Burgemeester Zoetermeer geeft geen vergunning voor vuurwerkshows meer

Was vorige jaar al bekend, we kregen toen geen vergunning voor de demo van de vuurwerkhal, hij heeft toen al gezegd alle vergunning aanvragen die voor 2024 goed gekeurd waren door de oude burgermeester mochten door gaan, maar hij zal geen nieuwe vergunningen meer uitgeven, want hij wilt geen vuurwerk meer binnen zijn gemeente.

Was vorige jaar al bekend, we kregen toen geen vergunning voor de demo van de vuurwerkhal, hij heeft toen al gezegd alle vergunning aanvragen die voor 2024 goed gekeurd waren door de oude burgermeester mochten door gaan, maar hij zal geen nieuwe vergunningen meer uitgeven, want hij wilt geen vuurwerk meer binnen zijn gemeente.
Vuurwerk heeft de burgemeester normaal gesproken geen invloed op maar een evenementen vergunning wel.. zo spelen ze het nu.

Precies dit ook aangehaald ja. Politieke willekeur en die man gaat natuurlijk precies 0 vergunningen verlenen straks aan verenigingen (los van welke uitwerking dan ook en de haalbaarheid).

Iedereen die de internetconsultatie nog wil invullen dit als voorbeeld gebruiken waarom het niet kan. Graag met naam en toenaam van die burgemeester noemen.

Wat een idioot.
Dit is inderdaad precies het voorbeeld wat je nodig hebt om aan te tonen dat het een niet werkbare oplossing is. Het al dan niet verkrijgen van een vergunning begint al bij de persoonlijke voorkeur van een persoon. Deze doet het dan nog zonder reden, om met trots te kunnen zeggen dat hij dat wel even regelt, maar ze kunnen ook genoeg redenen bedenken waarom het niet zou moeten gebeuren en niemand die er iets tegenin kan brengen.

Het is ook gewoon oneerlijk tov de Vuurwerkhal die moet toezien hoe ze in Benthuizen en Pijnacker wel een demo morgen organiseren. De shows van de Vuurwerkhal waren altijd iconisch en voor m’n gevoel stond heel Zoetermeer daar bij de Dobbe. Dat zal vast wel wat klandizie schelen. En dat op basis van de politieke voorkeur van 1 man. Dat is niet hoe een democratie zou moeten werken!

Eeuwig zonde! Altijd een heerlijke sfeer daar bij de Dobbe! Laatste jaren Vuurwerkhal en voorheen Van Herwijnen! Ik zal dit echt gaan missen!

Politieke voorkeur en machtsmisbruik. Je zou toch verwachten dat er objectieve criteria zijn om een vergunning toe te wijzen of toe te kennen. Niet de persoonlijke aversie of het beste-jongetje-van-de-klas-syndroom moet doorslag geven. Maar het kan allemaal hier in Zoetermeer, was helaas te verwachten. Wel een goed voorbeeld om in mijn nog in te sturen reactie op de internetconsultatie op te nemen.

tis sowieso raar in een 'democratisch' land dat het volk geen burgemeester mag/kan uitkiezen. Is nederland ook al eens op de vingers voor getikt.

Eigenlijk zou je een zaak moeten starten dat hier is ingegaan tegen de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Ik denk dat je een goede kans van slagen hebt, al realiseer ik me dat ik in Nederland woon waar die algemene beginselen van behoorlijk bestuur steeds meer een papieren werkelijkheid aan het worden is. Met dit als een van de toonvoorbeelden.

Een Antilliaan waar ik mee werkte moest altijd lachen om ons bestuurscultuurtje hier tov die van hun. Daar was 't namelijk openlijk corrupt volgens hem, vriendjespolitiek handjeklap etc, maar hier *tikte op z'n elleboog* en lachte dan hartelijk, oftewel; achter de ellebogen, schijnheilig doen alsof het allemaal zuiver en eerlijk is maar ondertussen achter de deuren... Oudhollands hervormd/gereformeerde opportunistische hypocrisie

Back
Bovenaan