BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Vond het wel vreemd dat een vuurwerkongeluk in Japan zo groot werd uitgemeten in de Nederlandse media (nergens anders in europa), 1 lichtgewonde. Ongelukken zijn nooit leuk maar deze viel mij op. Lijkt wel of mensen gehersenspoeld moeten worden.
Welke media? Ik heb al jaren geen commerciële geldklopperij meer en bij publieken was er enkel kort filmpje op de site van nos en melding op radiojournaal, niks op het nieuws. Commercie betekent sensatie creëren om reclame te kunnen verkopen hè.

Hetzelfde gold voor die in Duitsland en ze waren maar wat snel om vuurwerk de schuld te geven bij Tomorrowland.

Het lijkt er op alsof iemand vuurwerk neerhalen erg belangrijk vindt.
En weer; bij publieke kanalen werd eerst het vermoeden genoemd, en later (wel heel summier) gemeld dat dat het niet leek te zijn. Misschien is er een reden dat bepaalde groepen de publieken weg willen bezuinigen...

Mijn hart breekt als ik het lees. Gewoon oprecht een mini hartverzakking.
Omdat je gelijk hebt. Het is verpest. Wij zijn het hardst getroffen en het is onomkeerbaar.
Tja. Is toch met alles zo.
De overgrote meerderheid moet bloeden voor een kleine club overlastgevers.

Vooral online is het een giftige omgeving. En als plattelander zeg ik daarbij ook ' de randstad'.

In mijn beleving komen alle slechte zaken voort uit problematiek die start in de grote steden.

Al jaren zijn er mensen die me een aso noemen omdat ik legaal consumentenvuurwerk als hobby heb.

Net zo als toentertijd die pietendiscussie. Sinds mijn 11e zelf piet en sint gespeeld (ben de 40 gepasseerd) en nooit ergens iemand die zwarte piet discriminerend vond. En dan zijn we op diverse multiculti scholen, kinderopvang en asielzoekerscentra geweest.
Maar toch menen mensen mij in het hokje 'discriminerend' te moeten plaatsen.
Mij is het trouwens om het even welke kleur een piet heeft en ik snap de ongewenste problemen die een persoon met donkere tint kan ervaren.

Net als dat slavernij verleden trouwens. Ik erken dat NL daar in het verleden groot mee is geworden. Ik herken me alleen niet dat ik als witte in noord nederland geboren man bij voorbaat de schuld uit het verleden bij me draag. Prima als de overheid ergens sorry voor zegt, maar niet uit mijn naam.

Als je tegenwoordig de nuance probeert te zoeken, openstaat voor een andere mening maar er zelf een andere op na houdt dan heb je standaard ongelijk vanuit beide kampen.

En het dan maar vreemd vinden dat er zoveel polarisatie is....
De oplossing? M'n schouders ophalen en in mijn eigen kleine wereldje het leven maken zoals ik het prima vind.

Het was de KGB die er achter kwam dat wanneer je de ongeïnformeerde massa 3 maanden een narratief voert, ze dit geloven. Zeker als het bij mensen enige zorgen of angst oproept. Als je verder in het gevoerde narratief zit, maakt zelfs de inhoud niet veel meer uit, maar de toon. Ongeluk! Vuurwerk! 300 doden! óf; Ongeluk! Vuurwerk! Er viel een oude dame om toen ze schrok van een knal.
Het geeft eenzelfde indruk in het brein van de massa. Zolang je het maar consistent blijft pushen. Dit ongedaan maken bij de massa blijkt vrijwel onmogelijk.

En zoals we weten ruilen mensen maar al te graag hun vrijheid in onder het mom van veiligheid.
De media is een wapen.
Of de KGB de eerste was weet ik niet, maar Goebbels heeft het in WW2 doorontwikkeld tot een angstaanjagend doeltreffend middel... Daarna gebruikt door alles en iedereen over de hele wereld.

Het viel mij dus ook al op hoe snel dit soort berichten door de media vermeld worden de laatste tijd. Onder het mom van zie je nou wel, met vuurwerk gebeuren alleen maar ongelukken. Het is maar goed dat er een verbod komt.:no:

Als ze in de media eerlijk waren geweest over door wat voor soort vuurwerk er overlast is, er vernielingen gepleegd worden en er zwaar gewonden zijn, dan was nu nog 75% VOOR consumentenvuurwerk geweest.

Ho ho, ik ben lid van de kerk van het vliegend spaghettimonster. Wij moeten een vergiet dragen.
Daar hoor je mij ook niet over hé, ik kan me daar volledig in vinden en ware het niet dat ze mijn lidmaatschap niet willen aanvaarden dan had ik er zelf ook al lang een gehad. Maar eerlijk is eerlijk, hij staat jou sowieso beter, ik heb er het hoofd niet voor zeggen ze.

Back
Bovenaan