BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Nee hoor, gros van de NLers zijn brave schaapjes die banger zijn voor hun hypotheek en 3 vliegvakanties per jaar. 60% sprak zich al uit voor een totaalverbod, als het er is scharen nog iets meer zich daarachter (want braaf) en van de rest gaat niet iedereen opeens hele overheid wantrouwen. Marginale verschijnselen van mensen die alle tijd hebben om het het hardst op social media te gaan roepen. Wat media weer geil kopieert. Wat anderen weer geloven... Circle of populism.

Nee hoor, gros van de NLers zijn brave schaapjes die banger zijn voor hun hypotheek en 3 vliegvakanties per jaar. 60% sprak zich al uit voor een totaalverbod, als het er is scharen nog iets meer zich daarachter (want braaf) en van de rest gaat niet iedereen opeens hele overheid wantrouwen. Marginale verschijnselen van mensen die alle tijd hebben om het het hardst op social media te gaan roepen. Wat media weer geil kopieert. Wat anderen weer geloven... Circle of populism.

Denk ik ook wel. Alleen 17% zegt door te gaan en ook al is het maar de helft, dan zijn het er nog 1,5 miljoen en volgens mij is het aantal mensen dat al vuurwerk afschoot altijd rond de 15% geweest. Als dat halveert maar ook voor een groot deel kiest voor zwaardere categorien dan is het effect alsnog averechts..

• Like
Waarderingen: 3xh
Kan best dat het dan nog als...dat woord dat ik niet kan onthouden voor dat het noodzakelijk wordt geacht door een demissionair kabinet toch te worden behandeld.

Ik blijf hopen dat het kabinet valt over lintjesgate, dat zou vandaag kunnen gebeuren. Prutsers!
Ze heeft schriftelijk haar keutel al ingetrokken. Lijkt me sterk. Zijn al genoeg andere/betere redenen geweest voor een val. En gaan er nog vele volgen vrees ik.

Ze heeft schriftelijk haar keutel al ingetrokken. Lijkt me sterk. Zijn al genoeg andere/betere redenen geweest voor een val. En gaan er nog vele volgen vrees ik.
Ja hoorde het al, slap briefje geschreven, maar daar zullen ze wel genoegen mee nemen. Maar goed, dit kabinet blijft geen jaar meer zitten, voor ons te laat helaas... Blijft bizar dat we eindelijk een rechts kabinet hebben en dat we nu alsnog een vuurwerkverbod krijgen. Enige hoop is nog dat de VVD vast houdt aan de drie voorwaarden, maar daar heb ik weinig vertrouwen in.

Ze heeft schriftelijk haar keutel al ingetrokken.
Gadverdamme, onoprecht eigen hachie redden. Dickie had een kans gezag te tonen door die engnek eruit te wippen. Nou ja; "neeext!" inderdaad. Kabinet valt sws eerder dan het vw verbod ingaat.

Gadverdamme, onoprecht eigen hachie redden. Dickie had een kans gezag te tonen door die engnek eruit te wippen. Nou ja; "neeext!" inderdaad. Kabinet valt sws eerder dan het vw verbod ingaat.
We kunnen blijven hopen maar dat zie ik niet gebeuren... dan nog is het uitstel van executie.

genaaid worden zonder te zoenen.

Schitterend hoe iedereen hier afgeeft op mensen die zich misdragen met illegaal vuurwerk en zelf in de volgende zin aangeven een verbod te gaan negeren en burgerlijk ongehoorzaam te gaan zijn. Hypocrisie ten top.
Hey Jesse, wat brengt jou hier zo op een vuurwerk forum?

Maar even serieus, jij denkt dat ik me ga misdragen met F4 spul ofzo? Ik ga gewoon oud en nieuw vieren zoals ik dat altijd al deed.

Ik word er een beetje verdrietig van. Deze traditie is zo diepgeworteld en wordt al jaren van alle kanten bestookt door links. Hard roepen van een kleine groep wint het (waarschijnlijk) wederom van de grote meerderheid. Hoe blind en losgeslagen van de maatschappij kan je zijn!?
Het probleem is bekend, aanpakken gebeurd niet, dus laten we iedereen en z'n moeder de pleziertjes maar afpakken. Ik ben zo ontzettend klaar met dit land, met de politiek, met dat geroeptoeter dat alles maar kapot blijft maken.

