Drone speurt naar vuurwerkshoppers aan Belgische grens

Dit is gewoon echt even bangmakerij en angst zaaien voor het aankomende verbod.
Die gasten hebben straks echt niet dagelijks een drone in de lucht hangen.
Ja de laatste week van december misschien,maar de rest van het jaar kun je gewoon lekker shoppen in België.
Precies. Een week of 2 geleden stond er in de lokale krant hier dat in Putte een auto aan de kant was gezet. Wat pruttelwerk van Alpeco gekocht door een stel pubers die wat plezier willen hebben.

Dan is de bucketlist voor dit jaar weer afgewerkt. Nu zelfs controles met drones; jaja :D

Wat je mogelijk zelfs nog kan aanvechten omdat ze niet in Bels mogen filmen maar dat wel hebben gedaan. Getuige dat plaatje van die gasten bij de kofferbak.

Dat lees je in ieder nieuwsartikel, maar blijkt niet zo te zijn. Zie dit topic met de ILT als bron. Vandaar dat er in de coronaperiode ook nog snel een vervoersverbod geregeld moest worden, welke van 15 december 2020 t/m 1 januari 2021 van kracht was.

1. Is het toegestaan om als consument het gehele jaar vuurwerk in te voeren (dus ook buiten de verkoopdagen om), mits dit vuurwerk aan de Nederlandse eisen voldoet en max. 25KG bedraagt?
Het is vanuit het vuurwerkbesluit toegestaan om buiten de verkoopdagen maximaal 25 kg consumentenvuurwerk op een niet voor publiek toegankelijke plaats te hebben. Een woning en een privé auto worden als een niet publiek toegankelijke plaats aangemerkt. Met consumentenvuurwerk wordt vuurwerk bedoelt dat voldoet aan de in Nederland geldende wet- en regelgeving.
Artikel 1.2.4 Vuurwerkbesluit, lid 2b
Je mag alleen F2 vuurwerk vervoeren tijdens de verkoopdagen.

Publiek toegankelijke plaats heeft niets te maken met een privé auto. Weinig zin om dit wederom weer te gaan uitleggen. De meeste hier weten inmiddels waarom ik gelijk heb dus je mag er mee doen wat je wilt. Wil je de discussie met oom agent, advocaat en vervolgens de rechter filmen voor ons. Genieten.

Publiek toegankelijke plaats heeft niets te maken met een privé auto. Weinig zin om dit wederom weer te gaan uitleggen. De meeste hier weten inmiddels waarom ik gelijk heb dus je mag er mee doen wat je wilt. Wil je de discussie met oom agent, advocaat en vervolgens de rechter filmen voor ons. Genieten.
Dit is wat de ILT zelf aangeeft. Zie dit topic met de ILT als bron. Als jij andere info met bron hebt laat het vooral weten. Ben dan ook wel benieuwd waarom het tijdens corona nodig was om een vervoersverbod af te geven van 15 december 2020 t/m 1 januari 2021. Als het al buiten de verkoopdagen verboden was, dan zou een vervoersverbod ook niet nodig zijn.

Als we nu drones maken die een container kunnen tillen, dan kunnen we die boven de droge laten vliegen. Het is net een vogel zo'n drone.....

Toch ben ik dan wel benieuwd hoe dit zit als je gaat verhuizen en vuurwerk hebt overgehouden van de vorige jaarwisseling. Moet je dan tegen de nieuwe bewoners zeggen: “Oh ja, boven staat nog een doos met vuurwerk, die mag nu niet vervoeren, die haal ik eind december wel een keer op.” 😂😂😂

Ik zie dit topic nu wel als een eye opener, ze kunnen morgen dus ook met een drone mee kijken hoe wij onze auto’s volgooien en direct weten wie echt te veel heeft en meteen eruit gepikt kan worden.

Iedereen alvast veilige kilometers en veel shop plezier gewenst, maar houdt dus altijd een oogje in het zeil!

Ik zie dit topic nu wel als een eye opener, ze kunnen morgen dus ook met een drone mee kijken hoe wij onze auto’s volgooien en direct weten wie echt te veel heeft en meteen eruit gepikt kan worden.

Iedereen alvast veilige kilometers en veel shop plezier gewenst, maar houdt dus altijd een oogje in het zeil!
En daarom moet je altijd met een uitgeklapte paraplu lopen....

Dit is wat de ILT zelf aangeeft. Zie dit topic met de ILT als bron. Als jij andere info met bron hebt laat het vooral weten. Ben dan ook wel benieuwd waarom het tijdens corona nodig was om een vervoersverbod af te geven van 15 december 2020 t/m 1 januari 2021. Als het al buiten de verkoopdagen verboden was, dan zou een vervoersverbod ook niet nodig zijn.
Nou @Stuifie, kom er maar in 🍿

Wat een knullige bangmakerij alweer. :rolleyes:Ik vraag me af of dit eigenlijk wel zomaar kan.
Het heeft nogal een impact op de privacy van iedereen die zich in dat gebied begeeft. Aangezien het vuurwerk uit België
niet gebruikt wordt voor doeleinden zoals aanslagen vraag ik me af of dit wel proportioneel is. Er zijn bewezen minder
ingrijpende maatregelen tegen illegale invoer zoals controle aan de weg of posten bij een winkel met misschien wel meer effect.
En met een veiliger verloop aangezien ze hier, "na hun inschatting" achter de boef aan door het dorp gaan scheuren. Ook heeft de politie informatieplicht als ze met drones gaan surveilleren. Staan er al borden in Baarle met "De politie maakt opnames met drones"?

Wat een knullige bangmakerij alweer. :rolleyes:Ik vraag me af of dit eigenlijk wel zomaar kan.
Het heeft nogal een impact op de privacy van iedereen die zich in dat gebied begeeft. Aangezien het vuurwerk uit België
niet gebruikt wordt voor doeleinden zoals aanslagen vraag ik me af of dit wel proportioneel is. Er zijn bewezen minder
ingrijpende maatregelen tegen illegale invoer zoals controle aan de weg of posten bij een winkel met misschien wel meer effect.
En met een veiliger verloop aangezien ze hier, "na hun inschatting" achter de boef aan door het dorp gaan scheuren. Ook heeft de politie informatieplicht als ze met drones gaan surveilleren. Staan er al borden in Baarle met "De politie maakt opnames met drones"?
Ze schijnen al geïnformeerd te hebben bij Trump hoe hij het aanpakt bij bootjes uit Venezuela die mogelijk drugs aan boord hebben.

Ook frustrerend als je ziet dat de agenten bij dit soort berichten altijd zo vrolijk en trots zijn 🤮
Ze genieten er echt van als ze wat pakken. En dat hele aardig doen bij die controles is gewoon show zodat je meewerkt zonder veel oponthoud en niet teveel negativiteit over ze heen stort.

Uiteraard zitten er bij dit soort controles ook agenten tussen die het ook niet bijster boeiend werk vinden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan