Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het afhalen is voor ons allemaal een groot onderdeel van de hobby. Door velen zelfs genoemd als leukste onderdeel. Nou hebben we vast allemaal wel eens leuke, gekke of unieke momenten beleefd tijdens het afhalen. Deel het hier met ons.

Meest bizarre wachtrij ooit 2004 vuurwerkreus. Ze gaven als kwam afhalen tussen ik dacht 07:00 en 10:00 een fontijn gratis erbij van proline.

Er staat een rij van hun de vuurwerkreus tot aan de albertheijen. Voor het beeld dat is ca 300 meter.

Raarste was paar jaar geleden was ik bij pyro outlet haulerwijk en daar had iemand de pyro & papel gekocht, en had ze alle 2 in ontvangsten genomen en is alleen met de pyro weg gegaan de papel lag nog in de hoek waar die het neer had gezet.

Mijn neefje, die niet van vuurwerk houdt, die achter de balie staat in Duitsland bij het afhalen "joa, beetje met de kerels van voetbal helpen toch en daarna potje bier doen". Mooi spul

Dat is zeker 2017 geweest.
Voor t eerst zonder enige kennis van hoe en wat er waar te krijgen was s'middags op de eerste verkoopdag afgereisd naar emmerich.

Een aantal supers afgeweest en op de gok een assortimentje bij elkaar geraapt.

En volgens mij zijn we toen als laatst nog bij Heron (vuurwerk24) beland.
Ook daar op de gok wat meegepakt , hoor mezelf nog zeggen hoop dat t geen waaiert is 😖 was t wel dus 🤣 maar wel een hele fijne waaiert.

Was een leuke ervaring
Jaar later nog een keer terug geweest s'morgens vroeg en met product kennis en dus een wensen lijst.

Onderstaand de 2017 verzameling

Screenshot_20250723_194704_Gallery.jpg

Denk dat dat toch wel Piroshop Arentz is geweest 2019-2020. Heb daar denk ik 5 uur lang gestaan. Elektra deed het slecht. Koffiezetapparaat was stuk. De sfeer sloeg gelukkig niet om maar was wel echt bizar. Stond denk ik een mannetje of 60 in die kleine winkel.

Ik moet zeggen dat de afgelopen 2 jaar het afhalen van de hier gewonnen prijzen wel erg leuk was. Helaas dit jaar nog niet in het vooruitzicht.

Wel meer memorabele momenten gehad, niet allemaal positief.

Met een afgeladen auto (gelukkig) net voor de snelweg gebeld worden door Frits van de vuurwerkhal, dat er een prijs op m'n ordernummer gevallen was met de vroege vogel-actie, dus rechtsomkeert en de prijs (een duur crown assortiment wat ik anders nooit gekocht had) er letterlijk bij gepropt.

Jaartje chaos bij Steenbergen (en ook leuk, in de stortregen rijden terwijl je ruitenwissers stilvallen) , meerdere jaartjes chaos, waarvan 1 extreem, bij Haokan. Nachtwerk bij breda.

Verder ook zat positieve ervaringen, je spul ophalen in een bijna lege toko en na 5-10min met een kloppende bestelling buiten staan. Dat zijn toch wel de fijne momenten.

- 5,5 uur wachten op je bestelling in Pijnacker (Haokan)
- Letterlijk een torenhoge bestelling met Funke en Argento compounds op een karretje stond klaar bij Piroshop Arentz! Nog nooit zoiets moois gezien! :)
- Een paar sloffen astronauten gratis (heel vroegah) omdat ik de aller allereerste klant was! :)
- Mijn allereerste nachtverkoop! Joost mag weten welke winkel dat ook alweer was?
- Mijn allereerste demo! Jaco Vuurwerk Ede! :)

Denk dat dat toch wel Piroshop Arentz is geweest 2019-2020. Heb daar denk ik 5 uur lang gestaan. Elektra deed het slecht. Koffiezetapparaat was stuk. De sfeer sloeg gelukkig niet om maar was wel echt bizar. Stond denk ik een mannetje of 60 in die kleine winkel.
Die verhalen kan ik me nog wel herinneren ja hier in hun winkeltopic ;-). Zelf was ik toen 00:00 geweest dat jaar en was binnen een paar minuten weer weg, dus ik was er op het juiste moment.

Zelf niet echt bijzondere dingen meegemaakt. Ja je komt op plekken waar je nog nooit van gehoord had, zoals bijv. Koekange en Haulerwijk. De leukste afhaalervaring vond ik dan de eerste keer om 00:00 afhalen op de eerste verkoopdag. Je hebt dan toch een soort van extra afhaaldag voor je gevoel. Mijn eerste keer om 00:00 was in Genemuiden bij Herman de Haan. Ook altijd leuk om verbaasde gezichten te zien als je zegt dat je om 00:00 vuurwerk gaat ophalen. Huh, om 00:00????

De eerste keer afhalen bij een freakzaak. De aantallen dozen die je dan over de toonbank ziet gaan, dat had je nog nooit gezien bij de lokale fietsenzaak. Toch wel een mooie ervaring om te zien.

Back
Bovenaan