De laatste keer..

Ik weet niet wat ik ga doen. Eigenlijk heb ik besloten na afgelopen jaarwisseling enkel een paar boxen en cakes te kopen omdat ik al een aantal jaar merk dat ik er minder voldoening uit haal tov het geld dat het kost. Maarja... Wel de laatste keer... Na de zomer nog maar eens opnieuw evalueren!

Tsja, dan sta je straks met sterretjes en trektouwtjes oud en nieuw te vieren. Blijft jouw keuze. Kijk eens naar andere landen met een verbod, daar wordt ook nog steeds afgestoken... alle politie activiteiten zullen de komende jaren naar de grote steden toe moeten gaan ben ik bang. Ze gaan een verbod never nooit kunnen handhaven...
Staat nergens dat ik niets meer zou doen. Beter lezen. Word alleen aangegeven dat ik niks ga opsparen. Er zijn altijd nog zat mogelijkheden.
Je komt er niet omheen dat we met zn allen wel kunnen roepen dat de grote steden een chaos worden maar op den duur word dat allemaal minder.
Tactiek om legaal af te schaffen is niet gek. Er kan dan de komend jaren nog beter geconcentreerd worden op het illegale.
Het is spijtig om te zeggen maar de pionnen van de liefhebbers op het schaakbord staan bijna allemaal schaakmat.
Hoe je het ook wilt bekijken. Linkse kliek heeft het flink tactisch en smerig uitgedokterd.
Voor mij geen reden dus om mijn normale budget te overschrijden en ik zie volgend jaar ( of dat jaar erop) nog wel zat mogelijkheden bij een echt verbod.

Staat nergens dat ik niets meer zou doen. Beter lezen. Word alleen aangegeven dat ik niks ga opsparen. Er zijn altijd nog zat mogelijkheden.
Je komt er niet omheen dat we met zn allen wel kunnen roepen dat de grote steden een chaos worden maar op den duur word dat allemaal minder.
Tactiek om legaal af te schaffen is niet gek. Er kan dan de komend jaren nog beter geconcentreerd worden op het illegale.
Het is spijtig om te zeggen maar de pionnen van de liefhebbers op het schaakbord staan bijna allemaal schaakmat.
Hoe je het ook wilt bekijken. Linkse kliek heeft het flink tactisch en smerig uitgedokterd.
Voor mij geen reden dus om mijn normale budget te overschrijden en ik zie volgend jaar ( of dat jaar erop) nog wel zat mogelijkheden bij een echt verbod.
Ik heb je stukje goed gelezen. Je geeft aan dat opsparen tricky is en je het daarom niet gaat doen. Dat betekend ook dat je het niet uit belgie of Duitsland wil halen, want dat is ook tricky. Zit je met vervoer en alsnog opslag. Dus vandaar mijn reactie, dan sta je straks met sterretjes en trektouwtjes.

Ik heb je stukje goed gelezen. Je geeft aan dat opsparen tricky is en je het daarom niet gaat doen. Dat betekend ook dat je het niet uit belgie of Duitsland wil halen, want dat is ook tricky. Zit je met vervoer en alsnog opslag. Dus vandaar mijn reactie, dan sta je straks met sterretjes en trektouwtjes.
En stel dat dat zo zou zijn. Mag iemand dat dan lekker zelf weten?

Een hoop aannames. Toch leren beter te lezen.
Het is immers ook mogelijk om op 31-12 iets te halen en meteen te stoken. Om maar een voorbeeld te geven. Zoals ik al zei. Zijn zat manieren. En zoals het onderwerp. Ga er niet meer voor halen omdat het de "laatste keer" zou zijn.

• Like
Waarderingen: BENZ
De laatste keer zal dan ook echt 'de laatste keer' zijn! Niet zozeer het stoken zelf, want ik zal altijd blijven stoken in welke vorm dan ook! Maar het is meer dan alleen een paar lontjes aansteken!

