1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Is niet uit te leggen hoe ik me voel. Ik voel me leeg, ik voel me ellendig, ik voel me moe, ik voel me uitgeblust. Ik heb er geen ervaringen mee, maar volgens mij is depressief voelen dit hoe ik mij nu op 1 januari voel. De hele dag door gaan er gedachtes door me hoofd, ik kan wel janken.

Ik haat deze dag al sinds ik een kleine jongen was. Alles weer voorbij, dit jaar nog even extra zuur met het aanstaande verbod.
Precies dit, voel me zo brak vandaag , zo erg had ik het voorgaande jaren niet .

Gisteren van 8 uur 's ochtends tot 2 uur vannacht volop gestookt, dat zal ook wel een van de oorzaken zijn dat ik hier nu met flinke spierpijn in vooral de benen zit maar ook de gedachte dat dit zomaar de laatste Oud en Nieuw kan zijn geweest zoals we die gewend waren :sad:

Laatst bewerkt:
Is een dag die heel dubbel voelt, nu nog sterker dan normaal.

Aan de ene kant kijk je terug op een hele mooie dag. Heel blij dat al het vuurwerk zo goed presteerde en ook blij dat alles goed is gegaan.

Aan de andere staat het onzekere van het aanstaande verbod. Filmpjes van andere leden en compilaties op YouTube kijken om alvast een lijstje te gaan opstellen voor de komende jaarwisseling is de manier om door januari heen te komen. Dat voelt nu toch anders en maakt 1 januari toch wat moeilijker dan dat het al was

Vrouw en ik voelen ons alsof we wat alcohol op hebben (maar geheel onthouders). We zaten niet in ons huis en zijn in het huisje gebleven en rond 15 uur nog twee uur gaan slapen daar. Nadat we in de ochtend de bende hadden opgeruimd op straat met de anderen.
Verder voelen we ons prima. Geen katerig gevoel hoor, er is veel meer in het leven dan vuurwerk. VOlgend jaar doen we het gewoon weer.

Dubbel gevoel.

Mega leuke periode weer achter de rug, met het struinen over websites. Lekker loeren op vwc, en nu ja.. val je toch in een soort gat.

Gaan we het ooit nog zo beleven als we gewend zijn.. hopelijk snel antwoord daar op.

Want een vuurwerkverbod gaat echt niet werken, illegale markt gaat toch wel door, en de mensen die er niet mee om kunnen gaan krijgen het in handen..

Maar goed, ik ben bang dat het kabinet het er gauw doorheen gaat drukken, zeker gelet op de incidenten afgelopen nacht

Ik voel mij heel leeg. Gisteren was het een prachtige avond met super mooi vuurwerk. Nu wetend dat het waarschijnlijk afgelopen is met legaal vuurwerk. Dit betekent ook dat ik erover na zit te denken om aankomende jaarwisseling maar een nachtdienst te gaan draaien.

Prima gevoel hier, hopelijk nu weer wat meer nachtrust. Telkens stres gehad of ik wel alles uitgeleverd zou krijgen (en moest 3 dagen lang afhalen). Op 36 afhaalbonnen 2x een vervanger gehad waar ik ook zeer blij mee was.

Weet ik veel. Ik voel me raar. Nieuw jaar, we wensen elkaar het bestel...
Maar met de idioten die het vuurwerk hebben misbruikt afgelopen nacht heb ik wederom de hoop in beoaalde generaties in dit land echt verloren!

1. Perfect voer voor een zinloos verbod
2. Dit gaat verder dan een vuurwerk discussie.

Hoop echt dat het nog een keer veilig en dik kan zeg!

Vandaag een voldaan gevoel. Enorm geslaagd oud en nieuw gehad met veel kwaliteitsvuurwerk en dat gaat over een jaar niet anders zijn. Nu uitkijken naar Fallas!

Dit gaat inderdaad veel verder dan alleen vuurwerk, als dat het voor de normale Nederlander al een probleem is. Misschien moet er politiek geopperd worden en/ of door burgemeesters dat er een openbaar alcohol verbod op tafel gaat komen. Je kan het nu gewoon niet alleen meer op vuurwerk afschuiven en bovendien kan je je dan ook echt afvragen of afsteken in verenigingsverband de oplossing gaat zijn. Een compound even uit de show halen en rellen is natuurlijk ook zo gedaan dus wat gaat dat dan opleveren.

Dit typt ik vanuit mijn gekleurde emotiojele gedachte van 01-01 maar zit ik er ver vanaf?

