Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ongegeneerd de tyfus voor de tegenstanders.Verbod is aangenomen.
Wat bedoel je met het laatste?Inderdaad, het Wetsvoorstel is met overmacht aangenomen. En de Motie met dezelfde overmacht weggestemd. Dat betekent dat de hoop de we hadden voor deze stap in het proces vervlogen is. Maar er zijn er nog meerdere te gaan!
Daar hebben ze volgend jaar geen actieve herinnering meer aan.En wat is er gebeurd met de 3 punten van de VVD "Als, maar alleen ALS..."?
Ben daar echt wel benieuwd naar.Daar hebben ze volgend jaar geen actieve herinnering meer aan.
Ach er moet nog geformeerd worden in november (december, januari, etc).Ben daar echt wel benieuwd naar.
Welke partij gaat zich daar nog mee bezig houden? Die pakken wel andere onderwerpen om mee te onderhandelen, niet met een vuurwerkverbod...Ach er moet nog geformeerd worden in november (december, januari, etc).
Altijd handig om wisselgeld te hebben. Mag ik van u de ..... dan krijgt u van mij "onze harde eisen mbt vuurwerkverbod".
Hmm daar zit wat inWelke partij gaat zich daar nog mee bezig houden? Die pakken wel andere onderwerpen om mee te onderhandelen, niet met een vuurwerkverbod...
Die voorwaarden komen later aan bod als de invoeringswet naar de Eerste en Tweede Kamer gaat.Dus wat er is met de harde eisen/voorwaarden van de VVD gebeurd? Gewoon vervlogen of komt dat later nog aan de orde?
Ik had eerst hoop dat ze hier aan vast zouden houden, maar blijkbaar wordt er dus overheen gestapt. En die alternatieven van Bikker over vuurwerkverenigingen enzo?
Heb er overigens nul vertrouwen in dat het nog teruggedraaid wordt. Klote VVD is ook alleen maar goed voor het naaien van burgers en NSC mag wat mij betreft ook instorten na deze wanvertoning. Eerst Wilders een kans geven, dan dit verbod aan een meerderheid helpen, en vervolgens zichzelf bijna opdoeken. Mijn bloed kookt, snel aan het bier...
Zie de reactie hierboven van Vuurwerkfeestje.Wat bedoel je met het laatste?
En wat is er gebeurd met de 3 punten van de VVD "Als, maar alleen ALS..."?
Ik ben vooral benieuwd wat de branche gaat doen voor volgend jaar. Nemen ze de gok dat het niet gaat lukken voor oud en nieuw 26/27 en gaan ze dus gewoon door met importeren/ontwikkelen voor de Nederlandse markt. Of zeggen ze we kappen ermee voor NL met als gevolg dat het kan zijn dat het in mei duidelijk word dat het niet haalbaar is om een verbod in te laten gaan voor december 26/27 en lopen ze dan achter de feiten aan met een kans op vuurwerkschaarste in Nederland.Het nieuwe sprankje hoop dus?
'Er wordt gemikt op de jaarwisseling van 2026 naar 2027, maar demissionair staatssecretaris Thierry Aartsen (Openbaar Vervoer en Milieu) waarschuwde maandag in de Eerste Kamer dat zelfs dat tijdspad al krap is. Hij moet bijvoorbeeld nog uitwerken onder welke voorwaarden verenigingen zelf vuurwerkshows mogen verzorgen. Ook dat was een wens van de Kamer'
![]()
Laatste horde voor vuurwerkverbod genomen: ook Eerste Kamer stemt in
De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met een algeheel vuurwerkverbod. Daarmee is de laatste horde voor de initiatiefwet van GroenLinks-PvdA en Partij voor de Dieren genomen.www.nu.nl
In principe is toegezegd dat die duidelijkheid er rond 1 november 2025 moet zijn.Ik ben vooral benieuwd wat de branche gaat doen voor volgend jaar. Nemen ze de gok dat het niet gaat lukken voor oud en nieuw 26/27 en gaan ze dus gewoon door met importeren/ontwikkelen voor de Nederlandse markt. Of zeggen ze we kappen ermee voor NL met als gevolg dat het kan zijn dat het in mei duidelijk word dat het niet haalbaar is om een verbod in te laten gaan voor december 26/27 en lopen ze dan achter de feiten aan met een kans op vuurwerkschaarste in Nederland.