Het weer op 31 december en 1 januari.

Stel dat je mij ook bedoelt: thx.

Maar: een achtbaan??? De verwachting was erg steady. Storm heeft er nooit in gestaan, veel neerslag al evenmin. Wind werd wel steeds nipter maar wij weermannen hebben namens jullie allen er bij de weergoden in mijn bescheiden mening de best mogelijke deal van het jaar uitgesleept (kuchkuch). Het meest onbevolkte deel mochten ze nog deels behouden (Wadden en excuses).

Ik vond de verwachting van wat meer deskundigen erg steady, het zijn de constante opers die alle kanten uitschieten en die door mensen die wat minder onderlegd zijn bij minder onderlegden voor spanning zorgden. De opmerking hierover van Tatanka enige dagen geleden was dan ook volledig terecht vond ik.
Niet weer de OPERS HE!!

Stel dat je mij ook bedoelt: thx.

Maar: een achtbaan??? De verwachting was erg steady. Storm heeft er nooit in gestaan, veel neerslag al evenmin. Wind werd wel steeds nipter maar wij weermannen hebben namens jullie allen er bij de weergoden in mijn bescheiden mening de best mogelijke deal van het jaar uitgesleept (kuchkuch). Het meest onbevolkte deel mochten ze nog deels behouden (Wadden en excuses).

Ik vond de verwachting van wat meer deskundigen erg steady, het zijn de constante opers die alle kanten uitschieten en die door mensen die wat minder onderlegd zijn bij minder onderlegden voor spanning zorgden. De opmerking hierover van Tatanka enige dagen geleden was dan ook volledig terecht vond ik.
Ik bedoel jou ook zeker, jullie zaten al heel snel op het spoor van een prima jaarwisseling. Met storm doelde ik op de uitspattingen van een enkele OPER. Het is en blijft een stress gevoelig topic. En dat was te merken. Ik waardeer jullie bijdragen (van jou, David, Tatanka) echt enorm en keek elke dag weer uit naar de updates vanuit jullie. We hebben een hobby die gemaakt of gebroken kan worden door het weer. En in dit legendarische jaar hebben we het weer ook nog eens mee. Ik begrijp nu dat het spreekwoord niet drie keer is scheepsrecht is, maar na drie keer is het scheepsrecht zou moeten zijn.

Vaker gezegd, maar nogmaals een bedankje aan alle weermannen en vrouwen. Snap er echt niks van dus vind het interessant om van jullie te lezen. Die stress en chaos van wisselingen hoort erbij, dit keer gelukkig met een positiever uitgangspunt en dat lijkt ook uit te komen dus. Volgend jaar weer!

Dankjewel alle weermannen voor jullie updates! Wordt zeer gewaardeerd.

Nog een klein uurtje en het is de dag der dagen. Veel plezier iedereen gewenst!
Goudbakken meer kopen?? Hangt er vanaf hoeveel je er (voor over) hebt. Advies in het algemeen deze voor 23 uur en in sommige regio's eigenlijk al kort na 18 uur af te vuren. Hou het goed in de gaten in gevoelige gebieden.
Even een specifiekere vraag.

We zien hieronder 18:00 en 00:00 in harmonie. Grootste deel van NL is blauw om 18:00 (bft 2). Om 00:00 een deel van brabant en midden nederland.

Dat is nog steefs BFT 2 toch? Goudbakken kunnen ook na 00:00 goed tot hun recht komen dan?Screenshot_20251230_232726_Samsung Internet.jpgScreenshot_20251230_232739_Samsung Internet.jpg

Bijlagen

• Screenshot_20251230_232739_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20251230_232739_Samsung Internet.jpg
    465,2 KB · Weergaven: 10
Met andere woorden...het zit rond het vriespunt en weinig wind.
Wat word dat genieten van de boeketten en harde knallen🥳🥳🥳

En inderdaad een dankwoord aan de weermannen die hier weer hun best hebben gedaan👌👌

Gezeur? Dit was een kei mooi topic man! Je doet onze meestervoorspellers veels te kort hier!
De enige meestervoorspeller was Jan Pelleboer mienjong. Buiten dat uiteraard alle respect voor ieders input in dit topic en wie zich ermee vermaakt heeft maar persoonlijk vind ik het voornamelijk wekenlang heel veel gewauwel in de ruimte 🦦

Verwachting van vanavond, we stappen over op de fijnmazige modellen Harmonie (2*), WRF etc. Mijn verwachting van 21 uur gebaseerd op de laatst beschikbare run.