Tja tis is weer klaar.
Komen nu wel weer nachten aan met wel slapen.

Gelukkig nog een berg video's te bekijken en op yt te parkeren dus helemaal klaar is t voorlopig nog niet.

Hier op t forum blijft t vast ook nog wel ff wat drukker.

Ff stemmen op de beste items.
De countdown nog ff lekker door spitten die straks nog wel vol loopt met day after foto's.

En dan nog maar even zien wat komende jaarwisseling de opties zijn.

Welk opzicht?
Tsja gewoon de gevoelens over afgelopen jaar zowel prive als de hobby. Als je dan ook met de afhaaldagen zoveel mensen heb gezien en gesproken die wat met vuurwerk hebben, die blije koppies en de onzekerheid... Ja dat is wel dit station allemaal gepasseerd gisteravond.

Dan sta je zelf te knallen om 0000 en als je dan daar met een smile en een halve traan sta te genieten, met écht smullende mensen om je heen, van je zorgvuldig gekozen spulletjes tsja...

Dan kan je je toch niet voorstellen dat dit gvd van je afgepakt wordt?

Vwb het lage pitje, ik ga me nu eerst ff focussen op de lange vakantie over een paar weken en ff afkicken van de hobby. Heb besloten om dit jaar later pas in het jaar te shoppen. Denk ook dat er weinig voorraad meer is wat me aanspreekt dus dat komt ook goed uit.

Die dikke trippels vannacht hakten dr ook wel in trouwens in haha

Dubbelgevoel hierzo. Gister wel de show van ons leven gegeven moet ik zeggen, wat voor altijd zal blijven bestaan in onze herinnering. Helaas toch wel met enige vaart erin, omdat de wind eventueel een rol zou spelen. Na het afsteken kwam de wind los. Heel apart, toch erg dankbaar voor de weersomstandigheden. Ook beetje boos als ik af en toe video's zie van idioten die het deels ook wel hebben verpest voor ons liefhebbers.

Helemaal gelukkig momenteel. Ik heb een prachtige jaarwisseling gehad en geniet nog helemaal na.
In kleine kring gevierd bij mijn vader en een familielid. Ik had voor mijn doen veel vuurwerk.
Het weer was PERFECT. Voor en tijdens de jaarwisseling was ik heel emotioneel. Dubbele gevoelens. Bijna tranen van geluk door het prachtige vuurwerk en tranen van verdriet/boosheid over degenen die deze traditie willen afpakken.

Een avond om nooit te vergeten. Wat een pracht en wat een heerlijke ervaring! Mooiste sinds vele jaren. Alleen die in mijn kinder- en tienertijd waren nog beter maar de magie van die tijd komt nooit meer terug.
Ik heb ook veel plezier gehad met het rondkijken in de vuurwerkwinkels, het ophalen van mijn bestelling en de aankopen in de losse verkoop.

Nu voel ik me vooral moe en gelukkig. Vandaag vooral op de forums rondgehangen en wat berichtgeving gevolgd. Langzaam kom ik wel wat uit mijn roze wolk en zie ik de roep om en aankondiging van een vuurwerkverbod die mijn liefhebberij onmogelijk maakt of criminaliseert.

Mwa heb wel een goed gevoel, gisteren was super geslaagd en zeer gezellig. Waar ik was waren mensen gezellig en veel vuurwerk te zien geweest. 31 december heb ik mijn interviews gedaan was even een meepakker, normaal zei ik over een verbod laat me niet lachen joh tegen een interviewer. Maar nu kreeg ik het niet uit mijn mond. Maar slaap er niet minder om wil het nu nog wel is zien of die komt of niet dat verbod. Die schiet echt wel tekort en blijkt nu ook erg zinloos.

Blijf het altijd zonde vinden dat het weer voorbij is, maar dan ook met name de kleine dingen. SR/top2000, sky, de kerstreclames, de folders die een mooie kerstsfeer hebben, kerst, alle kerstversieringen die weg zijn.

Maar verder dikke prima, heb echt een fantastisch seizoen gehad en daar enorm van genoten. De sfeer op het forum was geweldig, had samen met mattenfreak een leuke collectie, het weer kon niet beter en het gezelschap was top. T was een oud en nieuw zoals het hoort te zijn. Hoe voorzichtig we ook altijd zijn, ook altijd blij en dankbaar dat alles weer goed is gegaan.

Dus we kijken gewoon weer uit naar komend oud en nieuw. Met of zonder verbod, wij gaan ons wel vermaken die dag.

Maar voor nu, alle pijlen richting Fallas!

Back
Bovenaan