[Demo] Huisman Vuurwerkdemo - 18 december 2025

Beste Mede-Vuurwerkliefhebbers!

Bedankt voor de vele leuke en enthousiaste reacties! Het was ongelooflijk druk, bedankt voor de massale opkomst!

Het lijkt erop dat het qua parkeerklachten in ieder geval iets beter is gegaan, fingers crossed dat de Gemeente er ook zo over denkt. Ook daarvoor bedankt voor de medewerking!

Niet alleen hebben jullie super veel reacties gegeven, ook hebben jullie heel veel vragen gesteld. Ik zal kijken of ik ze zoveel mogelijk en gegroepeerd kan beantwoorden. Maar daar heb ik wel even tijd voor nodig.

En als het aan ons ligt dan staan we er volgend jaar weer!

@gizmo75 hoe erg nat/vochtig zijn de artikelen geworden met de regen van gisteren.
Het is in Huissen de hele dag droog geweest. Wel zijn meerdere artikelen op of vlak voor de Demo-dag aan ons geleverd waarbij sommigen net van de boot af waren. Na afloop van de Demo begon het tijdens het opruimen wel steeds harder te waaien. We waren gelukkig op tijd klaar!

Ik heb een aantal vragen ook al in de product-topics beantwoord. Maar zoals beloofd ook nog een gegroepeerde reactie op een aantal onderwerpen waar meerdere van jullie in dit Demo-topic vragen over hebben gesteld:

Batches
Alle artikelen in het Demo-deel zijn de afgelopen dagen nieuw geleverd en waren allemaal 2025-batch. Sommige waren nog wat vochtig van de boot. In ons Toetje zaten enkele artikelen van een oudere batch zoals de Secret Salute en de Z-Shape Falling Leaves.

Booming Tundra & Titanium Blast
Deze set presteerde niet zoals je zou mogen verwachten. Magnum heeft de beelden ook gezien en zijn inmiddels op onderzoek gegaan. Eerdere productiebeelden waren wel conform verwachting, aldus Magnum. Hopelijk een maandagochtend-setje?

Scream Battery
Wij hebben dit artikel niet eerder gehad en de afgelopen 3 jaren hadden wij geen enkel fluitartikel in ons assortiment. Vanaf het Schietveld beoordeeld was het een felle schelle fluit die pijn deed aan de oren. Wij kunnen niet uit persoonlijke ervaring beoordelen of deze slechter is geworden omdat we deze dus niet eerder hebben gehad. Wel valt mij op dat het geluid bij de beelden inderdaad klinkt alsof het zo'n klein "piew-piew-fluitbakje" is (sorry, weet niet hoe ik het anders moet noemen), maar dat was zeker niet de beleving meer vooraan bij de Demo. Dat blijkt ook wel uit de vele extra bestellingen die we van dit artikel sinds de Demo hebben mogen ontvangen.

Toetje
Het was inderdaad de kooiloze Firestarter en deze is tijdens de laatste 3 dagen van het jaar bij ons te verkrijgen in de Losse Verkoop! De crackling was 3x een Secret Salute van een oudere batch die al een tijd bij ons in de bunker heeft gestaan. De Caïro was het absoluut niet, daar krijgen we veel minder van binnen dan bij Magnum besteld en is al weken bij ons uitverkocht. We konden de Caïro daarom helaas niet schieten.

Volgens mij heb ik hiermee alle vragen beantwoord. Fijne dagen en heel graag tot bij het afhalen!!

Ik heb een aantal vragen ook al in de product-topics beantwoord. Maar zoals beloofd ook nog een gegroepeerde reactie op een aantal onderwerpen waar meerdere van jullie in dit Demo-topic vragen over hebben gesteld:

Batches
Alle artikelen in het Demo-deel zijn de afgelopen dagen nieuw geleverd en waren allemaal 2025-batch. Sommige waren nog wat vochtig van de boot. In ons Toetje zaten artikelen van een oudere batch zoals de Secret Salute en de Z-Shape Falling Leaves.

Booming Tundra & Titanium Blast
Deze set presteerde niet zoals je zou mogen verwachten. Magnum heeft de beelden ook gezien en zijn inmiddels op onderzoek gegaan. Eerdere productiebeelden waren wel conform verwachting, aldus Magnum. Hopelijk een maandagochtend-setje?

Scream Battery
Wij hebben dit artikel niet eerder gehad en de afgelopen 3 jaren hadden wij geen enkel fluitartikel in ons assortiment. Vanaf het Schietveld beoordeeld was het een felle schelle fluit die pijn deed aan de oren. Wij kunnen niet uit persoonlijke ervaring beoordelen of deze slechter is geworden omdat we deze dus niet eerder hebben gehad. Wel valt mij op dat het geluid bij de beelden inderdaad klinkt alsof het zo'n klein "piew-piew-fluitbakje" is (sorry, weet niet hoe ik het anders moet noemen), maar dat was zeker niet de beleving meer vooraan bij de Demo. Dat blijkt ook wel uit de vele extra bestellingen die we van dit artikel sinds de Demo hebben mogen ontvangen.

Toetje
Het was inderdaad de kooiloze Firestarter en bij ons tijdens de laatste 3 dagen van het jaar te verkrijgen in de Losse Verkoop! De crackling was 3x een Secret Salute van een oudere batch die al een tijd bij ons in de bunker heeft gestaan. De Caïro was het absoluut niet, daar krijgen we veel minder van binnen dan bij Magnum besteld en is al weken bij ons uitverkocht. We konden de Caïro daarom helaas niet schieten.

Volgens mij heb ik hiermee alle vragen beantwoord. Fijne dagen en heel graag tot bij het afhalen!!
Bedankt voor de openheid!!

Bedankt voor de mooie demo en productie en 2025
Vandaar dat het nog her en der slapjes waren ivb met vocht.Nadeel dat nog kort van de boot is
Niet het optimale prestatie bied wat je ziet vooral dat het kooi loos is meer vertekent beeld geeft
En die windt mooie combinatie dan
Hebben weer nieuwe producten in aktie gezien daar gaat het om staat publiek op zo afstand mag het niet 30 mm tjonge is ook weer wat zeg

Het heeft even geduurd, maar na lang wikken en wegen en het 'fuck it' moment dacht ik ik ga het maar eens filmen dit jaar en kijken wat er van komt. Voor mij was het de eerste keer dat ik ooit een echte demo heb mogen bijwonen. Na op tijd avond te hebben gegeten (ping en klaar haha) was het tijd om 1.5 uur richting Huissen te rijden. Aankomst was om 19:00 en kon nog keurig bij de parkeerplaats aan centrumzijde parkeren.

Al met al ben ik super blij dat ik de beslissing had genomen deze demo bij te wonen. Een hele goeie 'ontgroening' voor waarschijnlijk de eerste, maar ook laatste vuurwerkdemo (hoop blijft op volgend jaar). De absolute toppers deze avond waren voor mij de Firestarter en de Rave From Hell. Maar ook de Crossbeam heeft mij echt heel positief verrast, wat een tempo en knallen kwamen uit dat blokje.

Heren enorm bedankt voor deze toffe demo en hopelijk tot volgend jaar!

Hier de eerste vuurwerkvideo die ik ooit heb gemaakt:

Hoop dat jullie het wat vinden en feedback is zeker welkom. Timestamps staan in de beschrijving.

Back
Bovenaan