Besteedbaar inkomen, zorg, onderwijs, tradities, identiteit, wonen, alles is (moet) kapot hier. Nederland, land waar je lak aan de wet kan hebben en geen dag hoeft te werken en er mee weg komt. Sterker nog, je krijgt misschien nog wel een extra buurthuis.

Maar oh wee als je een hardwerkende wetsgetrouwe burger bent. Bukt u even!?

Met lood in de schoenen toch maar even naar VWC gesurfd. Wat een inktzwarte dag is dit zeg !!
Het voelt heel erg of mij persoonlijk onrecht wordt aangedaan, en zoals ik er nu in sta ga ik me er niet aan houden. Altijd heb ik gepleit voor legaal goedgekeurd vuurwerk, maar helaas is dat blijkbaar niet genoeg in dit land. Wat mij betreft kan het dus los gaan.
Als het legale consumentenvuurwerk nou "het probleem" zou zijn van alle ellende dan had ik er ergens nog wel begrip voor op kunnen brengen maar het is overduidelijk dat het zware illegale vuurwerk, drank- en drugsmisbruik en relschoppers de allergrootste boosdoeners zijn en daar heeft men nooit iets aan gedaan.
En dan gaan ze het legale siervuurwerk verbieden wat niet het probleem is en waar heel veel mensen wel plezier aan beleven en dat voelt onrechtvaardig.

Besteedbaar inkomen, zorg, onderwijs, tradities, identiteit, wonen, alles is (moet) kapot hier. Nederland, land waar je lak aan de wet kan hebben en geen dag hoeft te werken en er mee weg komt. Sterker nog, je krijgt misschien nog wel een extra buurthuis.
Zolang de Nederlanders niet willen inzien dat hier een agenda achter schuilt en dit met opzet gedaan word moet men niet zeuren.

Het verbod lost de problemen niet op! Het zal zeker uit de klauwen gaan lopen! Maar geloof me, ze draaien het echt niet terug, zelfs als zou het vergergeren, jaar na jaar! Ook al ligt het er bij elke nederlander dik op dat het weghalen van consumentenvuurwerk niet de oplossing is!

Het gaat ze ook helemaal niet om de incidenten met vuurwerk, ze willen gewoon van het vuurwerk zelf af.

Let op..krijg je een uitloopjaar heb je windkracht 10.
Alle jaren daarna perfect stookweer😪
Ik zie het al weer helemaal gebeuren.

Maar een verbod betekent gewoon veel meer dan alleen oud en nieuw.
De hele aanloop er naar toe is weg...
Kerst vind ik geweldig,maar mede omdat oud en nieuw daarna komt.
De decembermaand is gewoon niet meer zoals het was,ook deels omdat zwarte Piet verbannen is..
Door het jaar heen de collectie bij elkaar zoeken,youtube compilaties kijken,het vwc forum...straks allemaal weg.
En waarom? De rellen en overlast gaan nog jaren door...

Vuurwerk om 24:00 uur is gewoon de "kers op de taart". In de dagen naar oud&nieuw bouwt de spanning langzaamaan op en deze spanning komt om 24:00 uur tot ontlading.

Zal geen winkelier op wachten gok ik. Die hebben hier speciale bunkers voor die dan voor andere doeleinden gebruikt gaan/ moeten worden om nog wat t verdienen met andere 'bijzaken'.
Misschien kunnen ze daar legermateriaal opslaan net zoals bij SE Fireworks in Enschede.

Ja, en dan? Dan krijgen we nieuwe verkiezingen en wordt links de grootste, die gaan het verbod echt niet terugdraaien.
Zeker niet dat links de grootste wordt, daar geloof ik niks van. VVD wordt de grootste en met wie ze dan samen gaan is nog de vraag, dat wordt een onmogelijke puzzel denk ik.

Back
Bovenaan