets' meenemen.

En ik zal me zeker op de voorgrond vertonen, ik doe 'the time' wel.
Bij eventuele boetes is een crowdfunding zo gestart en opgelost met een groepje liefhebbers.

Het is de hoogste tijd dat we op komen voor onze tradities.

Back
Bovenaan