Einde van producten in kooi.

Had ik gezien inderdaad maar geeft nog geen antwoord op waarom ze niet om tafel zijn gegaan met elkaar terwijl dit wel het plan was, ben benieuwd wat hier gebeurd is?
De zaak traineren en ophouden/uitstellen, zijn ambtenaren met allemaal een eigen ego tje,nog even los vd politieke insteek en komende verkiezingen waarschijnlijk ,maar dit is puur mijn eigen bescheiden mening uiteraard ,ze willen niet om tafel

Inprincipe hebben we nu een uitnodiging om samen met de advocaten te gaan praten met de overheid op hele korte termijn. Wanneer de uitkomst niet naar onze zin is, volgt in de eerste 2 weken van oktober het kortgeding.
Dat lees ik inderdaad alleen werd er zondag door hvlv gezegd dat ze een uitnodiging hadden dus ben ik benieuwd waarom dit dan niet is doorgegaan

De staatssecretaris wil niet. Vraag hem waarom. Blijkbaar kan hvlv dat niet melden, is misschien hun ook niet concreet verteld waarom niet. En gezien kortgeding kan ook zijn dat ze dat liever achter de deur houden. Wel zo beleefd.

De staatssecretaris wil niet. Vraag hem waarom. Blijkbaar kan hvlv dat niet melden, is misschien hun ook niet concreet verteld waarom niet. En gezien kortgeding kan ook zijn dat ze dat liever achter de deur houden. Wel zo beleefd.
De staatssecretaris weet dat het een verloren zaak is dus dan maar dwars zitten en vertragen tot het niet anders meer kan.

Ben erg benieuwd naar het kortgeding.

Denk ook dat t te maken heeft met t feit dat we geen regering hebben die beleid kan maken. Dus in die zin snap ik 1 feb wel. Hoop zal zijn dat er in tussentijd weer een regering is geïnstalleerd

Even wat anders. Rond deze tijd van het jaar moeten vuurwerk importeurs ook alweer inkopen voor 2026. Hoe zit het daarmee? Er is namelijk nog steeds geen antwoord gekomen op de eisen die VVD heeft gesteld om akkoord te gaan met een verbod.
Moeten importeurs en winkels niet tijdig dan wel binnen een schappelijke tijd geïnformeerd worden over het wel of niet doorgaan van een verbod vanaf 2026? Als ik in de handel zou zitten zou ik absoluut niet blij zijn met deze gang van zaken.

Even wat anders. Rond deze tijd van het jaar moeten vuurwerk importeurs ook alweer inkopen voor 2026. Hoe zit het daarmee? Er is namelijk nog steeds geen antwoord gekomen op de eisen die VVD heeft gesteld om akkoord te gaan met een verbod.
Moeten importeurs en winkels niet tijdig dan wel binnen een schappelijke tijd geïnformeerd worden over het wel of niet doorgaan van een verbod vanaf 2026? Als ik in de handel zou zitten zou ik absoluut niet blij zijn met deze gang van zaken.
Terecht punt. Feit is dat er inmiddels 2 maanden vertraging is ten opzichte van de eerder afgegeven planning. Beide Kamers zullen er daarom waarschijnlijk pas na het kerstreces over spreken. Dus ja, dat is niet ideaal. Officieel is ondanks de vertraging 1 juli 2026 nog wel steeds het streven qua invoering van het vuurwerkverbod.

Back
Bovenaan