Zal dit het laatste jaar zijn? Misschien wel en dan zal het de laatste keer in de vorm van traditie zoals we gewend zijn echt beëindigd worden! Geen nieuwe producten meer bespreken, geen demo's meer, geen winkels en geen showrooms meer in december bezoeken, geen freakacties van onze vertrouwde shops meer! Het er naar toeleven vanaf start seizoen en die onbetaalbare decembersfeer die we met elkaar delen, dat is wat ik juist ga missen! Die totale beleving wordt weggerukt! Het stoken is slechts een fractie van die totaalbeleving! Dat is voor mij persoonlijk dodelijk jammer! Het steekt mij in mijn hart!

Vuurwerk halen in het buitenland of clandestien binnen de landsgrenzen verkrijgen zal voor een freak een optie kunnen zijn! Stookdrang is met een verbod echt niet gelijk weg! Maar het zal nooit opwegen tegen hoe ik al die jaren die laatste decembermaand telkens heb beleefd!

Ik neem geen afscheid van het stoken, maar ik neem wel afscheid van een jarenlang gekoesterde traditie! Dit jaar zal ik stoken, niet alsof het de laatste keer is, maar omdat het de laatste keer is! Daarna kijk ik met zeer gemengde gevoelens wel weer verder! Ik kijk in ieder geval terug op tientallen jaren van vreugd die ik met onze nederlandse vuurwerktraditie heb mogen beleven!

De laatste keer zal dan ook echt 'de laatste keer' zijn! Niet zozeer het stoken zelf, want ik zal altijd blijven stoken in welke vorm dan ook! Maar het is meer dan alleen een paar lontjes aansteken!

Zal dit het laatste jaar zijn? Misschien wel en dan zal het de laatste keer in de vorm van traditie zoals we gewend zijn echt beëindigd worden! Geen nieuwe producten meer bespreken, geen demo's meer, geen winkels en geen showrooms meer in december bezoeken, geen freakacties van onze vertrouwde shops meer! Het er naar toeleven vanaf start seizoen en die onbetaalbare decembersfeer die we met elkaar delen, dat is wat ik juist ga missen! Die totale beleving wordt weggerukt! Het stoken is slechts een fractie van die totaalbeleving! Dat is voor mij persoonlijk dodelijk jammer! Het steekt mij in mijn hart!

Vuurwerk halen in het buitenland of clandestien binnen de landsgrenzen verkrijgen zal voor een freak een optie kunnen zijn! Stookdrang is met een verbod echt niet gelijk weg! Maar het zal nooit opwegen tegen hoe ik al die jaren die laatste decembermaand telkens heb beleefd!

Ik neem geen afscheid van het stoken, maar ik neem wel afscheid van een jarenlang gekoesterde traditie! Dit jaar zal ik stoken, niet alsof het de laatste keer is, maar omdat het de laatste keer is! Daarna kijk ik met zeer gemengde gevoelens wel weer verder! Ik kijk in ieder geval terug op tientallen jaren van vreugd die ik met onze nederlandse vuurwerktraditie heb mogen beleven!
Amen

Je gevoel, heel herkenbaar😪.
Het is niet enkel het stoken zelf de hele aanloop maakt het mooi.

Bij een verbod weet ik nog niet hoe en of ik me er aan houd, denk paar beukers en klaar.

Wel schaf ik sowieso het vuurwerkboek " Kruitkoorts & oliebollengriep" aan. Stukje afsluiting en herrinneringen ophalen.

Je gevoel, heel herkenbaar😪.
Het is niet enkel het stoken zelf de hele aanloop maakt het mooi.

Bij een verbod weet ik nog niet hoe en of ik me er aan houd, denk paar beukers en klaar.

Wel schaf ik sowieso het vuurwerkboek " Kruitkoorts & oliebollengriep" aan. Stukje afsluiting en herrinneringen ophalen.
Heb het boek al paar jaar liggen. Zeer leuk om doorheen te bladeren. Aanrader zeker.

