Het weer op 31 december en 1 januari.

MIjn weercijfer blijft een 7.5 voor nu en dat is zeker niet slecht. Juist oudjaarsavond trekt een gebiedje met beter weer het land over lijkt het en de mistkansen zijn erg laag. En verder wisselend bewolkt en kans op een enkele regenbui aan zee. Enige onzekerheid is de wind…een depressie nabij Noorwegen wordt steeds wat dieper berekend en dat kan een effect op onze wind hebben. uit westelijke richting.. Voor nu 3, soms 4 Bft in het binnenland en een 5 Bft aan zee. maar die wind is nogwat onzeker, dat kan nog iets meer worden de komende dagen.

Laatst bewerkt:
MIjn weercijfer blijft een 7.5 voor nu en dat is zeker niet slecht. Juist oudjaarsavond trekt een gebiedje met beter weer het land over likkt het en de mistkansen zijn erg laag. En verder wisselend bewolkt en kans op een enkele regenbui aan zee. Enige onzekerheid is de wind…een depressie nabij Noorwegen wordt steeds wat dieper berekend en dat kan een effect op onze wind hebben. uit westelijke richting.. Voor nu 3, soms 4 Bft in het binnenland en een 5 Bft aan zee. maar die wind is nogwat onzeker, dat kan nog iets meer worden de komende dagen.
Langzame toename in de laatste uitvoer inderdaad. Ik hou me maar vast aan de leden die nog wel met een 2-4 Bft max komen...maar er zit stiekem wel een trendje omhoog in ja. Hieronder GFS. Ben benieuwd hoe het EC ensemble eruit ziet straks.

WindGFS00_ens.png

Welke laatste keer?

Als het slecht weer is, is dat natuurlijk onwijs balen.

Maar weerhoudt het de freaks om te stoken?

Kijk tuurlijk, als je echt storm hebt dan valt het in duigen omdat het dan gevaarlijk wordt.

Maar kom op, de meeste hier zijn toch niet van de rubberen tegel generatie??

Windkracht 1, 2, 3, 4, 5.
Wel of geen regen.
Temperatuur van -10 of +10.

Lekker belangrijk, stoken die handel en je druk maken om de belangrijkere dingen.
Het plezier hangt voor mij samen met het genieten van de producten, de burst, de sterren, de spreiding etcetera. Als weer zoveelste keer windkracht 5-6 wordt waarbij alles weer verwaait, effecten klein uitpakken, sterren snel uitgewaaid worden en de burst zacht klinkt dan baal ik daar van, vooral omdat dit de laatste keer is dat het zonder gedoe kan.

Het plezier hangt voor mij samen met het genieten van de producten, de burst, de sterren, de spreiding etcetera. Als weer zoveelste keer windkracht 5-6 wordt waarbij alles weer verwaait, effecten klein uitpakken, sterren snel uitgewaaid worden en de burst zacht klinkt dan baal ik daar van, vooral omdat dit de laatste keer is dat het zonder gedoe kan.
Zo denk ik ook!

oef, KUT! noordoost:
eps_pluim_ff_06280.png

das volle 4 bft met geluk, volle 5 bft met pech, gvd

Daarom zou ik in 100 van de 100 gevallen een windstille jaarwisseling met de dreiging van mist verkiezen boven een oud en nieuw met wind met kans op regen. Helaas is die windarme optie niet realistisch meer...

Daarom zou ik in 100 van de 100 gevallen een windstille jaarwisseling met de dreiging van mist verkiezen boven een oud en nieuw met wind met kans op regen. Helaas is die windarme optie niet realistisch meer...
Hoe groot is de kans dat de wind die op de eerste gepland staat nog de 31ste komt?

Helemaal gelijk natuurlijk maar hadden we maar invloed op het weer...

Of/en wat er bewaard wordt zien we dan wel, maar er moet toch sowieso gestookt worden.
Uiteraard storm of andere gevaarlijke omstandigheden niet.

Back
Bovenaan