Ik wil Jorginho hartelijk bedanken voor de vele updates die hij hier gegeven heeft. Ik heb ze met veel plezier gelezen. Het was weer een rollercoaster van mist tot bijna weer een storm😁

Iedereen morgen onwijs veel stook plezier.
Geniet ervan mannen waarschijnlijk de laatste keer dat het ontspannen en ouderwets kan😉

Heren weerkundige, mag ik jullie wederom bedanken voor een heerlijk en soms vooral vermakelijk topic.

Jullie kunde en manier van uitleg en het hier posten heeft bij mij persoonlijk voor geen enkel moment van stress gezorgd…

Iedereen dank en geniet van het heerlijke stookweer morgen!!!

Heren van 't weer, weermannen- en vrouwen, metereologen, hoe het ook heet: van harte bedankt de afgelopen weken en vooral dagen voor jullie uitgebreide, maar toch steeds veelal in jip-en-janneke taal uitleggen van het weer. Het zegt mij allemaal niets, opers, diepe of ondiepe buien, het zal allemaal prima, maar hulde voor het begrijpelijk maken en de tijd die jullie hierin steken. Echt TOP!!!

Bedankt en het lijkt zo al met al toch grotendeels goed te gaan verlopen. Beuken met die panty, heel de lucht vol morgen!!!

Wekenlang gezeur over dauwpunten, polar vortexen, hoge en/of lage drukgebieden die dan boven de oceaan of Afrika blijven hangen bla, bla… Van -10 tot +15 als dit of dat… Iedereen kan tegenwoordig weerman worden op suggererende basis dankzij internet. Gewoon dagje van tevoren kijken jongs en gelukkig lijkt het deze keer mooi uit te pakken 🍻✨
Je doet dit topic echt tekort. Dit topic staat synoniem voor het leven, de ups, de downs, de boosheid en frustratie, maar ook euforie en ontlading, het ergens op richten van je zenuwen, enorme variatie aan persoonlijkheden en mensen die samenkomen, sommige vitten op elkaar, sommigen peppen elkaar op. Het is echt niet voor niks elk jaar weer het topic wat het meest bezochte/gereageerd wordt

Dit topic is leven imo

Ik wil hierbij alle mensen bedanken die de afgelopen weken een bijdragen hebben gedaan om de spanning in dit topic levende te houden. Maar toch een speciale dank aan de weerexperts die ons elke dag voorzagen van hoe het er op dat moment uitzag. Begin nu steeds meer te begrijpen van alle modellen die er zijn. Alvast een fijne jaarwisseling en vandaag genieten tot de Max!

Dank aan iedereen,zowel de zuurpruimen,als de postivo's,de weerheren en iedereen die zich niet aangesproken voelt alszijnde iemand uit genoemde categorieën.
Nou nog eventjes hard lachen om de nog komende weerberichten vanuit de media waarin men tornados'en tsunami's zal verspellen en dan is t jaar weer over 🥳

Aan alle weermannen en -vrouwen alsmede de deelnemers aan dit topic: dank voor jullie bijdrage de afgelopen weken. Met heel veel plezier gelezen, van vreugde tot verdriet. We gaan een top dag tegemoet! Geniet ervan!!!

Heren super bedankt voor de updates elke keer weer, jullie steken hier onwijs veel tijd in en dat word enorm gewaardeerd! Jullie voorspellingen zitten echt enorm goed met wat er komen gaat echt keurig!. We gaan er een onvergetelijke jaarwisseling van maken die misschien wel de officiële allerlaatste keer legaal zal zijn. Van de tijd met de rugzakken op de borst met die Oh zo leuke rotjes,babypijltjes, Romeinse kaarsen en ga zo maar door. De heledag op de kruising of t schoolplein klote met vuurwerk. Wat was dat genieten. Tot nu zelf met mijn zoon die helaas dat gevoel nooit kan voelen hoe het is om uit te leven op die ene dag die paar uur waarin je jezelf zo uit mag leven. Helaas.

Nogmaals dank aan alle weermannen!

Ook al staat er een perfecte wind of iets meer. DOE JE VUURWERK BRIL OP !!!! Het zal je gebeuren.

Ik kan niet slapen, dus bij deze een mooi moment hiervoor. Weermannen bedankt voor alle updates deze periode zo naar Oud & Nieuw! Heb werkelijk van iedereen genoten hier op het forum. Het doet me goed zo en zoveel liefhebbers bij elkaar te zien. Dat laat zien wat voor community dit is, iets waar ontzettend trots op mogen zijn. Mocht dit inderdaad het laatste jaar zijn dan hulde aan iedereen en geniet er nog één keer goed van, dat verdienen we zeker. En voel je vooral niet schuldig. Weet dat we er alles aan hebben gedaan als liefhebbers om een goed voorbeeld te geven over hoe het zou moeten. Vuurwerk leeft, en daar ben ik trots op! Deze hobby heeft mij altijd veel gebracht in positieve zin. Jammer dat dat straks dreigt te verdwijnen. Post normaal eigenlijk best weinig, maar dit wil ik nog even kwijt zo. Iedereen bedankt! ❤️ #pyrosunited

Nieuwste voorspelling ChatGPT

Laatste weersupdate Oud & Nieuw – eindstand

Algemeen

De grote lijn staat vast: zacht, grotendeels droog en geen storm. De onzekerheden zijn verder verkleind. De enige echte nuance zit nog in wind (kust/noord) en zicht (rook/nevel landinwaarts).

Per regio (focus: vuurwerk)

Noord / Noordwest
  • Wind: 3 Bft, later 4 Bft, aan de kust lokaal 5 Bft mogelijk
  • Regen: kleine kans op lichte motregen, vooral later
  • Mist: klein; door wind vooral geen echte mist
  • Zicht: redelijk, later wisselender
    → Tot laat prima, later iets minder stabiel
West (kustprovincies)
  • Wind: 3–4 Bft, kust mogelijk kort 5 Bft
  • Regen: meestal droog
  • Mist: zeer klein
  • Zicht: goed, rook trekt weg
    → Goed tot zeer goed
Midden
  • Wind: 2–3 Bft
  • Regen: grotendeels droog, klein kansje op gemiezer na 00:00
  • Mist: 20–30% (vooral nevel/rookmist)
  • Zicht: goed, lokaal rook
    → Gunstig
Midden-Oost
  • Wind: 1–2 Bft
  • Regen: droog
  • Mist: 30–40% (nevel/rookmist)
  • Zicht: matig door rookophoping
    → Rustig, maar zicht aandachtspunt
Zuid
  • Wind: 2–3 Bft
  • Regen: droog
  • Mist: 10–20%
  • Zicht: goed
    → Beste totaalplaatje
Timing
  • 18:00–22:00: overal beste omstandigheden
  • 22:00–00:00: noord/kust iets meer wind
  • Na 00:00: regionaal wat wisselender, geen grote verslechtering
Eindconclusie
Geen verregende of onstuimige jaarwisseling. Wind aan de kust/noord iets nadrukkelijker, maar elders rustig. Mist geen groot issue, zicht wordt vooral bepaald door rook, met name in Midden-Oost.

👉 Dit is de laatste stand van zaken; alleen kleine lokale details kunnen nog schuiven, geen grote veranderingen meer.

Back
Bovenaan