Hey vuurwerkvrienden,
Ik zit even met een luxeprobleem en hoop op wat advies hier. Ik heb al wat flinke bestellingen staan met vooral 25mm compounds. Denk aan bewezen blokken als de Sensation boxen, Blitz Bomber, UMD300 etc. Dus zeker geen slechte producten, integendeel zelfs.
Maar nu twijfel ik… Ik zie nog wat andere interessante 25mm compounds die ik eigenlijk ook wel wil hebben (je kent het wel, hebberigheid slaat toe, laatste jaar..). Alleen vraag ik me af: ga ik dan niet spijt krijgen dat ik niet wat meer 30mm geweld in huis heb gehaald? Het verschil in impact is er natuurlijk wel (althans, bij de juiste keuzes..)
Mijn vraag: staren jullie je blind op kaliber bij het samenstellen van je collectie? ‘Moet’ ik nu echt alleen nog maar naar 30mm gaan kijken om het geheel wat afwisselender/bruter te maken? En geen teleurstellingen te hebben op de avond omdat in de buurt meerdere 30mm blokken de lucht in gaan? Het moet natuurlijk geen ‘had ik maar’ worden.. Zit nu op een 70/30 verdeling (25/30mm)
Twijfel twijfel... benieuwd hoe jullie dit aanpakken!
Zijn zat 25mm compounds die stuk leuker, mooier en unieker zijn (vaak ook nog een lekker tempo hebben) dan de standaard 100shots 30mm box. Plus de buurt vind alles mooi tijdens de jaarwisseling. Je kan overwegen om eens iets in tweevoud te schieten voor wat meer spektakel.
In alle eerlijkheid ben ik wel meer fan van 30 mm producten, maar ook dik genoten van mooie unieke 25mm producten (W Triple Layer of de Blitz Bomber bijv.) tis maar net wat en hoe het effect is. Waar ik dit jaar wel op blind staar zijn compounds met wat meer blink, dahlia’s en peonies erin dan goud, maar meer vanwege het weer.