• Like
Waarderingen: BENZ
Ja leuk en aardig dat iedereen zegt door te gaan met stoken, ik ook, maar de hele voorpret het toeleven naar die laatste dag van jaar wordt in één klap weggerukt met een verbod. Ik kan me voorstellen dat de decembermaand er ook heel anders uit gaat zien voor ons liefhebbers. Niet meer uitkijken naar kerst en niet meer op de meest gekke tijden in de auto stappen om het halve land af te rijden naar de winkels. Geen demo's meer. Erg erg zonde... heb er gewoon geen woorden voor.. Het is allemaal zwaar onterecht en links komt als winnaar uit de bus. Zoiets zal ik ze niet vergeven.

Maar goed we gaan nog één jaartje proberen volle bak te genieten van de sfeer en het legaal de hele avond doorstoken.

Precies, voor ons is het meer dan ff stoken. Een hele beleving, passie, iets dat ons hele leven van jongsaf aan gekleurd heeft.
Voor het gros van de Nederlander is het helaas een ding als een oliebol; na kerst is het ff van oh zullen we nog ff wat vuurwerk halen, en ze duiken een winkel in om wat te kopen.

Precies, voor ons is het meer dan ff stoken. Een hele beleving, passie, iets dat ons hele leven van jongsaf aan gekleurd heeft.
Voor het gros van de Nederlander is het helaas een ding als een oliebol; na kerst is het ff van oh zullen we nog ff wat vuurwerk halen, en ze duiken een winkel in om wat te kopen.
Ik krijg helemaal kippenvel bij het idee dat dit misschien wel de laatste keer is... voelt zo fout.

Ik ga ook de demo's missen, dat is al voorpret. zolang het in de eu verkocht word blijf ik sier bakken stoken. alleen de voorpret gaat na deze oud en nieuw niet meer zo zijn.

Tja de laatste keer, het klinkt heel dramatisch maar kan me nog niet indenken hoe de aanloop naar een Oud en Nieuw zonder de jaarlijkse routine zal zijn...

De aanloop naar O&N ga ik enorm missen, het maken van lijstjes vroeg in het jaar, alvast bedenken bij welke winkel ik het eerst ga bestellen en de afhaal tijdstippen bij de verschillende winkels goed op elkaar afstemmen voor mezelf .

Dit jaar probeer ik zoveel mogelijk te genieten van de voorpret welke voor mij nu al begint, terwijl dit eerdere jaren veel later pas begon . Bij mij begint de voorpret met het maken van lijstjes, dit jaar zullen dat vooral producten zijn welke ik de afgelopen jaren heb gehad, en welke ik dit jaar nog 1 laatste keer wil meemaken zoals de Rubro Event 4 Seasons .

Het zal een raar gevoel zijn wanneer we aan het eind van het jaar voor de laatste keer onze bestellingen ophalen in de winkels, en wanneer je komend Oud en Nieuw weet dat dit de laatste keer is dat we ons vuurwerk mogen afsteken :sad:

Laatst bewerkt:
Met dat rare gevoel loop ik sinds onze regering heeft besloten om Vuurwerk met Oud & Nieuw te verbieden. Het spookt nu dagelijks door mijn hoofd dat dit jaar de laatste keer gaat zijn waarop wij traditioneel kunnen toeleven naar het voor ons mooiste moment van het jaar. Dit voelt voor mij iedere keer als ik daar aan denk zo ontzettend onrechtvaardig.

Als het dit jaar de laatste keer zal zijn, ga ik er uit met een knal.
Maar hoe weet ik nog niet precies, ik denk aan een grote compound met een finale van een combinatie, knalcakes en fluiters.

Ideeën zijn welkom

Als het dit jaar de laatste keer zal zijn, ga ik er uit met een knal.
Maar hoe weet ik nog niet precies, ik denk aan een grote compound met een finale van een combinatie, knalcakes en fluiters.

Ideeën zijn welkom
Bodemplaat van een compound weghalen, kruit van een popcorn fontein erover en dan de bodem terug?

Leuke all at once 🤪

Back
Bovenaan